Spring naar bijdragen

Artemis


Artemis

Aanbevolen berichten

Spannend  om dit te bedenken  of je het aandurft  .

Voor mij  is het ook in combi  met andere gedachten  keuzes  een enorme  steun en stimulatie  geweest om het nuchtere  leven vast te houden  .  

De keus  was gemaakt en daar heb ik mij aan gehouden   en plak er nog een periode  aan vast .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dank jullie @Isabeauen @Lieke7777 ik ben er heel dicht bij. Heb gedroomd over drinken, kratten bier opgedronken en nu heb ik een droomkater, wat een hoofdpijn. 

Niet echt gedronken maar wel veel mee bezig. 

Mijn nieuwe schermnaam hangt in de lucht, eerst checken of die er niet al is. Goedemorgen trouwens, kater vrij :musicnote: met hoofdpijn en koortslip..... balen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, deze mooi zondag,

na lang zoeken of deze naam al op het forum bestaat heb ik mijn schermnaam veranderd in Artemis. Artemis is een Griekse godin, de tweelingzus van Apollo en zij wordt vaak afgebeeld met pijl en boog. Ik ben erg geïnteresseerd in mythologie en verder past Artemis bij mijn regenboog gevoel. Ik wil wel wat steviger worden in het hier en nu, mistig meisje die ik nu ben 

wordt vervolgd, ik vind mijn plek hier wel, fijne zondag :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

komende donderdag 3 maanden nuchter en inderdaad, al een tijdje op de jaarpact zitten lezen.,, kan ik dat, durf ik dat? Wel of niet goed om zover vooruit te kijken. Nu is niet drinken gemakkelijk. Geen terrassen open, geen sociale contacten Thuis met mijn man drink ik av bier, ik ben geen bier drinker dus 1 is genoeg. Geen trigger. Ik mis niets. Ik ben heel moe maar dat komt niet van de drank. 

Wat als de terrassen weer open gaan, we weer feestjes krijgen? dan heb ik jullie hard nodig. Als ik al bijna 10 jaar aan het stoppen, beginnen, minderen, soms wel soms niet drinken ben en steeds weer terug val naar mijn oude gedrag (fles wijn open, moet op) heb ik dan een probleem.  Als ik niet voor vijven drink, heb ik dan een probleem? als ik oplos als ik drink, heb ik dan een probleem?

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Artemis, ik begrijp je. Mijn zoektocht hier, is een zoektocht naar mezelf. Waar word ik door geraakt, waar voel ik weerstand, wat vind ik leuk of net niet,... . Anderen hier ontmoeten helpen daarbij, maar anderen vinden hier, is niet het doel eerder een hulpmiddel om mezelf te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ArtemisThe Indomitable Spirit in Everywoman

Jungian analyst Jean Shinoda Bolen on how the Goddess Artemis lives in souls of courageous women.

A Book Excerpt on Transformation

"Anyone who is reading this book is privileged to be educated, literate, psychological, and likely to have an affinity for Artemis. You may have identified with Atalanta and recognize Artemis as a major archetype. You live in a time, a place, and a culture in which this archetype is free to be expressed, as never before in history. If you are drawn to the beauty and mystery of moonlit terrain, which is an aspect of Artemis Goddess of the Moon and of the moon-goddess archetypes, you know something about the liminal, where visible and invisible worlds overlap and words like archetype, angels, and ancestors are meaningful and relevant. This is why you can believe that prayer, mantras, and rituals can have an effect. You may have a sense of an invisible spiritual world when you meditate or pray that connects small self to larger Self, which you also may feel in nature when you are at home there.

"Whether you are in an inner-directed phase or an outer-directed one, experiences of the sacred may evoke feelings of love and gratitude and a sense of blessedness in you. This can be a major source of activism-as-giving-back in Artemis-inspired women and men who protect and rescue children and women, who cherish and protect the wilderness, trees, and animals, who nurture the young of all living things, and who believe that men and women should have equal opportunities and responsibilities to shape decisions that matter. When these beliefs enter the mainstream in the world, a new era — as predicted and anticipated by esoteric sources — will come in, making it possible for humanity and the planet [to] have peace and prosper.

