Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 december 2021


Lonster

Aanbevolen berichten

Goedemorgen @Lonster! Had de wekker vroeg af laten gaan zodat ik snel aan het werk kan. Laatste dag, veel af te ronden voor 2 weken vrij. Toch weer in slaap gevallen.. Nu ja, het zij zo. Mijn zus komt na de boosterprik halen nog even langs om een kerstattentietas uit te wisselen. Onze tas voor haar en haar gezin staat al klaar in de gang. Werk ze @Lonster! Voor jou ook laatste werkdag, toch? En omdat ik toch wat wiebelig ben start ik het dagpact. Ik drink niet!

dagpact

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, heb wat kleur in de dagpact aangebracht, het niet drinken gaat goed, wat het oproept gaat niet goed, maar een nieuwe dag, nieuwe kansen. Ik kreeg een minifles wijn in het kerstpakket, met manlief overlegd dat hij het uit mijn naam mag opdrinken en hij een heerlijke alcoholvrije cocktail voor mij gaat maken. Geen haar op mijn hoofd die het wil proeven, dit is mijn Kerstgeschenk aan allemaal hier, ik drink niet vandaag wat er ook gebeurt, met dank aan jullie steun :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja voor mij laatste werkdag. Geen zin want het belangrijkste is gedaan. Maar ik wil niet direct na de vakantie ook nog met een berg administratie starten. Dat is makkelijker om nu af te ronden en geeft (uiteindelijk) een goed gevoel. Daarna al die bende eens opruimen hier en van een kantoor weer mijn huiskamer maken.

Leuk idee Maja, om kersttassen uit te wisselen. Ik ben ook bezig met een kerstpakket samen te stellen, leuk om te doen en te geven.

Vanmorgen om 7:00 uur gingen sommige winkels al open voor de kerstinkopen, hoorde ik net op de radio. Wat een stress voor veel mensen. Ik houd het lekker klein en gezellig met niet veel poespas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Maja:

Mijn zus komt na de boosterprik halen nog even langs om een kerstattentietas uit te wisselen. Onze tas voor haar en haar gezin staat al klaar in de gang.

Wat een leuk idee, ik heb geen zus. Ik heb geen vrienden, ik eet en drink alles met mijn man op. Hij is mijn vriend :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een trekhaak, iedereen wil een trekhaak, ik heb al een trekhaak, ik kreeg een keer een acculader voor mijn verjaardag van mijn manvriend. We doen niet aan Kerstcadeaus, niet aan Sinterklaas, wel aan mijn verjaardag, heel veel cadeaus elk jaar, ik houd zoveel van cadeaus :present: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh heerlijk! Fruits de mer is mijn favoriet. Ik eet met de familie traditioneel rollade en een garnalencocktail vooraf, omdat we dat vroeger bij onze moeder vaak aten dan. 2e kerstdag bami. Stamppot is ook heerlijk inderdaad. 

Ik heb gelukkig wel familie en vrienden dus afspraken om te wandelen of op bezoek dat lukt prima. Een koffie to go en een oliebol uit het raam is ook gezellig. Maar verder vind ik het maar weer saai om zoveel thuis te zitten. Gelukkig ga ik wel een paar dagen weg in de vakantie, lekker wandelen in het bos.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier net terug van de laatste boodschappen halen. 
Wat een zegen: een Sparretje op een halve kilometer afstand. En nog helemaal rustig daar daarnet. 
Gisteren om 8 uur 's morgens de grote boodschappen bij de AH in het stadje verderop, maar daar was het al spitstijd op dat moment, verschrikkelijk. 
Wij hebben wel Sinterklaas gevierd, met Kerst doen we niet aan cadeautjes. 
Ik maak wel een heel mooi gedekte kersttafel, dat vind ik gewoon hartstikke leuk om te doen,
maar geen gekke gerechten, beetje rommelen in de keuken vinden jongste en ik altijd wel leuk, dus lekker wordt het toch wel. 
Uiteraard vega :) 
Dit jaar zijn we met zijn drietjes, oudste met haar gezin viert het thuis, we vonden het allemaal te risky om het met zijn allen te vieren ook al zaten we keurig aan de max hoeveelheid gasten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als kind heel veel garnalen gepeld.  Vond ik een enig klusje. Kom maar door. 

Hier wordt het een vegan kerst.   En deels glutenvrij ook nog.  

Schoonva komt vanavond, met zijn vrouw.  Die willen geen moderne poespas.  Geen knoflook sowieso, want dan blaast hij haar het bed uit, zegt zij.  Baked potatoes, stoofpeertjes, moet nog iets verzinnen voor de eiwitten. 

bewerkt door Etty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaa, garnalen pellen, heb ik ook eigenlijk best veel gedaan, een lekker ontspannen werkje. 
Ik zie nog de beelden van de gezinnen in de vissersdorpen die garnalen pelden aan de keukentafel... wat een snelheid .... 
Doet me denken aan de tijd dat ik als klein kind in Zeeland woonde. 
Daar zochten veel gezinnen erwten uit: met zijn allen om de eettafel en dan werd er een grote baal (split)erwten leegegoten boven die tafel en dan 
werden daar de rotte erwten uitgehaald, wat een klus... dag na dag deed men dat... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

Hier de boodschappen ook al binnen, gisteren gedaan.
Kidz en schoondochter komen hier eten, en koken zelfs; Aziatisch.
Schoondochter is kok en dit is de 2e keer dat ze aan huis komen koken/eten.
Ik zie nu hoe mijn moeder dat ook moeilijk uit handen kon geven, ik heb precies hetzelfde.
Ik mocht dus wel de inkopen doen, dat scheelt een hoop gesjouw en dit is meteen ons kado
aan elkaar. Ik wil ontspullen en geen verplichte kado's meer. Dat respecteren ze gelukkig.
Zoon komt lunchen en mee wandelen. Of hij blijft daarna, weten we nog niet, hij is ook niet zo
van de sociale verplichtingen. En ik houd dingen ook graag open, dus snap hem steeds beter
in zijn autisme. En zo heb ik met hen qualitytime en blijft het een beetje binnen de perken.
2e Kerstdag restjes (geef de meeste mee) en dan weer lekker gewoon. Het is wat dubbel dus hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...