Banaan Geplaatst 19 april 2022 Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 Hoi, Ik heb geen idee hoe het allemaal werkt maar doe even een poging. Mijn profielnaam is “banaan” (wist even niks anders). Ik heb een alcoholprobleem. Veel problemen gehad in het leven en dacht het zo op te lossen. Ik vind het eng om erover te praten, heb ook nog nooit op een forum gezeten. Ik ben vrij terughoudend en misschien dat ik op deze manier er makkelijker over kan hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 april 2022 Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 Welkom banaan. Je mag terughoudend zijn hoor. Schrijf wat je kwijt wilt en kijk wat het oplevert. Heb je al plannen met betrekking tot je alcoholgebruik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 19 april 2022 Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 @Banaan welkom, goed dat je deze stap gezet hebt, en je alcoholprobleem erkent. hier veel lezen en over je probleem schrijven kan goed helpen de alcohol de baas te worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 19 april 2022 Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 Welkom Banaan , goed dat je je hier meld. Het erkennen dat je een probleem hebt met alcohol is een eerste belangrijke stap. Heb je al een plan hoe je je probleem aan wil gaan pakken ? Kun je iets meer vertellen over hoelang je al drinkt en hoevaak en hoeveel ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 19 april 2022 Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 Hoi Banaan, welkom! Praat maar lekker tegen ons aan, je hebt niks te verliezen en we kennen je niet in het echt dus dat maakt het wellicht makkelijker. 'Delen is helen' wordt hier wel gezegd. Drink je al lang teveel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Banaan Geplaatst 19 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 Hoi, dank jullie wel. Het drinken is bij mij begonnen na een scheiding. Ben gediagnosticeerd met ptss…om het kort te maken heb ik veel meegemaakt binnen mijn huwelijk en ook daarna. De eerste oplossing waren pillen, toen dat niet meer hielp kwam er drank bij. Ik ben een dagelijkse drinker, nu alweer 7 jaar. Het varieert van flessen wijn tot zware drank. ik heb geen enkel idee hoe ik dit moet aanpakken en hoop van jullie wat tips te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 19 april 2022 Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 Banaan, omdat je met ptss gediagnosticeerd bent, ligt het voor de hand dat je bij die behandelaar aangeeft dat je ook een alcoholverslaving hebt, in het andere geval is het advies de huisarts hierin te kennen, en samen tot een aanpak te komen. Zo maak je vooral ook voor jezelf duidelijk dat je er serieus iets aan wil doen. Stop met het drinken van alcohol , als dat nog niet gebeurd is, gooi voorraden weg, en koop niets meer. succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 19 april 2022 Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 Het beste zou zijn om naar de huisarts te stappen met je probleem. Al vinden :we" dat meestal een flinke drempel . Hij kan je dan adviseren wat je het beste kan doen. Het kan namelijk gevaarlijk zijn , wanneer je erg veel drinkt om daar ineens mee te stoppen . Is dat een optie ? Om die stap te zetten ? Geloof me , er zijn vreselijk veel mensen die kampen met alcoholverslaving. Die liggen echt niet allemaal laveloos op een bankje in het park . De meesten hebben gewoon een huis, baan en gezin . Alcohol is een harddrugs die gewoon legaal te koop is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 19 april 2022 Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 Welkom hier @Banaan, een goede plek om tips en ervaringen te horen. Nou ja, lezen dus. Ben je op dit moment onder behandeling voor de ptss? Dan zou ik inderdaad de alcohol zeker benoemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Banaan Geplaatst 19 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 Ik sta niet meer onder behandeling voor de ptss. Ik heb dit onder controle, alle medicatie heb ik afgezworen omdat dat me bijna fataal werd. Ik dacht dat het stoppen met drinken minder zwaar zou zijn dan het stoppen met medicatie, maar daar heb ik me flink in