Spring naar bijdragen

Voor de zoveelste keer…


Amanda

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, 

Morgen weer een nieuw begin, voor de zoveelste keer. Iedere ochtend word ik wakker rond 04:00 uur met een onrustig gevoel en hartkloppingen. Na veel draaien in bed neem ik voor de vorm een bak koffie en ga functioneren na twee rosé. Als ik in de loop van de ochtend niet drink, krijg ik hoofdpijn en begin vreselijk te trillen. Vorig jaar januari ben ik 10 dagen naar een detox kliniek geweest en dacht met de paasdagen vorig jaar wel weer een wijntje te kunnen drinken. Ik drink nog meer dan voorheen en ik ben er zo klaar mee. Ik heb een heerlijk gezin, goed huis en een fijne baan. Ik ben futloos, heb pijn rond mijn lever, dikke buik, slechte huid en wat al niet meer. Ik kan zo’n mooi leven hebben, maar probeer mijn verleden te verzachten met alcohol. Seksueel misbruik, veel geweld in het gezin en daar bovenop twee keer ernstig ziek geweest. 
Ik houd enorm van muziek en lezen. Daarnaast hebben we een hond waar ik iedere dag wel kilometers mee wil lopen, waarom kan ik daar niet voor gaan, dan alleen maar de roes op te zoeken. Ik heb de puf niet meer.
Wat dagen meegelezen op dit forum en er toch maar weer opnieuw voor gaan. Mijn vriend zegt ook, je moet er even doorheen, maar hij heeft de ziekte verslaving niet, hij stopt gewoon 100 dagen voordat hij een marathon gaat lopen. Ik ben bang voor de verschijnselen morgen, maar ik wil nu doorzetten, ik ben een jaar nog geen dag nuchter geweest en dat kan niet meer. Ik ben de 40 gepasseerd en kan zo’n fijn leven hebben. Ik heb de afgelopen dagen al veel minder dan voorheen (bijna 3 liter rosé) gedronken, maar ik ga het zwaar krijgen morgen. 

 

bewerkt door Amanda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom terug Amanda,
je kunt zelf B1/Thiamine kopen bij de apotheek om iets van ondersteuning te hebben,
beter zou zijn de stap naar prof. hulp te aanvaarden, elke drempel die je neemt is er één
en de slagingskans is nu eenmaal groter als je het niet allemaal in je uppie hoeft te doen.
Maar jouw pad = jouw keuze natuurlijk en als het werkt dan werkt het.
Zet m op!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie bericht. Heel eerlijk, ik heb nog een glas rosé gevonden en opgedronken. Ik voelde me zo slecht…  Het is denk ik sowieso niet verstandig om meteen te stoppen. Ik heb goed ontbeten en inmiddels een liter water op. Dat gaat anders wel anders op maandagochtend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genieten en zoveel mogelijk uit het leven halen met mijn gezin. Gezellig een drankje drinken zit er niet in, ik drink tot tot ik me “fijn” genoeg voel. Stoppen is de enige optie, als ik gezonder wil leven. Ik ben zondags ook echt overtuigd van mezelf, iedere keer opnieuw! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Amanda,

Stoppen is de enige optie, dat is helder.

En waar een wil is, is een weg.  En hoe die weg eruit ziet, is voor iedereen anders. 

 

Goed dat je het forum hebt gevonden, je staat er niet alleen voor. Zelluf doen, maar niet alleen.

Zelf heb ik verschillende hulplijnen ingezet destijds. Waarvan de huisarts inlichten er één was.  Een helpende stap. En later een AA groep bezoeken. 

