Spring naar bijdragen

Donderdag 9 november 2023


Fonny

Aanbevolen berichten

Ik schrijf hier niet meer vaak. Maar lees nog wel mee. 

Dat is hoe voor mij het proces werkt. In het begin heeeeeel fanatiek (euh..iets met verslavingsgedrag :))

Het forum is voor mij belangrijk geweest en nog, maar op een andere manier. De herkenning, vooral van de stappen, fasen in het proces van herstel.  Zeker in de beginfase er elke dag mee bezig zijn. Want het werkt als je er aan werkt. Op alle vlakken.

Vanavond ga ik naar 'mijn groep'.  Na de terugval heb ik weer een AA groep opgezocht. En in deze groep voel ik me 'thuis'.  Een grote groep, met een grote diversiteit, veel eigen-wijsheid en eigen-zinnigheid. Ik kijk uit naar die avonden.  Het lijkt wel een forum, maar dan in RL. Ik kijk uit naar die twee uurtjes met die bijzondere, lieve mensen. 

Naar de verbinding die ik daar ervaar. Dat is voor mij  echt ondersteunend.

Waarom schrijf ik dit hier? Misschien om het voor me zelf te bekrachtigen, dat ik het 'nodig' heb. Zelluf doen, niet alleen, schrijf ik altijd bij de ander. En dat geldt zó voor mezelf.  De ander gaat 'het' niet voor je oplossen. Uiteindelijk doe je het gewoon helemaal zelf, voor je zelf. Niet drinken. Gewoon 'zijn'.  Met alles erop en eraan. 

Oskar raakte me met zijn woorden, 'ik wil mezelf wissen'. Ja, dat wilde ik ook. Nu niet meer.

 

De 'waaroms' worden minder belangrijk, de 'hoe' ga ik het dan wel doen komen op de voorgrond.

Eén ding staat vast: alcohol staat niet in het rijtje 'hoe' ;)

 

Voor iedereen: keep up the good work:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Tja, die strijd tegen alcohol.
Ik heb het niet zo erg meer, en waarschijnlijk komt dat omdat mijn gezondheid nu te wensen overlaat
Ben momenteel onder behandeling van een internist, en ga in een misschien niet zo,n gezond lijf nog meer gif gooien
Dus qua alcohol, so far, so good

Goed bezig @kruidenthee67 :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...