vergist. Meerdere malen geprobeerd om te stoppen, niet kopen, niet naar kijken in de winkel….maar na een aantal slapeloze nachten ga ik het weer halen. De huisarts heb ik inmiddels ingelicht, als ik niet eerlijk ben dan kan niemand me helpen en ik wil geholpen worden, ik wil stoppen en terug naar het leven zonder drank. Lonster en brazer reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 19 april 2022 Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 Hoi! Misschien je huisarts vragen naar goede hulpmiddelen om in slaap te vallen. Melatonine schijnt te helpen. Slaapverwekkende geluiden op apps om naar te luisteren. Sla de regen en watervalgeluiden vooral over want dan blijf je plassen. Ik had ook last van slecht slapen toen ik stopte met drinken, maar het gaat echt over. En na een tijdje slaap je dieper en beter en wordt je uitgerust wakker. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 19 april 2022 Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 8 minuten geleden zei Reacher: Ik had ook last van slecht slapen toen ik stopte met drinken, maar het gaat echt over. En na een tijdje slaap je dieper en beter en wordt je uitgerust wakker. Dat was voor mij net zo. Binnen een week of twee sliep ik zonder drank beter dan ik daarvoor gewend was, zonder speciale hulpmiddelen. Terwijl dat niet kunnen slapen lange tijd mijn grootste angst was en de belangrijkste reden dat ik het stoppen met drinken maar bleef uistellen. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 19 april 2022 Rapport Share Geplaatst 19 april 2022 Knap dat je de ptss onder controle hebt en goed dat je de huisarts hebt ingelicht. Stap voor stap kom je zo verder. Over slapen heb ik helaas geen advies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Banaan Geplaatst 20 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 april 2022 14 uur geleden zei Reacher: Hoi! Misschien je huisarts vragen naar goede hulpmiddelen om in slaap te vallen. Melatonine schijnt te helpen. Slaapverwekkende geluiden op apps om naar te luisteren. Sla de regen en watervalgeluiden vooral over want dan blijf je plassen. Ik had ook last van slecht slapen toen ik stopte met drinken, maar het gaat echt over. En na een tijdje slaap je dieper en beter en wordt je uitgerust wakker. Succes! Hulpmiddelen voor slapen wil ik niet meer, heb er lang over gedaan om daar vanaf te komen. Melatonine werkt bij mij niet, te licht. De angst om weer niet te kunnen slapen zit diep en dat is ook de reden dat ik de fles moeilijk kan laten staan. De avonden zijn lang als de klok de baas is en zegt dat ik om 2 uur naar bed ga. Ook al ben ik eerder doodmoe, om de een of andere reden ga ik dan niet slapen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Banaan Geplaatst 20 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 april 2022 13 uur geleden zei Quinn: Knap dat je de ptss onder controle hebt en goed dat je de huisarts hebt ingelicht. Stap voor stap kom je zo verder. Over slapen heb ik helaas geen advies. Natuurlijk heb ik mijn slechte dagen, maar dat heeft ieder mens. Ik heb veel onder controle kunnen krijgen en mijn leven weer terug. De huisarts kwam meteen met verslavingszorg, dat gaat me net wat te snel en het is een hoge drempel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 Waarmee heeft de huisarts je dan wel kunnen helpen? Gesprekken met de praktijkondersteuner? Medicatie? Een stappenplan? Je klinkt nog wat besluiteloos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Banaan Geplaatst 22 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 2 uur geleden zei Lonster: Waarmee heeft de huisarts je dan wel kunnen helpen? Gesprekken met de praktijkondersteuner? Medicatie? Een stappenplan? Je klinkt nog wat besluiteloos. Klopt, de huisarts kwam verder met niks. Vandaar dat ik het ga proberen om zelf te doen en hopelijk lukt het ook om hier goede adviezen te krijgen over hoe het aan te pakken. Het besluit om te stoppen staat vast, een concreet stappenplan heb ik nog niet, misschien kunnen jullie me daarbij helpen. Hoe hebben jullie het aangepakt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 lees elders Banaan, er zijn zoveel draadjes, ervaringen, tips en thema's alleen hier lezen kan al voldoende