Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 juli 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen.

@YvonneSlakken met een huisje vind ik niet erg, die kun je zo oppakken. Maar naaktslakken....ieieieieie!!

Vierdaagse is hier losgebarsten. De lopers zijn al enige uren op pad en de feestgangers liggen net in bed. Het schijnt prima wandelweer te worden de komende dagen, niet te warm en weinig regen. Ikzelf ga alleen maar even langs de kant van de weg staan als ze langs komen. Altijd weer feest, heel gezellig. Maar dan zitten er altijd mensen met een flesje bier in de hand.....ook al is het nog geen 10 uur. Dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar dan denk ik: is dat nou zo nodig? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slakken met een huisje mogen blijven, vind ik harstikke leuk... het zijn inderdaad de naaktslakken... 
Ik zou er ook niet aan moeten denken om om tien uur 's morgens al aan het bier te zitten hoor, vreselijk. 
Heb ooit toen ik met een paar vriendinnen op de fiets langs jeugdherbergen ging (in de oertijd dus ;) ) tussen de middag in navolging van de meiden een biertje gedronken. 
Pfffff, moest toen nog 45 km verder fietsen, ik had lood in mijn benen... niet meer gedaan dus. 
Maar het zal wel een gezellige boel zijn bij jullie nu, vast een leuke sfeer, lekker van genieten hoor @Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei rapilos:

En @Yvonne , Als je die slakken over de schutting zet, kruipen ze dan niet weer gewoon terug ?

Vast wel, hoewel ik nooit hordes naaktslakken over het grasveld terug zie glijden... 
Maar ze zijn in ieder geval een behoorlijk tijd bezig om helemaal terug naar hun favoriete plek te wandelen. 
En dat elke ochtend en elke avond :lol:.... ik hoop nog altijd dat ze de moed op zeker moment opgeven hahaha.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Toos:

Slakken met een huisje vind ik niet erg, die kun je zo oppakken. Maar naaktslakken....ieieieieie!!

@Toos huisjesslakken kunnen wel erg zijn als je een avondwandeling over paadjes in het donker maakt en regelmatig een krakje hoort.
Dat heb je bij naaktslakken niet.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Roberto:

@Toos huisjesslakken kunnen wel erg zijn als je een avondwandeling over paadjes in het donker maakt en regelmatig een krakje hoort.
Dat heb je bij naaktslakken niet.

Wat zielig... dan moet je wel even goed doorkrakken anders hebben die beestjes een ellendige dood. 
Of je neemt een zaklampje mee dat je kunt zien waar je stapt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Ik ben nogal handig met het interpreteren van de stond van de zon en als ik nu naar boven kijk, zie ik gelukkig weer een alcoholvrije dag voor een ieder hier in de lucht hangen! 

Nou dat is alvast goed nieuws dus we kunnen de dag weer allemaal vol vertrouwen tegemoet zien. Ik vind op een slak met huisje staan trouwens erger dan op een naakstslak staan. Eerst z'n woning kapot trappen en dan het leven beëindigen van het beestje voelt toch wel heel kwaadaardig. Als je op een naaktslak staat heb je tenminste nog het idee dat hij er half levend onderuit kan glibberen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Yvonne:

Of je neemt een zaklampje mee dat je kunt zien waar je stapt. 

@Yvonne, ik doe sinds kort dagelijks mijn groenwandeling van 9 tot 10 uur of zo, dan is het nog niet donker.
Als ik in het donker naar mijn moestuintje loop doe ik het zaklampje van mijn mobieltje aan.
Op het toegangspaadje lopen 's avonds veel naaktslakken.

Ik ben nog op zoek naar een hoofdband met lampje voor als het weer vroeger donker wordt.
Tijdens het wandelen hangt mijn mobiel in een tasje om mijn nek met rustige muziek.
Ik doe mijn ontspanningsoefeningen en wandeling op dat ritme.
Tegelijkertijd het lampje aan doen wil niet.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei billy1981:

Ik ben nogal handig met het interpreteren van de stond van de zon en als ik nu naar boven kijk, zie ik gelukkig weer een alcoholvrije dag voor een ieder hier in de lucht hangen! 

@billy1981, sinds gisteren geloof ik in beschermengelen die mij van de drank afhouden.

Wat is er gebeurd?
Ik had een in Indiase mala met 108 kraaltjes, traditioneel hoort dat zo.
Al een paar jaar geleden was het draadje gebroken en lagen al die kraaltjes op de grond.
Die heb ik opgeraapt, in een potje gedaan en nooit meer naar omgekeken.
Totdat ik gisteren op een lumineus idee kwam.

Om mijn moestuinbak in vlakken te verdelen had ik een rol ijzerdraad gekocht en gespannen met spijkers.
Dat ijzerdraad paste precies door de gaatjes van die houten kraaltjes.
Toen ik ze een voor een aanregen had en telde bleek ik er vijf te missen.
Mijn mala had dus 103 kraaltjes i.p.v. 108.
Gelijk heb ik op internet naar de betekenis van het getal 103 gezocht.
En wat kwam ik tegen?

"Als je het gevoel hebt gehad dat je je leven opnieuw moet opstarten en proberen het te veranderen, creëren je beschermengelen al nieuwe kansen voor je. Je beschermengelen zijn je beschermers van het universum en ze weten dat een significante verandering je leven aanzienlijk ten goede zou komen. Daarom proberen ze altijd te luisteren naar de dingen die je wilt en ze je te geven als je ze door karma hebt verdiend.

Het nummer 103 is de boodschap die we vandaag gaan uitleggen, en het is de boodschap die voor jou is gepersonaliseerd door je beschermengelen en het universum. Probeer realistisch te zijn en dit apparaat toe te passen op je leven, omdat ze het kunnen veranderen op een manier waarop je het niet eens zult herkennen. Als je op zoek bent naar een teken om een nieuw begin te maken, moedigen je beschermengelen je aan dat dit het is.

Voordat je je gaat concentreren op de dingen die je wilt doen, willen je beschermengelen dat je je concentreert op de dingen die je al hebt gedaan. Ze willen dat je begrijpt dat al je eerdere acties naar dit nummer hebben geleid en dat je volgende acties tot een andere zullen leiden. Houd je ogen open en begrijp dat ze hier zijn om naar je te luisteren en je advies te geven dat niemand anders je zou geven."



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, smorgens vroeger wakker dan de wekker. Voelt bijna als uitslapen als je om 08:30 naar de tandarts moet en vervolgens nog ff moet werken.. 

De laatste week voor 3 week zomervakantie met Kids. Dag 8, gaat prima! Beter dan ooit! 

Dagpact:

  • Beatrix
  • Fonny
  • Zbb
  • Rapilos
  • Roberto
  • Toos
  • Freekie 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...