keet Geplaatst 19 september 2022 Rapport Share Geplaatst 19 september 2022 Baal zo van mezelf, het is lang geleden dat ik op dit forum ben geweest. Het heeft mij toendertijd enorm geholpen. Maar ben toch langzaamaan weer gaan drinken. En zaterdag ging de lamp uit, ik viel.. zo voor schut. Zo' n schaamtegevoel en ik baal zo enorm van mezelf. Ik kan wel janken. Ik kan er gewoon niet meer tegen. Het is alles of niets voor mij. Nu maar niets meer.... Naddiia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berkje Geplaatst 19 september 2022 Rapport Share Geplaatst 19 september 2022 Hallo @keet opnieuw welkom Hoop dat het forum weer steun kan geven aan je. keet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 19 september 2022 Rapport Share Geplaatst 19 september 2022 Hoi keet welkom terug ik hoop dat het forum je dit keer ook weer kan helpen om op te krabbelen. Dat schuldgevoel en ongelofelijk balen van jezelf is voor velen herkenbaar hier. goed dat je de stap weer heb genomen om je hier te melden. keet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamille Geplaatst 19 september 2022 Rapport Share Geplaatst 19 september 2022 Hoi Keet, Wat goed dat je weer hier op het forum bent gekomen. Snap jouw gevoel helemaal en is heel herkenbaar na zo'n actie, maar probeer lief voor jezelf te zijn en bedenk maar dat je niet de enige bent die dat wel eens is overkomen! Sterkte en succes! keet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucien Geplaatst 19 september 2022 Rapport Share Geplaatst 19 september 2022 Welkom Keet. keet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 20 september 2022 Rapport Share Geplaatst 20 september 2022 Goedemorgen Keet! fijn dat je er bent! keet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prana Geplaatst 24 september 2022 Rapport Share Geplaatst 24 september 2022 Hoi @keet , herkenbaar verhaal, het vallen inbegrepen... Hoe gaat het nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keet Geplaatst 24 september 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 september 2022 @Prana het gaat goed! Ik voel me weer goed! Echt zo fijn. Slaap vast en wil dat akelige gevoel niet meer meemaken. Het geeft ook veel rust om gewoon niet te drinken.. Een rem heb ik niet en die krijg ik ook nooit meer.. en dat moet ik accepteren. Prana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lucien Geplaatst 24 september 2022 Rapport Share Geplaatst 24 september 2022 29 minuten geleden zei keet: .. en dat moet ik accepteren. Dat ene zinnetje heeft mij inmiddels ruim 3 jaar clean gehouden... Het valt of staat met dat stukje acceptatie. Van onszelf en van onze verslaving. Mooi dat het weer goed voelt voor je ! keet en Prana reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soberbunny3 Geplaatst 25 september 2022 Rapport Share Geplaatst 25 september 2022 Welkom terug Keet, het overkomt de beste weleens. Fijn dat je je nu weer goed voelt. Lekker slapen inplaats van wakker liggen met hartkloppingen doet iedereen goed keet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keet Geplaatst 2 oktober 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2022 Ik ben nu twee weken bezig en t gaat echt goed. Ik heb aankomende donderdag een diner met allemaal speciale wijnen. Ik merk dat ik dat moeilijk vind..Om te zeggen dat ik niet drink, niet eens het niet drinken… Baal daar weer van! Het is mijn leven.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keet Geplaatst 5 oktober 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2022 Weet iemand daar raad mee? Hoe kan ik wat sterker in mijn schoenen staan en zeggen dat ik niet drink. Vind dat echt moeilijk! Hoe gingen jullie daar mee om!? Hoor graag van jullie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soberbunny3 Geplaatst 5 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2022 Je zegt speciale wijnen. Dat is al het punt. Slootwater, toxische stof, giftige rotzooi is misschien aantrekkelijker om voor jezelf te beschrijven wat er word geschonken. Wat staat er nog meer op het menu? Kies een drankje waar je dol op bent desnoods met meer kcal, slagroom, suiker, karamelsaus noem het. Je doel is die avond nuchter te blijven. keet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soberbunny3 Geplaatst 5 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2022 Observeer hoe andere de toxische stof naar binnen gieten en denk aan alle nadelen die je ervan heb ondervonden zoals op de grond vallen, schaamte en schuld. Anders doe alsof er geen alcohol geschonken word. Weiger je aandacht eraan te schenken, net als een vervelende aanbidder die zich blijft opdringen. Nee is nee. keet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2022 3 uur geleden zei keet: Weet iemand daar raad mee? Hoe kan ik wat sterker in mijn schoenen staan en zeggen dat ik niet drink. Vind dat echt moeilijk! Hoe gingen jullie daar mee om!? Hoor graag van jullie! Het helpt als je van te voren bedenkt wat je gaat zeggen hierover, en wat je antwoord zal zijn op vragen die je kunt verwachten. Verder niet te groot maken. Een terloops antwoord is waarschijnlijk beter dan een nadrukkelijke stellingname. Op de vraag "Drink je dan helemaal geen alcohol meer?" antwoord je bijvoorbeeld "Nee, al een tijdje niet meer, en dat bevalt eigenlijk prima". Je moet ook een antwoord klaar hebben op de waarom vraag. Medisch advies, gewoon eens proberen, of iets anders dat bij jouw situatie past. keet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prana Geplaatst 9 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2022 Wat goed gedaan dat etentje @keet Een mooie boost voor je zelfvertrouwen keet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keet Geplaatst 18 oktober 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2022 1 maand alcoholvrij. Ben trots op mezelf. Op naar maand 2, dag voor dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 18 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2022 Goed bezig!!! keet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annette Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Op 19-9-2022 om 14:29 zei keet: Baal zo van mezelf, het is lang geleden dat ik op dit forum ben geweest. Het heeft mij toendertijd enorm geholpen. Maar ben toch langzaamaan weer gaan drinken. En zaterdag ging de lamp uit, ik viel.. zo voor schut. Zo' n schaamtegevoel en ik baal zo enorm van mezelf. Ik kan wel janken. Ik kan er gewoon niet meer tegen. Het is alles of niets voor mij. Nu maar niets meer.... Lieve Keet, Ben benieuwd hoe het nu met je gaat? Vallen door alcohol geeft inderdaad een verschrikkelijk gevoel. Maar schaamte helpt niet. Beschouw drinken als een ziekte die je te lijf gaat, soms met goed resultaat een soms val je terug. Er is altijd een weg om eruit te komen:) Heb je wel hulp? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Op 18-10-2022 om 21:24 zei keet: 1 maand alcoholvrij. Ben trots op mezelf. Op naar maand 2, dag voor dag. @Annette dit was het laatste bericht. Wat doet jou reageren? Wil je zelf hier komen schrijven/lezen, steun zoeken? Meestal als iemand je zo raakt, dan is er beweging in je eigen proces dat daaraan raakt. zomaar nieuwsgierig hier. welkom trouwens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden