Spring naar bijdragen

Zondag 22 mei 2022


Aanbevolen berichten

Dat overtuigen wekt juist achterdocht. Ik heb dat ook wel in mijn vriendinnenkring gezien. Er éindeloos over praten. En nu is een van mijn vriendinnen ook al weer langere tijd gestopt met dagelijks drinken. Tenminste, dat zegt ze. Toen ik haar laatst ophaalde voor een afspraak vielen me wel meteen de lege flessen wijn op in de gang. <_<  Dat zou ik zelf nou niet zo in het zicht laten slingeren. En als ik dit jaar nauwelijks gedronken zou hebben zoals zij beweert zouden die flessen er niet staan. Wel vervelend, die achterdocht. Ze doet maar wat ze niet laten kan. Maar ik betrap haar wel vaker op het oppoetsen van haar verhalen. Dus we zullen zien.

Gisteren meldde ik dat ik op zaterdag meer zin had om te drinken, herinner ik me nu. Toen ik dat hier had opgeschreven, was het daarna compleet verdwenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lonster:

Gisteren meldde ik dat ik op zaterdag meer zin had om te drinken, herinner ik me nu. Toen ik dat hier had opgeschreven, was het daarna compleet verdwenen. 

Ja, ik herken het, wonderlijk hoe dat werkt. Gisteren merkte ik een naar gevoel in mezelf op, moest even zoeken wat het was maar toen ik de oorzaak gevonden had was het ook plóp verdwenen. Even bewust iets er laten zijn lost het op of zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Etty:

Zit in een ritme van 10 uur naar bed, 5 uur wakker. 

Is dat bewust zo? 5 uur op lijkt me wel erg vroeg. Bij mij zakt het weer een beetje in, maar ik ga ook graag vroeg naar bed, en weer vroeg op. Maar niet voor 6:00 uur. 

Yana dat klinkt heerlijk, hoe je bezig bent. Ik lees over wecken, inmaken en fermenteren, maar doe er niet zo veel mee. En kijk naar de blikken verf en het werk dat gedaan zou kunnen worden. Ik heb best tijd, maar op de een of andere manier is de dag opeens weer voorbij, of ben ik moe of heb ik geen zin. Of ben ik al tevreden als de afwas is gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik 

2 minuten geleden zei Yana:

Ja, ik herken het, wonderlijk hoe dat werkt. Gisteren merkte ik een naar gevoel in mezelf op, moest even zoeken wat het was maar toen ik de oorzaak gevonden had was het ook plóp verdwenen. Even bewust iets er laten zijn lost het op of zoiets?

Als ik niet zo'n hekel had aan de uitdrukking, zou ik zeggen dat het allemaal tussen je oren zit. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ikkanhet:

Een vraagje op deze vroege zondagmorgen. Hoe doen jullie het als je op een terrasje zit en je krijgt een cappechino met zon klein glaasje koffielikeur met slagroom erbij?

Toevallig kreeg ik in Limburg op het terras ook een heel klein laagje advocaat met slagroom bij de koffie
Ik heb de slagroom bij het eerste glaasje eraf gelepeld
Daar kwamen 2 druppels advocaat mee (lekker :D)
Het tweede glaasje heb ik helemaal laten staan (niet de kat op het spek binden he)
Hier heb ik echt niets van gelukkig
ouzo laat ik zeker wel staan
|dat triggert wel heel erg (weet ik van mezelf )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Lonster:

Yana dat klinkt heerlijk, hoe je bezig bent. Ik lees over wecken, inmaken en fermenteren, maar doe er niet zo veel mee. En kijk naar de blikken verf en het werk dat gedaan zou kunnen worden. Ik heb best tijd, maar op de een of andere manier is de dag opeens weer voorbij, of ben ik moe of heb ik geen zin. Of ben ik al tevreden als de afwas is gedaan.

