Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik denk dat de knop bijna volledig om is. Ik heb nog sommige twijfels, maar ik weet momenteel absoluut niet waarom ik nog alchohol zou gebruiken.

Ik voel me nu de tweede dag op rij ook goed in mijn vel. 

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ooit beweerde ik dat alles wat er in mijn omgeving gebeurt met mijn verslaving te maken heeft. En zo is het ook. Het zijn allemaal triggers waar het drankduiveltje een rol in speelt. Of ik nu voorbij een straat kom waar op een warme zomermiddag waar links en rechts terrassen zijn met frisse pintjes. Of het is het nieuws over de oorlog in Israël, het heeft allemaal een invloed op mijn denken. Zal ik of zal ik niet. 

Geplaatst
Op 22-6-2025 om 05:37 zei Claudius:

Ooit beweerde ik dat alles wat er in mijn omgeving gebeurt met mijn verslaving te maken heeft. En zo is het ook. Het zijn allemaal triggers waar het drankduiveltje een rol in speelt. Of ik nu voorbij een straat kom waar op een warme zomermiddag waar links en rechts terrassen zijn met frisse pintjes. Of het is het nieuws over de oorlog in Israël, het heeft allemaal een invloed op mijn denken. Zal ik of zal ik niet. 

Hopelijk is het goed gegaan? En ik snap de invloeden.  Het is niet leuk allemaal 

Sterkte  Claudius 

Geplaatst

Ik las een interview op een site, met methoden om te vermageren. Ik weet niet of dit methoden zijn die ik op mij kan toepassen. Ik denk dat ik de oorsprong van mijn meeste problemen ken. Ik denk dat dit op de moment ga begonnen zijn dat mijn moeder mij achterliet in een beek met een gebroken been. Een been dat brak door haar schuld. Ooit ga ik een normaal jongetje geweest zijn. Maar nadat mijn vader of grootvader mij uit de vrieskou en de beek haalden werd ik over beschermd en vertroeteld. Ik kon toen en mocht toen een lange niet veel bewegen. Dus ik denk dat daar veel problemen zijn ontstaan, verlatingsangst, luiheid, overgewicht, onzekerheid, en ik weet niet wat nog allemaal. Later ontwikkelde ik een duidelijk alcoholprobleem, de alcohol heb ik nu afgezworen, maar ik heb bijna nergens grenzen. De enigste methode die ik ken om te vermageren is totaal sommige dingen niet meer tot mij te nemen. Alcohol was het eerste, later geen chocolade meer kopen, snoep koop ik ook niet meer, behalve ijs. Dus ik denk dat ijs het volgende is om uit mijn leven te bannen. 

Ja ik denk dat mijn overgewicht een van de oorzaken is van mijn slaapproblemen. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...