Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Zbb:

wat een moeilijke beslissing ik vind het zo erg om mensen te moeten laten zitten maar ik je berichtje zeker nog eens grondig doorlezen want je heb ook wel gelijk bedankt voor je wijze woorden. 

@Zbb, met wijze woorden en iets grondig doorlezen kom je volgens mij geen stap verder.
Wat ga jij nu beslissen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gewoon echt geen tijd voor een opname. 
 

het huis van me vader moet worden opgeknapt wat ik beloofd heb. 
 

me dochter der huisje moet ook nog verder af

en als ik heel de zomer opgenomen ben heb ik ook geen tijd voor me boot,daar moet het goed weer voor zijn. 
Ik zit al de hele winter in de rommel te wachten op beter weer zodat ik eraan kan beginnen. 
 

ik weet ook wel dat als ik een terugval heb dat er dan ook niets gebeurd en niets en niemand kan helpen. 
 

had die opname nou in de wintermaanden geweest had het een veel minder probleem geweest. 
 

ik heb iedereen al altijd zo teleurgesteld door terug te vallen dat ik daarom misschien nu juist voor iedereen klaar wil staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Zbb:

ik heb iedereen al altijd zo teleurgesteld door terug te vallen dat ik daarom misschien nu juist voor iedereen klaar wil staan. 

Ok @Zbb, als op deze manier door blijft gaan kunnen we eind augustus / begin september jouw volgende binge verachten.
Of nog eerder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moet wat veranderen dat ben ik met je eens want zo blijf ik eindeloos terugvallen. 
 

maar ik weet niet of jij wel eens opgenomen bent geweest, dan weet je ook dat dat echt geen pretje is. 
 

(die terugvallen uiteraard ook niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Zbb:

Er moet wat veranderen dat ben ik met je eens want zo blijf ik eindeloos terugvallen. 

@Zbb, ik heb het niet over een eventuele opname, maar over eerst pas op de plaats maken.
Iedere keer neem je teveel hooi op je vork, val je weer terug en neem je weer teveel hooi op je vork uit schuldgevoel.
Of zie ik dit verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-5-2024 om 17:54 zei Zbb:

ik sta op de wachtlijst om opgenomen te worden ook al is het me tegen die tijd gelukt willen ze me toch opnemen,als ik weiger dan stoppen ze me behandeling

dus eigenlijk hebben ze me helemaal klem gezet  

 

ik kan natuurlijk weigeren omdat ik vrijwillig bij de verslavingszorg loop maar stel dat ik daarna toch weer terugval dan mag me werkgever me ontslaan  

omdat ik niet meer aan me verslaving werk dan

ik heb gisteren uitgebreid met me werkgever gesproken en hij ziet me liever ook opgenomen worden

 

ik denk dat je niet de mogelijkheid hebt om niets te doen @Zbb
je weet dat je terugvalt als je geen behandeling meer krijgt
en misschien zonder werk komt.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

ik denk dat je niet de mogelijkheid hebt om niets te doen @Zbb
je weet dat je terugvalt als je geen behandeling meer krijgt
en misschien zonder werk komt.
 

Ik ga na de pinksterdagen nog een keer nuchter in gesprek me ze. 
 

er moeten toch nog andere mogelijkheden zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Zbb:

Rust nemen als alles klaar is

@Zbb en wanneer is alles klaar?
En wat versta jij onder 'alles'?
Als ik het goed begrepen heb is het achterstallig onderhoud aan jouw boot alleen al een meerjarenplanning.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb zit net alles terug te lezen, (gecondoleerd met je moeder) want dat had ik nog niet gedaan. Je hebt al veel wijze woorden gekregen van Lady Jane en Roberto…
het is een duivels dilemma waar je voor staat, ik ga je daarin geen advies geven want dat kan ik niet.

wat ik wel wil zeggen is: je kan pas voor anderen zorgen als je eerst voor jezelf zorgt. Pas dan is daar fundament voor. 
voor jezelf zorgen is geen actie uit egoïsme, maar een krachtig besluit naar jezelf toe in elk opzicht. Wat daar ook voor nodig is. En dat moet jij nu gaan uitvogelen.

wat wel zeker is, met drank word het in elk geval nooit beter, maar dat weet je zelf veel te goed.

sterkte man! En blijf schrijven :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Zbb:

Rust nemen als alles klaar is

Jongen, daar kom je nooit, op het punt dat alles klaar is. Want de lijst blijft zich wel vullen. Hier zeggen ze als iemand sterft "die heeft het werk niet af gekregen."

Als je nu eerst om jezelf denkt, kun je straks beter om anderen denken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi @Zbb, vrijdag is dan morgen? Ik hoop het zo

ik heb m net genomen, donderdag is mijn bus dag.
Twijfelde wel even, zeg ik eerlijk, maar heb geen zin in dat gedoe weer… moet er niet aan denken eerlijk gezegd. Ik weet nu dat ik naast een kater vooral dagen depressief ben. Dat is de conclusie na een eerlijke evaluatie van en naar mezelf. Dat is het echt niet waard! Nee brrrr bah bah…. 
het gaat nu zo lekker, de dagen rijgen zich vanzelf aan een en dan ben je ineens maanden verder zonder alcohol. 
het is echt geen halleluja hoor, maar met drank is het dat zeker niet. Dus gestaag door 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik neem hem morgen onder toezicht 

en ja dat depressieve heb ik ook,soms wel tot twee/drie maanden lang. 
 

ze vermoeden dan ook dat ik een geagiteerde depressie heb ofzoiets 

en dringen aan op antidepressiva maar daar wil ik niet aan,volgens mij kom je daar maar moeilijk vanaf als je ooit weer wilt stoppen. 
 

maar elke keer terugvallen is ook niks,lastige keuzes allemaal. 
 

ik heb het forum weinig gevolg

Gaat het goed met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...