Dat herken ik ook hoor, de hele dag lummelen en de volgende ook ondanks alle plannen. Gisteren schreef hier iemand dat we primaten zijn met kleren aan en dat het dus helemaal in ons dna zit om een beetje rond te hangen en wat aan een blaadje te knabbelen. Dat vond ik fijn om te lezen, weg met het eeuwige schuldgevoel, helemaal klaar mee :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Een wolkenloze hemel, dat belooft wat voor vandaag... 
De hele beestenboel heeft al uitgebreid natjes en droogjes gekregen, 
Logeetje kakelt mij de oren van het hoofd.... 
nu eerst een bakje. 
image.png.d07b0563012d6424c5977dbd8ba23bf4.png
Wat betreft dat glaasje op het terras: sowieso zou ik het overdag laten staan/doorschuiven. 
En verder, ach @ikkanhet, ik kan geen oordeel vellen over wat wel en wat niet kan in jouw geval. 
Ik kan me wel indenken dat 1 slokje al een bepaalde trek kan aanwakkeren in bepaalde situaties met alle gevolgen van dien, maar misschien ook helemaal niet... 
Maar dat is iets waar jij zelf achter moet komen en keuzes in moet maken. 

Fijn dat jouw vakantie leuk was @rapilos, en jaaaa, het onkruid schiet werkelijk omhoog na de regen.. 

@Yana fijn dat je weer schrijft hier, ben ik blij mee. 

En ook de heerlijk nuchtere schrijfsels van @Lonster vind ik altijd fijn te lezen.





 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ikkanhet:

Heeft wel fijn mijn avond bedorven en was al om 5 uur op. :(

Als ik samen met de mensen zou zitten die van mijn alcoholcarrière afweten en ik zou het likeurtje nemen dan eindig ik waarschijnlijk ook met een bedorven avond.
Misschien kan ik het er op dat moment wel bij laten maar dat vertrouwen heb ik eerder in de tijd aardig geweld aangedaan.
Voor mij is dat zeker ook een reden om nog geen rumboon te nemen. Het brengt mijzelf en mijn omgeving uit balans en kan misschien een kettingreactie teweegbrengen waar niemand op zit te wachten.

Blijft het bij dat ene likeurtje? Dat zou niet alleen ik zelf maar de rest zich dan ook afvragen.
Neem ik niets dan is het voor alle partijen duidelijk en dat werkt voor mij tot nu toe het prettigst.

 

bewerkt door Maverick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt @ikkanhet, maar dat wil niet zeggen dat het niet een 'gevaar' of 'gevaartje' kan vormen.... 
Maar nogmaals, dit is iets wat alleen jijzelf zult moeten ervaren... hier kan een ander geen oordeel over vellen. 
Wel kan ik me indenken dat 'de ander' ervan schrikt.... 
En nu wat mij betreft genoeg erover, blij dat het geen vervolg heeft gekregen en jammer dat jij jouw avond er zo door hebt laten bederven @ikkanhet
vandaag dan maar dubbel genieten van het mooie weer en van een helder koppie toch? :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een foto zou zien van een kop koffie met een likeurtje ernaast, zou ik ook denken dat iemand lekker zit te borrelen. Maar ik woon niet in Limburg. Misschien is dat het verschil wel, dat Limburgers dit normaal vinden en de rest van Nederland niet?

Leuk, de kinderboerderij. Ik ga ook wandelen.

Fijne zondag! :sun:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een likeurtje staat voor mij gelijk aan een ouzo of aan een kersenbonbon. 
Iedereen is verschillend daarin, misschien heeft jouw vriendin dat ook wel.
Ik zou ook erg boos worden als ik iemand om wie ik geef en waarvan ik weet dat ze een alcohol probleem heeft een likeurtje in de koffie zag doen. 

En vooral die gedachte ‘ik dacht er niet bij na dus dan speelt het niet’.  Wees alert @ikkanhet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het gisteren nog gelukt om niet te drinken @IJsvogel? Ben er al achter wat de trigger is? Toen je schreef over het drie weken patroon bedacht ik me dat het misschien hormonaal kan zijn? 
 

Of het eind zien van je maandbudget zo vlak voor de salarisstorting? 
Geldzorgen kunnen ook heel wat stress opleveren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...