Spring naar bijdragen

harald


harald

Aanbevolen berichten

46 minuten geleden zei harald:

Ik heb geen zin meer in het leven. Ik lees hoe het goed gaat met mensen en dat is mooi. Maar ik zie geen vreugde meer voor mezelf.

@harald, dat soort gedachtes heb ik ook regelmatig.
Die komen en gaan, als de dag en de nacht, de zon en de maan.
Het is best moeilijk om met kleine dingen tevreden te zijn.
Ik geniet dagelijks van mijn plantjes.

Wat gaf jouw vreugde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei harald:

Mijn ouders hebben voor mij gezorgd, ik voor hun uiteindelijk. Het is klaar.

Ja, zo gaat dat. Dat is dan klaar.
Daarna moet je in je eentje verder.
Om het even simpel te zeggen.
Ik ken jouw hele geschiedenis niet.

Ik ben wel geïnteresseerd in jou.
Waarom weet ik niet.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Levenseindekliniek is echt heel zorgvuldig harald
toen ik bij de hospice werkte kwam er iemand van hen
hier voor een bijscholingsworkshop
met hen praten kan heel goed zijn voor je
ik hoop dat het je op andere gedachten zal brengen
maar dat zeg ik vanuit een fijne situatie, ik heb geen
echt idee van jouw binnenwereld.
Ik hoop dat je hier blijft delen, als dat jou ook iets goeds brengt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reactie's(Erizo):rose:

Ik ga morgen niet de levenseindekliniek bellen. Ik heb ze al eens eerder gebeld en zij sturen me door naar mijn huisarts. Overigens wel hele sympathieke mensen. De huisarts( de assistente) stuurt me weer door naar ggz en die zeggen: "stop eerst maar met drinken"

Oftewel, ik blijf aanmodderen. Als ik niet drink, is elke dag een gevecht. Als ik wel drink, slaap ik veel. En als ik slaap, voel ik niks. Lees slapen als in coma zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb morgen contact met mijn behandelaar. Ik zal tegen haar zeggen dat ik drink, maar niet hoe ik me voel. Als ik dat wel doe, ben ik bang voor de gevolgen. Weer ambulance en politie in mn huis. Ze hebben wel wat beters te doen.

Afgelopen november zomaar uit mn huis gehaald. Niet zomaar, maar ik verwachtte het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liegen hou ik niet van, maar ik zeg niet alles(of is dat miscchien ook liegen?)

Ik zal zeggen dat het goed gaat, maar daar zal ze waarschijnlijk niet in trappen. Ze kent me inderdaad langer dan vandaag.

bewerkt door harald
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat niet goed, dus ja dat is liegen harald
niet alles zeggen, die is twijfelachtig, wie zegt nou alles?
maar jij alleen weet dat je dat het meest essentiele weglaat
dus het gaat erom, doe je wat goed is, gun je jezelf echt hulp?
misschien is dit al wel een mooi onderwerp om te bespreken
dat geeft jou de kans om je te openen en dan hoeft zij minder  "te trekken".
En wie weet hoe het oplucht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geprobeerd te bellen met mijn behandelaar, maar ze was even in gesprek. Ik zal niet liegen tegen haar, maar ik zal niet uit mezelf alles zeggen.

Ik mis het zorgen @karin123, ook weer niet eigenlijk. Ik vond het moeilijk om mijn ouders hulpbehoevend te zien, maar ik deed mn best. Ze waardeerde het ook en dat gaf me, terugkijkend, bestaansrecht. Ze gaven me, ook al geloofde ik het niet, het gevoel dat ik er toe doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat begrijp ik @harald. Heb een vader in een verzorgingshuis, er wordt voor hem gezorgd, maar kan het moeilijk aan zien dat die man zo weinig nog kan. Het doet mij pijn.

Ik weet niet of het op dit moment een optie is. Houd je van dieren? Houd je van honden? Een hond heeft veel verzorging nodig en jij alleen bent degene die daarvoor kan zorgen. Misschien niet op dit moment. Maar een ding voor iets later? Dat je daar naar toe kan leven?

Je kunt dan zorgen zonder al te grote zorgen en je bent hartstikke nodig.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een kat @karin123

De allerliefste poezendame vd hele wereld:). Oja, ik heb haar niet, maar zij mij.

Mn behandelaar heeft nog niet gebeld. Ik denk dat ze het druk heeft. Ik ben altijd eerlijk tegen haar, maar ik zeg niet altijd alles. Nu kent ze me al een tijd en dat weet ze ook. Vaak weet ze me toch wel aan het praten te krijgen. Ik ben overigens sowieso geen prater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht gebeld met de luisterlijn. Superlieve dame. Zij gaf me een vertrouwd gevoel. Bijna een uur gepraat. Koetjes en kafjes, vond ik eigenlijk wel fijn. Maar ook over dingen waar ik mee zit. Goed dat er zoiets is als de luisterlijn. Fijn dat er mensen zijn die vrijwillig wil praten met iemand. Ongeacht wie of hoe je bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je iemand trof waar je je ei bij kwijt kunt, mooi dat dit bestaat inderdaad. Misschien kun je wel vaker bellen? Met je behandelaar is het vaak lastig contact te krijgen lijkt het. 

Ik mis het zorgen voor iemand ook, sinds mijn moeder is overleden. Als je zelf geen kinderen hebt is het alsof je geen functie meer hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...