zijn voorlopig. Je moet zelf aan de bak, maar dat hoeft niet alleen we zijn met velen hier. Gáán met die banaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 4 uur geleden zei Banaan: Het besluit om te stoppen staat vast Dit is al stap één, de belangrijkste, ik deed het dag voor dag net als zovelen hier en morgen zie ik wel weer. En een alcohol app is ook leuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 22 april 2022 Rapport Share Geplaatst 22 april 2022 @Banaan je moet het zelf doen (of laten dus), maar alleen hoeft niet. Lees wat bij anderen, vraag ook wat je weten wilt van iemand, schift eruit waar je wat mee kunt. En vooral, neem die eerste niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 23 april 2022 Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 Voor mij gold dat alleen al door het aan de huisarts te vertellen, die mijn lever bevoelde en me serieus toesprak, me hielp om de stap te maken. Ik was gedeprimeerd en dronk te veel wijn. Dat ik daarmee op moest houden was logisch, maar ik kon die stap maar niet zetten. Door het echt te erkennen en uit te spreken dat dit slecht voor me was, samen met wat voorvallen in mijn omgeving met mensen die door drank in de misère raakten viel het kwartje en kon ik het doorbreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 23 april 2022 Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 Welkom @Banaan. Ik begrijp dat slecht slapen enkele dagen tot weken kan duren. Iets waar je dus daarheen zal moeten. Dus niet stoppen in de hoop dat het dit keer niet zo zal zijn, maar een plan maken omdat je wéét dat het zo gaat zijn. Dat is een andere, meer krachtige insteek. En dan zijn er dingen die je kunnen helpen zoals niet overdag bijslapen, stukje lopen 's avonds, geen schermen voor bedtijd, boek naast je bed, warme melk, ontspanningsoefeningen, enz. Belangrijkste lijkt me er niet in trappen als je gedachten krijgt dat drinken toch echt beter voor je is nu. Kijken of er andere gedachten zijn die je kunt denken op zo'n moment die je helpen van de drank af te blijven. Die voor jou krachtig zijn. Die kun je van te voren opschrijven en dan lezen als je je zwak voelt. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 23 april 2022 Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 Ik heb geen plan gemaakt, maar veel hier geschreven en gelezen. Het niet kunnen slapen overviel me een beetje daardoor. Ik ben wel heel alert gebleven als er gelegenheden waren waarbij het moeilijk zou kunnen zijn om niet te drinken. Bij een etentje vooraf zeggen dat je niet meer drinkt bijvoorbeeld. Al doende leert men. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Banaan Geplaatst 23 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 16 uur geleden zei reboot: Dit is al stap één, de belangrijkste, ik deed het dag voor dag net als zovelen hier en morgen zie ik wel weer. En een alcohol app is ook leuk Hoe heet die app? Ik wil van alles proberen en dan even kijken wat me het makkelijkst af gaat. Inderdaad, het probleem inzien en accepteren is stap 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Banaan Geplaatst 23 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 april 2022 7 uur geleden zei Lonster: Voor mij gold dat alleen al door het aan de huisarts te vertellen, die mijn lever bevoelde en me serieus toesprak, me hielp om de stap te maken. Ik was gedeprimeerd en dronk te veel wijn. Dat ik daarmee op moest houden was logisch, maar ik kon die stap maar niet zetten. Door het echt te erkennen en uit te spreken dat dit slecht voor me was, samen met wat voorvallen in mijn omgeving met mensen die door drank in de misère raakten viel het kwartje en kon ik het doorbreken. Ik heb zeer veel mensen in mijn omgeving die veel alcohol drinken. Dat maakt het moeilijk omdat het eigenlijk altijd in mijn omgeving is. Ik begon een jaar of 7 geleden met drinken. Tot die tijd was het cola en cassis. Mijn ex was en is nog steeds een alcoholist. De belangrijkste reden voor mij om te stoppen, want mijn kinderen hebben niet nog zo’n ouder nodig. Ze zien me nooit dronken of aangeschoten, die regel heb ik ( ik drink pas vanaf 10 uur avond) maar het maakt het niet beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden