Spring naar bijdragen

Vrijdag 28 januari 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Ik snap dat jij het over de Voice hebt maar ik ben ook misbruikt door iemand met meer macht. Ik heb het uiteindelijk wel gezegd aan mijn pleegmoeder maar die vond dat ik overdreef. Melden helpt niet altijd.
Kun je je voorstellen dat het dan allemaal erg door elkaar gaat lopen en raakt? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Reacher:

Ik kan je niet volgen @bolletje de vrouwen moeten het melden en zich niet als zwak laten wegzetten, maar als ze dat vervolgens doen (het melden) dan blaast de media het enorm op. Dus dan moeten we die vrouwen niet serieus nemen? Wat heeft het melden dan voor zin?  
 

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk Reachter dat ik niet duidelijk ben. Ik bedoel de media die alles opblaast. Het gaat niet zozeer over de vrouwen maar over de media. Roberto Tan had het ineens ook gedaan volgens die engerd A v.d. Linden. Naderhand bood hij z'n verontschuldigingen aan. Zo wordt alles veel groter gemaakt en krijgt aandacht en wordt een grote kluwen.

Kijk de mannen die dat doen, kunnen wij niet tot inzicht laten komen maar het idee over ons zelf kunnen we wel veranderen Wij moeten van het idee af dat we zwak zijn, nu wordt dat idee alleen maar versterkt door de media. We pretenderen hier altijd, duik niet in een slachtofferrol, de media duwt ons erin.

En weet dat ik met m'n zatte kont tig keren verkracht ben, weet niet meer hoeveel, zelfs door 5 man tegelijk, dus ik vind het goed dat de mensen opstaan.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei bolletje:

Ik denk Reachter dat ik niet duidelijk ben. Ik bedoel de media die alles opblaast. Het gaat niet zozeer over de vrouwen maar over de media. Roberto Tan had het ineens ook gedaan volgens die engerd A v.d. Linden. Naderhand bood hij z'n verontschuldigingen aan. Zo wordt alles veel groter gemaakt en krijgt aandacht en wordt een grote kluwen.

 

Ik had het laten rusten maar je hebt iets aan je bericht toegevoegd:

Het is toch de bedoeling dat dit aandacht krijgt en daarom stopt? Dáárom moeten die vrouwen het toch melden van iedereen?  Is het dan niet goed dat het veel aandacht in de media krijgt?  

Wat je verder schrijft over die andere mannen (VdLinden etc. Begrijp ik niet, heb ik niet gevolgd).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei bolletje:

 

Kijk de mannen die dat doen, kunnen wij niet tot inzicht laten komen maar het idee over ons zelf kunnen we wel veranderen Wij moeten van het idee af dat we zwak zijn, nu wordt dat idee alleen maar versterkt door de media. We pretenderen hier altijd, duik niet in een slachtofferrol, de media duwt ons erin.

Wij hoeven ons niet aan te passen omdat anderen niet met hun uitsteeksels van ons af kunnen blijven. Wij hoeven niet zwak te zijn of sterk of wat dan ook. 
Het begint en het eindigt bij hen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Bolletje en iedereen die het nodig heeft. 

Laten we elkaar niet de tent uitvechten met onze demonen uit het verleden. 

Laten we elkaar begrip en liefde geven en misschien samen de weg vinden om het leven iets prettiger en veiliger te maken voor elkaar. Steunen en gesteund worden. 

Dit moet een plek zijn waar je je persoonlijke problemen veilig kunt bespreken. En laten we accepteren dat sommige mensen je beter en begrip voller lezen dan anderen. We doen allemaal ons best. :heart:

FRONT.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei spirit:

Er zijn wel degelijk mannen, die bewust een vrouw dronken voeren, om haar vervolgens te misbruiken. 

Kijk dat is nu precies wat ik bedoel, mannen die bewust een vrouw dronken voeren. Waar blijft je eigen verantwoording over je leven!!!!!!!!!!!!!  Men zuipt zich te pletter omdat men geen geld heeft of zo, en ja er zijn mannen die je dan misbruiken ja, maar jij hoeft niet te zuipen ze dwingen je niet. Men weet na een paar keer dat dat gebeurd, zuip dan niet met mannen maar alleen. Das niet persoonlijk Spirit.

Sommige mensen willen  iets voor terug hebben voor de gemaakte kosten . (denk ik)

Maar ik houd er over op, IK BEN GEEN HULPELOOS WEZEN IK BEN GEEN SLACHTOFFER.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee. Dat ik niet in staat of bij machte ben nee te zeggen of anderszins mijn grenzen aan te geven, geeft een ander niet het recht om zijn/haar gang te gaan. Als ik mijn verantwoordelijkheid niet neem of niet kan nemen, betekent dat niet dat die ander dat ook niet hoeft. 

En dat staat echt los van het feit dat iedereen stomme dingen heeft gedaan en daar later spijt van heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zeg ik ook niet Quinn iedereen moet met z'n poten van een ander afblijven, maar ik hamer op ieders eigen verantwoording in het geheel. Hier wordt er altijd gezegd "duik niet in een slachtofferrol".

Ik heb dat ook gedaan maar kwam erachter dat dat niets hielp. Maar nogmaals ik houd er over op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de rest snapt het niet. Hoe het is in als 14 jarig kind tegen een 36 jarige man te moeten vechten in je slaapkamer. Toevallig omdat hij met je moeder getrouwd was. 

Ik moet zeggen: zijn pesterijen stopten daarna direct. Hij heeft 3 jaar lang niet met mij gesproken. Dat gaf mij een groot gevoel van veiligheid. 

Ik ben hier al 2 jaar over aan het praten. Hoe durven jullie dit te vergelijken met zelf gewenst gedrag waar je zelf een keuze over hebt. 

En natuurlijk heb ik ook vriendjes gehad. Lang leve de lol, maar dan wel vriendjes die ik zelf uitkoos en van mijn eigen leeftijd. Niet omdat het me opgedrongen werd in mijn eigen huis. 

 

 

 

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Reacher grote knuffel, mits ie gewenst is enzo, jeweetwel.

 

@Tatum je kent mijn verhaal niet, noch het verhaal van vele anderen hier, neem ik aan. Misschien kun je wat minder snel met je oordeel zijn. Wat dat betreft, over snel oordelen gesproken (en dan doe ik het dus zelf) hoe durf je jezelf boven anderen te zetten, omdat jij je wel kon verzetten, omdat jouw verzet wel effect had? Want zo kom je nu op mij over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tatum vast wel. Het communiceert sowieso lastiger als er geen non verbaal contact is en als het dan ook nog eens over een zo emotioneel beladen onderwerp gaat, tja, dan is dat haast onvermijdelijk. 

Andersom sla jij volgens mij de plank ook niet goed. Het is beslist niet mijn bedoeling je op te hangen of om jouw verhaal en jouw ervaringen te bagatelliseren. Ik voel me echter ook aangevallen door jou en dat negeer je volkomen. En dat doet zeer op een toch al zere plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...