Spring naar bijdragen

donderdag 15 december 2022


Fonny

Aanbevolen berichten

Krant zegt NL telt meer dan 20 miljoen inwoners in 2070. Tegen die tijd staat NL half onder water en de andere helft vol met stifstof :) een vrijstaand huis kost dan ook 20 miljoen, deze voorspelling van bj krijg je er gratis bij.

Bah bj wat zit je weer te gallen. Gauw koffie nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou gelukkig is kinderen krijgen, inclusief de verantwoordelijkheid daarvoor, beter maar niet aan sommige mannen overgelaten als ik hier zo lees. Testosterongehalte overheerst blijkbaar alles. Spermabanken lopen niet voor niets als een trein.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens deze richtlijnen heb ik nog 0,1 kind te gaan. Maar het is wel mooi geweest, wat moet je bovendien met zo'n 1/10 kind, dat loopt alleen maar in de weg.

Als je het probleem van de overbevolking strikt rationeel benadert wandel je al gauw over ethische grenzen. 'Het beste wat je kunt doen om bij te dragen aan een beter milieu is géén kinderen krijgen' hoorde ik ooit iemand zeggen, en die man die hep gelijk, maar hey, er speelt meer. Voor een verplichte euthanasie boven de 67 valt ook best veel te zeggen, maar dat krijg je er ook niet door de Tweede Kamer denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kinderbijslag afschaffen vanaf 3 kinderen en in plaats daarvan anticonceptie subsidiëren.

En wat die 67-plussers betreft, je kan het ook selectief doen, bv de doodstraf invoeren voor diverse kleinere vergrijpen. Dan hou je alleen de leuken over. En de slimmeriken. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Kinderbijslag afschaffen vanaf 3 kinderen en in plaats daarvan anticonceptie subsidiëren.

..

Misschien is mannen sterilliseren een idee. Soort van ook verantwoordelijk nemen ipv alleen je behoefte lozen en alles alleen aan de vrouw over te laten.

Terzijde, maar wat nu als een 2de kind een drieling of nog meerlingen blijken te zijn dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Yvonne:

Hahahaha, ik ben volgens de 'regels' een bejaarde geloof ik? 
En nee geen greintje las van leefschaamte. 
 

Ik bedoel met straks niet als ik ouder word, maar het verschil tussen nu 55 plus zijn en straks.   Dat we anders gaan denken, onder de druk van de vergrijzing en de kosten die dat met zich meebrengt.  

Maar ik denk ook graag dat het allemaal wel los zal lopen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben met regelmaat een middag samen met dames van boven de 70. 
Bij hen bemerk ik totaal geen leefschaamte maar boosheid. 
Boosheid over het feit dat zij zich afgeschreven voelen door (in ieder geval) de medische wereld: 
boven een bepaalde leeftijd vervallen de periodieke uitstrijkjes en de mammobus bijvoorbeeld. 
Zij zien dat als een teken dat ze door hun leeftijd afgeschreven zijn. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Yvonne:

Ik ben met regelmaat een middag samen met dames van boven de 70. 
Bij hen bemerk ik totaal geen leefschaamte maar boosheid. 
Boosheid over het feit dat zij zich afgeschreven voelen door (in ieder geval) de medische wereld: 
boven een bepaalde leeftijd vervallen de periodieke uitstrijkjes en de mammobus bijvoorbeeld. 
Zij zien dat als een teken dat ze door hun leeftijd afgeschreven zijn. 

 

Volgens mij is het positiever: als je het tot je 70ste geen kanker (bepaalde vormne dan) hebt gekregen, is de kans dat je het daarna nog ontwikkelt heel klein.  Zo heb ik het begrepen. 

 

bewerkt door Etty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Etty:

Volgens mij is het positiever: als je het tot je 70ste geen kanker (bepaalde vormne dan) hebt gekregen, is de kans dat je het daarna nog ontwikkelt heel klein.  Zo heb ik het begrepen. 

Klopt, en daarbij schijnt het dat het ontwikkelen ervan heel lang kan duren, het blijkt dat mensen er jaren en jaren mee kunnen leven zonder er ook maar een greintje last van te hebben. 
Bij overleden ouderen wordt nogal eens kanker geconstateerd waar men niet van op de hoogte was, maar waar men geen last van had. Was dat bij periodiek onderzoek aan het licht gekomen dan zouden de nadelen van behandelen groter zijn geweest voor de patient dan de voordelen.... 
Maar ja, je zult maar oud zijn en het gevoel hebben dat je afgeschreven bent door de maatschappij en daar boos over zijn..... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat jij het gelijk aan je zijde hebt Etty,
ik word 70 op mijn volgende verjaardag en die mammobus
ga ik echt niet missen. uitstrijkjes? Is zeker 10 jaar geleden dat
ik daarvoor uitgenodigd werd. Ik mag alleen nog n beetje poep 
opsturen, elke 2 jaar geloof ik. En op eigen verzoek dingen rond
mijn hart laten onderzoeken. Ik vind het wel rustig zo, blijf het liefst weg
uit de medische molen. Maar ook dat kan struisvogelgedrag zijn van mezelf
realiseer me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane Mammobus is ongeveer om de 2 jaar tot leeftijd 76. (vanaf 49/ 50 jarige leeftijd)
Uitstrijkje baarmoederhalskanker wordt eens in de 5 of 10 jaar gedaan. (vanaf 30 jarige leeftijd tot 60 jaar)

Bevolkingsonderzoeken bedoel ik dan.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...