Geef niet op, neem het besluit en ga ervoor. Succes.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-5-2023 om 11:17 zei Amanda:

Dank voor jullie bericht. Heel eerlijk, ik heb nog een glas rosé gevonden en opgedronken. Ik voelde me zo slecht…  Het is denk ik sowieso niet verstandig om meteen te stoppen. Ik heb goed ontbeten en inmiddels een liter water op. Dat gaat anders wel anders op maandagochtend.

kun je zien hoe je je zelf voor de gek houdt hier? Het staat haaks op wat je wilt met je leven en dat van je gezin.
Ikzelf heb de jeugdjaren van mijn kinderen op exact dezelfde manier doorgesleept, steeds falen in goede voornemens,
en elke keer weer geloven/hopen/bidden dat het die keer zou lukken. Bij mij hielp maar 1 ding, in een keer stoppen en
die knop om houden. Nog geen dag spijt van gehad.
Blijf maar veel hier als je echt geen prof. hulp wilt. Zelf maar niet alleen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Amanda:

Genieten en zoveel mogelijk uit het leven halen met mijn gezin. Gezellig een drankje drinken zit er niet in, ik drink tot tot ik me “fijn” genoeg voel. Stoppen is de enige optie, als ik gezonder wil leven. Ik ben zondags ook echt overtuigd van mezelf, iedere keer opnieuw! 

Ja daar staat dus niet ik wil stoppen. Dan gaat het ook niet gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Amanda,hoe gaat het nu met je?

al bekomen van de schrik van je besluit? Want dat is de enige optie…. Deze neergaande spiraal doorbreken ( of is het volgende station 4 liter rose?)

zet um op meid, ook jij kan het! Velen hier gingen je voor

stekte en liefs

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohlord, wat moet jij je beroerd voelen. 
Buiten de echte kater ook nog de kater van het 'niet lukken'.... 
Stop met drinken @Amanda, stop voor het echt te laat is.
Genieten en alles uit jouw leven halen zal de komende dagen dan niet lukken, integendeel. 
Maar mét drank zal er geen sprake zijn van echt genieten en alles uit jouw leven halen.
Met of zonder jouw gezin.
Stop ermee, zoek hulp als het je niet thuis lukt, maar stop!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-5-2023 om 13:19 zei Amanda:

Genieten en zoveel mogelijk uit het leven halen met mijn gezin.

Dat klinkt wel als een prettig doel. Daarbij vind ik drink persoonlijk eigenlijk een tamelijk overschatte bezigheid. Je denkt dat je groots en meeslepend leeft terwijl je ondersteboven in de toiletpot steekt. 
 

De mythe ontrafelen en de vastgeroeste opvattingen over alcohol ontmantelen. Daar komt het in mijn ogen op aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een bericht van mijn kant, ook om voor jullie betrokkenheid te bedanken. Ik word  nooit echt ziek van de drank, natuurlijk zou ik fitter zijn als ik niet zou drinken, maar ik heb eigenlijk nooit hoofdpijn en hoef nooit te spugen. Wat grappig dat ik jullie weer tegenkom @Dune @bumperjim @kruidenthee67 en @lady jane. Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe het met jullie gaat na al die jaren? 2018 was ik hier voor het laatst, kun je nagaan. Vanmorgen (oké klinkt heel ernstig, ik weet het), maar een half glaasje rosé gedronken. Ik werk nu op locatie en ik voel me vrij rustig (begin nu wat te trillen). Als ik thuis was geweest, dan waren het alweer 3 flinke glazen geworden. Ik heb mijn naasten op de hoogte gebracht van mijn gebruik toen ik in detox ging. Mijn omgeving had geen flauw idee! En ze denken nu nog steeds dat ik abstinent ben.

Ik schaam me zo, als ik dit allemaal zo typ, maar dit is de waarheid. Ik ben een goed opgeleide vrouw, wat voor de buitenwereld een leuk, spontaan mens is met een grote kennissenkring.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Amanda:

. Ik ben een goed opgeleide vrouw, wat voor de buitenwereld een leuk, spontaan mens is met een grote kennissenkring.

 

Myep de risicogroep dus :D 

Met mij gaat het wel OK, drink vaak maar veel minder dan vroeger. Ik snap ook veel meer van mezelf tegenwoordig :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...