Spring naar bijdragen

vrijdag 14 oktober 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Wij zijn al heel lang geleden vertrokken uit de streek waar we zijn opgegroeid @Etty, onze hele familie (grote familie van de kant van Kees) woont daar nog. 
We hebben toen al gemeld dat het voor ons ondoenlijk was om alle verjaardagen af te lopen, dan zouden we zo'n beetje ieder weekend onder weg zijn. 
In die beginjaren vierden we onze verjaardagen nog wel voor vrienden in de buurt, maar na de zoveelste verhuizing zijn we daar niet eens meer aan begonnen. 
Ik zeg ook altijd dat ik een bloedhekel aan verjaardagen heb en dat ik het niet meer vier en het blijkt dat heel veel mensen dat hebben en het gewoon niet meer vieren. 
Misschien is het ook wel een beetje streekverbonden.... 

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te horen heeft bijna iedereen een hekel aan verjaardagen. Ik ook. Probeer er altijd onderuit te komen, maar dat lukt niet altijd. Ik ga veel liever een andere keer op bezoek met een cadeautje. Die drukte, het verplichte nummertje. Maar ook het er alleen naar toe moeten, het binnenkomen in een volle kamer met mensen die je soms niet kent, of vaag van de vorige verjaardag. Gezellig zijn, waar ik soms niet voor in de stemming ben. Binnenkort heb ik een 50 jarige bruiloft van mensen die ik niet zo goed ken. En dat is dan zo'n ouderwetse feestavond met bandje en veel drank. Ze houden heel erg van dansen. Mijn lief en ik vroeger ook, maar ja, die is er niet meer. Ik pas. Ik bedank vriendelijk.

Vandaag echt flink aan de bak, deadline is in zicht. Laatste dagen beetje last van uitstelgedrag. Komt denk ik ook door het mooie herfstweer. Hop hop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben daar vrij makkelijk in geworden @Etty, laatst werd ik uitgenodigd voor een nogal sjieke bruiloft en heb ik gezegd dat ik me eigenlijk alleen op m'n gemak voel in een spijkerbroek en dat ik ook moeite heb met gezelschappen waar ik weinig mensen ken dus 'het spijt me dat ik niet kan komen maar ik wens jullie een prachtige dag en een heel gelukkig leven'. Was geen probleem.

In sommige gevallen kun je er echt niet onderuit en dan probeer ik dapper te zijn.

ps. wat is een Frans brometje?

 

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT

Fonny

Zbb

Renée

Yana
Claudius
Toos

Spirit
Prana

 

Goedemiddag allemaal. Ik zet mezelf eigenlijk nooit 's middags op het dagpact, maar ik heb vreselijke trek. Het is geen stemmetje meer, maar een vreselijke luide schreeuw. Want ik ben zo goed bezig, maar wat drinken is zooo gezellig. En ik kan daarna toch gewoon weer ophouden? Etc etc.

Vandaag lukt misschien nog wel, als ik de trek uit zit, maar er komen een paar gelegenheden aan die ik niet kan vermijden.  Oef, waar is die motivatie?? 

 

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het een kleine troost mag zijn @Prana -> ik was vanmiddag na de tandarts even langs de winkel geweest en ik heb ook voor het drankenrek gestaan.

Maar de herinnering aan eerder deze week heeft me weer door doen lopen. Ik wil het gewoon niet meer die vreselijke kater, en jij ook niet, weet ik zeker...

Plan opstellen -> hoe pak je dit aan? en ook de komende gelegenheden waarover je het hebt, als je echt niet kan afzeggen, goed vooraf nadenken en plannen hoe je het gaat aanpakken om NIET te drinken. Je kan het he, heb je al bewezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Ietje:

Ik ben net door mn dochter betrapt. Ik had een 250 ml flesje witte wijn gedronken.

Mijn gezin denkt dat ik geen probleem (meer) heb met alcohol dus ze was erg van streek.

Ik schaam me kapot.

Ach @Ietje ... dat is echt niet fijn voor je ... 

Kan je nu stoppen met drinken? Laat het aub geen reden zijn om alle remmen nu los te gooien, want dan is het achteraf alleen maar erger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Renee80:

Ach @Ietje ... dat is echt niet fijn voor je ... 

Kan je nu stoppen met drinken? Laat het aub geen reden zijn om alle remmen nu los te gooien, want dan is het achteraf alleen maar erger

Nee, het is eerder een wake up call.

Maar ik weet zeker dat manlief heel boos en teleurgesteld gaat zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Renee80:

Als het een kleine troost mag zijn @Prana -> ik was vanmiddag na de tandarts even langs de winkel geweest en ik heb ook voor het drankenrek gestaan.

Maar de herinnering aan eerder deze week heeft me weer door doen lopen. Ik wil het gewoon niet meer die vreselijke kater, en jij ook niet, weet ik zeker...

Plan opstellen -> hoe pak je dit aan? en ook de komende gelegenheden waarover je het hebt, als je echt niet kan afzeggen, goed vooraf nadenken en plannen hoe je het gaat aanpakken om NIET te drinken. Je kan het he, heb je al bewezen!

Ik zal eerst vanmiddag maar "gewoon" niets in huis halen, al gaan we dadelijk boodschappen. Als die gedaan zijn, is het grootste gevaar voorbij voor vandaag. Ik woon te ver van winkels om even snel nog zelf te gaan. En hopelijk is de ergste trek dan ook over.
En heel toevallig gaat het etentje van morgen nu niet meer door, is net afgezegd. Dat moet ik maar als een teken beschouwen. En laat ik me over de rest nu nog niet druk maken, maar even dag voor dag weer.

Dankjewel @Renee80 en jij goed gedaan!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...