Spring naar bijdragen

Zondag 8 mei 2022


niks

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei jopie:

goedemiddag allen

weinig te melden, gaat gewoon weer lekker en evenwichtig hier. Fijn om te zien hoe snel dat terug komt als je eenmaal zover bent dat je ook weer dingen kan doen die energie geven en dat herkent wat energie kost(om het maar eens in mooie managementtaal te zeggen): dán is het domweg een kwestie van doen wat goed voor je is, en laten wat niet goed voor je is. Dat gáát dan ook weer. 

Blijft staan: als het te mooi is om waar te zijn....  :)

Is het het meestal ook :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Reacher:

Fijn, afgewisseld met angstaanvallen.

Angstaanvallen??? Jij ook? Mag ik vragen hoe dat bij jou gaat of wil je het daar niet over hebben? Bij mij lijkt het wel alsof m'n lijf soms in paniekstand gaat (vooral 's morgens vroeg), een gevoel alsof ik stikzenuwachtig ben omdat ik voor een zaal vol hooggeleerde heren moet spreken ofzo. Mezelf voorhouden dat het heus weer overgaat en dat m'n hart echt wel weer rustiger gaat kloppen helpt om het niet uit de hand te laten lopen, net als twee keer zo lang uitademen als inademen. Dus het is wel te doen maar echt lollig vind ik het niet.
Ik doe wel gewoon alles, heb geen pleinvrees of sociale fobie (nou ja, een beetje) ofzoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal. 

Ik hoor veel positieve geluiden. Wat fijn is dat toch! De zon doet ook zoveel goed!

Zoals jullie wellicht weten ben ik nog niet gestopt. Maar toch heb ik de afgelopen dagen veel en veel minder gedronken nu ik vakantie heb. Ik denk dat stress en enorme trigger is voor mij. Maar ik ben absoluut nog niet tevreden. Ik moet en zal helemaal stoppen. Zolang ik dat niet doe, ga ik bij de eerste de beste stress situatie terugvallen. Ken mezelf daar goed genoeg voor. Het blijft simpelweg een mindfuck. 

Bij vrijwel alle klinieken ben ik tot nu toe afgewezen omdat ik als het ware "niet erg genoeg ben". Dat vind ik best bizar. Is een tot 1,5 fles per dag niet genoeg?

Maar ik heb nog wat lijntjes open staan. Afwachten maar. Uiteindelijk ga ik de juiste hulp vinden. Daar ben ik van overtuigd. Heb ook al via het alternatieve circuit een afspraak maar dat kan ook pas eind van de maand. Ik kan dit echt niet alleen maar de dichte deuren frustreren wel een beetje. Alsof je moet afwachten tot het écht te laat is. 

Morgen gaan we een paar dagen weg. Ik wil geen pact sluiten omdat ik weet dat ik het nog niet vol ga houden. En heel diep wegzak als ik faal (perfectionist).

We gaan weg met mensen die mij kennen als een wijnliefhebber en nu al een heel wijnpakket hebben samengesteld om te proeven. Met de beste wil in de wereld trek ik die sociale druk niet. Hoe stom ik dat ook van mezelf vind. Dat ik die weerstand niet kan bieden. Hoe triest is dat?

Jullie lijken allemaal zoveel sterker dan ik. Zijn jullie allemaal zonder hulp gestopt?

Toch heb ik het nu fijn. Laatste wasje hangt buiten te drogen aan de lijn. Morgen lekker weg. Ik heb er zin in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Judith:

@BizzyBee Als het je in je eentje nog niet lukt om niet te drinken, dan zou ik mij als ik jou was nog totaal niet druk maken hoe dat moet in sociale situaties en onder groepdruk. Een stapje tegelijk, is al moeilijk genoeg. Probeer eerst maar als je alleen bent om niet te drinken.

Ik drink niet, gaat harstikke goed, maar hoe ik dat later mee om ga bij andere mensen, daar ga ik mij nu echt nog niet in verdiepen.

 

Ik heb mijn verhaaltje al klaar. Mag geen alcohol ivm medicatie. Klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LikaJa klopt. Stond alleen al dik half jaar gepland dus weet niet zo goed hoe het ineens in te kleden nu. Voel me heel zwak. 
@ikkanhet Dat is wel een goede. Maar ik ga gelijk de vraag krijgen waarvoor. En iedereen in mijn omgeving weet dat ik al AD slik en niet meer zwanger ga worden. 
 

Ik hou het nu op een detox na de vakantie. Ik wil eerlijk gezegd ook niet heel de vakantie bezig zijn met mijn geheim. Het is ai te ang geleden dat ik een leuke vakantie heb gehad. De drank gaat het niet leuker maken. Daar ben ik me heel erg van bewust. En ik probeer dit minimale nu maar even vast te houden. Een stap tegelijk. 

