Spring naar bijdragen

Zondag 1 oktober 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Yvonne, en goedemorgen Jane op de andere draad.

Lekker opgeschoten gisteren en niet gedronken dus nu fris weer verder. Heb de afgelopen week in NL te vaak gedronken (iedere dag, misschien 1 dag niet), bah, wil ik niet. 

Nu eerst een stukkie fietsen, hophop, het ziet er práchtig uit buiten.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben veel in NL de laatste tijd i.v.m. zieke familieleden. Om die reden zal een winterreis er vermoedelijk niet in zitten. Ik wil er graag voor ze zijn in verdrietige tijden maar m'n lief wordt depressief van een winter in Noord Frankrijk/Nederland... lastige keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, dat is moeilijk Yana. 
Zijn jullie dan met de camper in Nederland? Dat je toch ook een stukje privé blijft houden? 
En ben je nu weer even in jullie huisje in Frankrijk? 
Moeilijke keus hoor. Is het een optie het een beetje af te wisselen? Gedeeltelijk in Nederland en gedeeltelijk in het zuiden? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ook hier een mooie zondagmorgen gewenst.
we kruisten blijkbaar @Yvonne (en ja ik had gekeken:))
maar ik was vroeg op om de ned. heren te zien spelen/winnen

dus was meteen weer weg hier.

@Yana moeilijk kiezen hoor, maar bij ziekte kun je er zijn
en dan maar hopen dat depri niet ook zich als ziekte openbaart
want dan kun jij het nooit goed doen zo. sterkte met allen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Inderdaad, zitten we opeens in oktober. Maar ook de herfst heeft zijn charmes, al ben ik toch een zomermens. Dus ik geniet nu nog volop van het zonnetje. Voor we het weten zitten we weer in de wind en de regen.

Goed dat je weer terug bent @Beatrix Het sluipt erin als je even niet alert bent. Daarom meld ik me ook nog steeds bijna dagelijks hier. Het gaat goed, maar ik wil dat ook zo houden.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja heerlijk de herfst.

Is een speciale daglichtlamp niet iets voor jouw lief Yana?

In mijn omgeving stopt de een na de ander met dagelijks alcohol drinken. Gisteren hoorde ik van een vriendin dat haar (best veel drinkende) vriend inmiddels al een paar maanden is gestopt, met drinken én roken. En dat zij mee deed met het niet-drinken. Zij dronk één glas wijn per dag. Maar daar wel stevig verslaafd aan dus ze voelde zich er nu erg prettig bij. 

Kop thee en gebak bevielen goed na de lange wandeling. Met de trein naar huis en toen lekker niksen op de bank. Zaterdagavond lekker saai en suf. Heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers , weer even kijken hier . Nog steeds voornemens naar de meeting te komen 21 oktober . Vond het in 2019 zo bijzonder.  Koester daar mooie herinneringen aan. Ik ben nu wel stukken minder op het forum . Mis een beetje de aansluiting hier. Het kost me meer energie als wat het me brengt momenteel. 

Maar wil wel dat het forum zijn kracht behoud . Dit forum heeft er voor gezorgd dat ik in 2018 definitief de fles kon laten staan . Dat gun ik iedereen. 

Fijne zondag :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Gisteren iets gedaan waar ik al een tijdje tegenaan hikte (beetje cryptisch, maar ben bang dat mensen me hier herkennen :ph34r:) Onwijs trots dat ik het ben aangegaan en dat het gelukt is. Verder vanmiddag een activiteit waar ik vreselijk tegenop zie. Afgelopen nacht slecht van geslapen. Nu strakke en pijnlijke spieren in nek en schouders. Zo eerst maar een eind lopen met de hond in het bos. Lekker het hoofd leegmaken. Dan kan ik er vanmiddag hopelijk weer tegenaan. Wordt een festiviteit met eten en veel drank. Blijf dat lastig vinden. Niet omdat ik zelf de behoefte voel om te drinken, maar meer omdat anderen het zo vanzelfsprekend lijken te vinden dat iedereen mee doet. Vooraf een glaasje champagne en dat je dan moet vragen of er alsjeblieft ook iets is zonder alcohol. Ja, wat de kinderen ook drinken….. Gelukkig gaan we met de auto, dus dan is het wat mij betreft sowieso al een no go om te drinken. Ondanks alles vandaag het trotse gevoel van gisteren maar proberen vast te houden.

