Spring naar bijdragen

zaterdag 21 januari 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei lady jane:

Ik weet niet of wat ik nu schrijf klopt, maar ik zie een groot verschil tussen bijv. Quinn en jou BJ.
Ik lees en voel hoe wanhopig graag Quinn wil stoppen en daar zeer zeker beter van gaat worden wanneer dat lukt.
Ik wil niet oordelen, maar bij jou leek het meer ontkenning, meer een luxe keuze waarin je vrij eigenwijs leek, althans
zoals je hier schreef. En ik sna dat wat hier geschreven wordt maar een fractie van wat er is/was of in ons brein gebeurt.
Dus niet om te gaan vergelijken, maar het is daarom dat al onze inzichten en conslusies ook vaak echt niet kloppen voor anderen. Uiteindelijk is stoppen mogelijk, maar de prijs die ervoor betaald wordt is verschillend. De een gaat fluitend verder en de ander blijft smachten of worstelen. Ikzelf heb de luxe dat ik geen echte zucht ken. Mijn gevechten had ik voor ik het forum ontdekte en daarna was het wel alert blijven, hier actief blijven en niet inslapen, maar verder een eitje.
 

Weet ik, ik wou alleen zeggen dat willen niet makkelijk is. Voor niemand maar voor sommigen zonder twijfel nog minder dan voor anderen. Maar het blijft willen, met kunnen heeft het niks te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Wat is het nog meer?

Heb je even:)

Oud gedrag herkennen en hier iets anders voor ik de plaats zetten.

kwetbaar leren opstellen ipv denken dat ik het allemaal wel zelf kan.
 

in proberen te zien dat trek momenten iets is wat bij het nieuwe leven zonder alcohol hoort en weer overgaat. 


Zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik ben ook moe van de dag en weet dat ik nu voor mezelf moet kiezen door iets te gaan doen waar ik me goed bij voel anders ga ik verder een richting op waar ik helemaal niet hoef te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het etentje viel een beetje tegen, maar natuurlijk heel erg lief bedoeld, van de persoon, die mij heeft meegenomen

Ik zou er, op eigen gelegenheid, geen 2e keer naartoe gaan.

Het eten was best wel te doen en ik heb ze allemaal hartelijk bedankt.

Ik hoefde in ieder geval vandaag niet zelf te koken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...