Ergens erg wat sociale druk doet. Ben me daar niet eerder zo bewust van geweest. Toen ik zwanger was wist ik het goed tea verbergen met een Ginger ale in een wijnglas. Niemand die iets door had.

Genoeg om over na te denken weer voor mij....

Jullie reflectie helpt heel erg. Dankjewel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei BizzyBee:

Ergens erg wat sociale druk doet. Ben me daar niet eerder zo bewust van geweest. Toen ik zwanger was wist ik het goed tea verbergen met een Ginger ale in een wijnglas. Niemand die iets door had.

Maar als je zwanger bent drink je toch sowieso geen alcohol of begrijp ik je nu verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ikkanhet:

Maar als je zwanger bent drink je toch sowieso geen alcohol of begrijp ik je nu verkeerd?

Zeker niet! Maar toen zeg maar nog niemand het wist omdat het pril was. Ik was zo zenuwachtig dat iemand iets zou merken naar niemand is daar mee bezig joh. 

Ik begon pas flink met drinken ná mijn bevalling. Twee jaar daarna ofzo. Ik weet het niet eens meer precies. Ging geleidelijk.

Zit ook een hoop trauma nog steeds. Dat is me wel duidelijk. En daar ga ik ook mee aan de slag. Ik heb al aardig wat therapie gehad maar blijkbaar niet genoeg. Mijn kop zat in het zand.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei BizzyBee:

Zeker niet! Maar toen zeg maar nog niemand het wist omdat het pril was. Ik was zo zenuwachtig dat iemand iets zou merken naar niemand is daar mee bezig joh. 

Ik begon pas flink met drinken ná mijn bevalling. Twee jaar daarna ofzo. Ik weet het niet eens meer precies. Ging geleidelijk.

Zit ook een hoop trauma nog steeds. Dat is me wel duidelijk. En daar ga ik ook mee aan de slag. Ik heb al aardig wat therapie gehad maar blijkbaar niet genoeg. Mijn kop zat in het zand.....

Ik ben ook meteen met beide gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was. Daar moet je inderdaad rustig aan werken stapje voor stapje. Maar je doet het al super goed. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Judith:

@ikkanniet Ja dat lijkt mij  ook, volgens mij vind iedereen het volkomen normaal dat je niet drinkt als je zwanger bent.

Ik heb niet gerookt en geen alcohol gedronken toen ik zwanger was, nog nooit een raar woord over te horen gekregen, ook niemand die mij heeft gepusht om wel te drinken of te roken.

Ik heb gelukkig nu ook geen mensen om me heen die zouden willen dat ik drink. Ook heel blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Judith:

@ikkanniet Ja dat lijkt mij  ook, volgens mij vind iedereen het volkomen normaal dat je niet drinkt als je zwanger bent.

Ik heb niet gerookt en geen alcohol gedronken toen ik zwanger was, nog nooit een raar woord over te horen gekregen, ook niemand die mij heeft gepusht om wel te drinken of te roken.

Doe mij maar altijd zwanger hoor. Ik was toen op mijn best. Mentaal het meest stabiel ever. Maar ja, je blijft niet eeuwig zwanger en mijn ellende begon daarna. Terwijl ik een fantastisch heerlijke zoon en man heb. Dus zit echt "in" mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei ikkanhet:

Ik heb gelukkig nu ook geen mensen om me heen die zouden willen dat ik drink. Ook heel blij mee.

Ik was ver daarvoor al gestopt met alles. Drinken. Roken. Ik was super gezond en sportte 2-3 keer per week terwijl ik een succesvol bedrijf runde. 

Ik hoef niet te verklappen dat van dat alles niets meer over is....

Maar ik voel me niet zielig. Ik geloof dat alles gebeurd met een reden. Dat ik 1000x sterker terug kom. En dat ik aan de vooravond sta van een nieuw begin. Het gaat mij lukken. Net als ons allemaal. 

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei BizzyBee:

Doe mij maar altijd zwanger hoor. Ik was toen op mijn best. Mentaal het meest stabiel ever. Maar ja, je blijft niet eeuwig zwanger en mijn ellende begon daarna. Terwijl ik een fantastisch heerlijke zoon en man heb. Dus zit echt "in" mij. 

Ja dat heb ik precies hetzelfde zou niet weten waar ik over zou moeten klagen. En bij ons zit in beide kanten van de familie alcohol misbruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei BizzyBee:

Ik was ver daarvoor al gestopt met alles. Drinken. Roken. Ik was super gezond en sportte 2-3 keer per week terwijl ik een succesvol bedrijf runde. 

Ik hoef niet te verklappen dat van dat alles niets meer over is....

Maar ik voel me niet zielig. Ik geloof dat alles gebeurd met een reden. Dat ik 1000x sterker terug kom. En dat ik aan de vooravond sta van een nieuw begin. Het gaat mij lukken. Net als ons allemaal. 

X

Je hebt in ieder geval een super goede en positieve instelling dat is al het halve werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...