bewerkt door Emmy
Typefoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Emmy:

en dat je dan moet vragen of er alsjeblieft ook iets is zonder alcohol

Of gewoon trots  "nee dank je, ik drink niet" zeggen.

En dan kijken of er iets alternatiefs wordt aangeboden. En anders maar niet hoor, je hoeft er toch niet om te smeken?

Ik zie steeds vaker dat mensen niet drinken, de 0,0% bier is in mijn omgeving ook erg populair.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het glas wegmoffelen en leeg gooien in de plantenbak. Ik zou er niet teveel aandacht aan schenken, en vooral niet te lang bij de drinkers blijven rondhangen. Ik ga meestal op zoek naar de lekkere hapjes, of kijken of je ergens kunt helpen met opruimen ofzo. Of een praatje maken met iemand anders, die ook niet drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Emmy:

Vooraf een glaasje champagne en dat je dan moet vragen of er alsjeblieft ook iets is zonder alcohol. Ja, wat de kinderen ook drinken….. Gelukkig gaan we met de auto, dus dan is het wat mij betreft sowieso al een no go om te drinken. 

@Emmy, ik vind het niet meer van deze tijd om klakkeloos iedereen een glaasje champagnje aan te bieden.
In het verleden bij bijeenkomsten was er bij binnenkomst altijd al een keus: witte wijn, rode wijn of jus d'orange.
Mensen drinken geen alcohol om diverse redenen: uit principe, geloof, gezondheidsredenen, medicijngebruik, autorijden of gewoon omdat ze het niet lekker vinden.
Jij hoeft niemand uitleg te geven.
Hooguit dat je nog moet autorijden als ze vragen waarom.
Als ze echt alleen maar champagne aanbieden kun je gewoon vragen of ze ook een glaasje jus of water hebben, of wat de kinderen drinken.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Yvonne:

Oei, dat is moeilijk Yana. 
Zijn jullie dan met de camper in Nederland? Dat je toch ook een stukje privé blijft houden? 

We hebben zelfs de personenauto naar de sloop gebracht en een inimini campertje gekocht als dagelijkse auto én om in NL te gebruiken. Superleuk, past op het kleinste parkeerplekje en valt niet zo op. Je mag in NL officieel niet zomaar in je campertje slapen maar ik doe dat gewoon overal en nergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles is moe in en aan mij. Wel heerlijk gezwommen vandaag. Zo mooi. Tussen de meerkoeten en de zwanen. En pompoensoep gemaakt. Maar ik ben moe. De angsten van de afgelopen dagen maakten me moe. Het weekend is te snel voorbij. Slapen maar. Dus welterusten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Lonster1:

Of gewoon trots  "nee dank je, ik drink niet" zeggen.

En dan kijken of er iets alternatiefs wordt aangeboden. En anders maar niet hoor, je hoeft er toch niet om te smeken?

Ik zie steeds vaker dat mensen niet drinken, de 0,0% bier is in mijn omgeving ook erg populair.

@Lonster1 Je hebt helemaal gelijk, maar merk dat ik dat niet zo goed durf te zeggen. Misschien omdat ik ergens nog twijfel of dit voor altijd is. Of schaamte. Omdat ik er niet mee om kan gaan. En idd steeds meer mensen die alcoholvrij drinken. In ieder geval heb ik het vandaag gehouden bij water met een schijfje citroen en een alcoholvrij biertje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...