Spring naar bijdragen

Mariann


Mariann

Aanbevolen berichten

Ik ben er wel hoor, het bericht is van 26 oktober. 26 november zit ik op een jaar, ondertussen besloten om nog een jaar eraan vast te knopen. Ik ga wel iets meet afstand nemen, heb nog 3 apps naast dit forum. Op de app van jellinek hou ik nog dagelijks mijn gebruik bij, daar stop ik mee na 1 jaar. De andere app is die van dry januari, heb elke maand weer bijgetekend en die ik nog tot eind van het jaar. Deze apps hebben mij geholpen, maar heb ze steeds minder nodig. Ik blijf dan wel nog op het forum, het jaarpact en de verhalen mij enorm eb de app av hou ik ook nog even aan, daar kan ik allerlei statistieken zien en dat is ook helpend. Dus ik ga door, maar bouw een beetje af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hier zit ik dan 31 december, wat een jaar. Geheel alcoholvrij en een ander persoon. Gezonder, slanker, sportiever en mentaal veel sterker. Vanavond vroeg iemand of ik er nog moeite mee had, ik kon volmondig nee zeggen. Ik heb bier en wijn altijd wel lekker gevonden, maar dat is compleet uit de hand gelopen. Nu ben ik de alcohol de baas en vermaak mij af en toe ook met de alcoholvrije varianten. Als ik vanavond naasten dronken zie worden en zie wat dit met sommigen doet ben ik niet jaloers. Vandaag is ook de laatste dag van de reeks van dry januari,februari etc. Die app sluit ik dan ook af. De apps hebben mij geholpen, net zoals potcasts, maar heb ze nu niet meer nodig, wel lees en schrijf ik hier nog om wel alert te blijven. Nog steeds ongelofelijk wat er met mij gebeurt is, ben een blij mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Weer een mijlpaal,  1.5 jaar. Ik heb iemand ernstig ziek in mijn omgeving en steeds ben ik dankbaar dat ik wel een keuze had en goed van mijzelf dat ik die keuze gemaakt heb. Voor mij was het twee voor twaalf, mijn gezondheid stond op het spel. Laatst had ik een gesprek met iemand en dan merk ik dat ik veel kennis heb als ervaringsdeskundige.  Wie weet doe ik daar nog wat mee. Maar dan moet ik eerst nog verder in het proces zijn. Ik lees hier nog steeds mee, reageer af en toe. Heb ik er nog moeite mee? Nee, ik dronk graag bier en daar heb ik goed alternatief voor gevonden. Een wijntje ook wel eens lekker, die zoek ik nog. En af en toe een mocktail. Maar meestal gewoon thee of fris, prima voor mij. En ik voel mij nog steeds geweldig. Dat is mijn beloning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

yep, alcohol bestaat uit gegiste suikers/koolhydraten zoals fruit en granen.
Dus als die weg valt dan zie je dat we niet alleen aan de roes, maar ook aan
de suiker verslaafd zijn/waren.
Ik merk dat ik ś avonds dus meer fruit eet. En ook soms snoep, omdat dat "moet" even.
Zoals ik eerder dronk dus.
Ik heb nu in de diepvries dadelsnoepjes die ik mag hebben, want gezond.
Het is een mengsel van dadels, 100% pindakaas, cacao, beetje vet en dan even flink malen.
Die pers ik in een siliconenvorm tot een leuk modelletje en dan in de diepvries.
Als ik ze weggeef rol ik ze nog even door de kokos. Maar voor mezelf hoeft dat niet.
Op internet kun je de exacte verhoudingen lezen, ik doe meestal maar wat, altijd lekker.
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Mariann:

Oh ja en ik ben van hartig naar zoet gegaan en enigszins verslaafd aan de chocolade. Dat is iets waar ik nog mee aan de slag moet, herkenbaar voor iemand?

Dagelijks ga ik naar JMB om te kijken wat er in hun afgeprijsde bak ligt.
Vandaag kon ik kiezen tussen een tienpersoons chocoladetaart voor 4 euro.
Soms neem ik die mee, maar krijg ik in mijn eentje niet op.

Of tien chocolade soesjes voor 2,50 euro.
Die laatste heb ik gekocht.
En kan ik delen met mijn buurvouwen.

ps mijn VNN hulpverleenster zag bij mij een aantal repen chocola liggen.
Na een week lagen ze er nog steeds.
Toen zei zij tegen mij:  zou mij niet lukken...
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...