"I believe that tipping points are reached through one person at a time doing whatever it is that rings true for him or her. Each person is part of a web of consciousness and choice that reverberates and ripples in the invisible human matrix that Jung called the collective unconscious and theoretical biologists call the human morphic field. This interconnection is symbolized by Indra's net, in which each individual is a reflecting jewel at the crossing point of strands on a vast net, and a change in one subtly affects all.

"I believe that each of us is also part of an evolutionary journey, a 'perpetual migration' toward becoming wise, to live up to our scientific name homo sapiens from Latin sapienta, meaning wise.

"I believe that we are spiritual beings on a human path and that this life we have is a soul journey. From this premise, it matters that we find purpose and meaning in our lives and that we become the women and men we were meant to be.

"With the indomitable spirit of Artemis, this effort is best done with love, hope, perseverance, and optimism."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Isabeau goede vraag. Ik weet dat ik erg jong begon met drinken. Mocht van mijn ouders al in de 6e klas meedoen met apricot brandy en dat soort zoete gevaarlijke frisdrankachtige drank, zat volgens mij wel 15% in . De tienerjaren veel gedronken, echt lam, bewusteloos gezopen. In 2011 las ik Nog eentje dan en ging stoppen, minderen, stoppen, beginnen, stoppen, minderen, beginnen etc etc.

Ik heb 4 app uit de appstore die mij leuke beloningen geven, voordelen, badges, motivaties en ik heb jullie :heart: gaat lukken. 

@Musashi ik heb studie Jung gedaan en ben helemaal gegrepen door de archetypen en hoe ze in onze psyche hun invloed uitoefenen 

bewerkt door Artemis
tiepvout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Artemis:

heb al weken niet gedrumd, kan het qua geluid even niet aan... @bumperjim hoe zit dat met jou? Drummen en overprikkeld, wordt het beter of erger? 

Haha nee als ik overprikkeld ben denk ik zeker niet aan drummen :) Dan ga ik naar bed. Gebeurt niet vaak meer tegenwoordig gelukkig. Heb je gehoorbescherming tijdens het drummen? Zo niet dan is dat een stap in de goede richting. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-3-2021 om 20:39 zei bumperjim:

Haha nee als ik overprikkeld ben denk ik zeker niet aan drummen :) Dan ga ik naar bed. Gebeurt niet vaak meer tegenwoordig gelukkig. Heb je gehoorbescherming tijdens het drummen? Zo niet dan is dat een stap in de goede richting. 

Goed advies, ook hartelijk dank. Ik zou gehoorbescherming op moeten doen, dus ik stel het drummen wel even uit tot de vakantie. Tanx  

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Isabeau:

Herkenbaar zeg! Ik kreeg op mijn 13de mijn eerste slokje van mijn ouders en mocht vanaf 14 jr 'lekker mee drinken en roken. Tijdens mijn studietijd paradoxaal genoeg niets gedronken en  niet gerookt. Veel sporten en dansen in de disco op spa rood tot in de kleine uurtjes. Totdat ik een vriendje kreeg die rookte en dronk. 

 

Gelukkig, naast mijn studententijd, ook 8 jaar geheel AV en de afgelopen 10 jr nooit meer dagelijks/wekelijks. Eén avond per 2 weken of 1x per 2 tot 6 maanden. Maar ik wil terug naar geheel AB. 

 

Eerst maar eens dit jaar:)

Herkenbaar. Ik las bij jou en herkende wel meer. Dan gaan we er samen voor een jaar zonder. Gaat ons lukken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-4-2021 om 00:46 zei Isabeau:

Ben benieuwd naar jouw verhaal en herkenning :rose:. Dat deel je hopelijk nog op je eigen draad (had ook op mijn draadje gemogen hoor!)

oh fijn om te horen. dat je benieuwd ben. Dat het ook op jouw draad mag 

De Tijger ontwaakt ontdekt. (Peter Levine) Mijn kracht zit in het Hier en Nu. In mijn Adem. In mijn Yoga en Meditatie.

Hier, Nu; Ik heb leuke kinderen, ik heb nu een leuke man. :D:rose::heart: paardrijden en drummen,

verzoek niet te quoten, voor geval ik wil aanpassen 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...