nancy Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Ik ook. Ben er bijijijijna op afgestudeerd... Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Denk aan onze fijne nieuwe ziekte. De eerste twee letters dan. dederwisj Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Thanks Haddock. Ik wilde het net zeggen. Het antwoord is Co. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 You’re getting there...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 (Ehhm... ik vroeg hoe het komt hoor, niet hoe het heet, al mag je dat ook zeggen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Ik dacht ook co....en consorte.....en dat komt door ehhhh....oh, mijn telefoon gaat. Latersssss.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Geeft niet. We wachten wel even op de rest van je uitleg @nancy. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 (bewerkt) Dat komt door de draaing van de aarde en- vanaf de evenaar- de hoogte beschouwend, de omtrek steeds kleiner wordt. Dus word de wind naar het noorden (en zuiden) steeds meer opgeduwd omdat de af te leggen afstand minder word. 3 juni 2021 bewerkt door haddock Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Plastieser kan ik t niet zeggen. Plastic Bertrand nancy en Reacher reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 ... of het komt doordat er ergens een vlinder met zijn vleugeltjes klapt. Want dat kan elders een windstroming veroorzaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Niets is onmogelijk. Maar passaten en moessons waaien zoals ze al eeuwen doen, daar veranderd geen vlinder iets aan. dedefukuyamaaltijdalngroteidiootgevondenhebbende Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Ik vind het antwoord van Haddock duidelijk en platsisch ook. Het heet corioliskracht of corioliseffect en je kunt er nog veel meer over lezen op wiki : https://nl.wikipedia.org/wiki/Corioliseffect. Op het zuidelijk halfrond gaat het de andere kant op, dus met de klok mee voor een lagedrukgebied, en bij een hogedrukgeboed is het andersom omdat de lucht er vandaan stroomt. Verzin jij weer een vraag, @haddock? Dat van die vlinder zou niet verklaren dat het altijd dezelfde kant om draait, @Reacher. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 3 minuten geleden zei Bob: Dat van die vlinder zou niet verklaren dat het altijd dezelfde kant om draait, @Reacher. Mmm ja het enige gat in mijn theorie. Maar daar verzin ik wel iets op. Dedefukyamanietgoedgenoegkennendemaarhetweljammervindendedatzijnieteenvanhaarkattenzogenoemdheeft. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Hele simpele vraag, wel ZBB eb Bor uitgesloten, alsof we die hier ook zien: waarom zitten er aan de zijkant van Tjalken, Botters, Klippers enzo van die planken? Die ze ook wel zwaarden noemen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Omdat die geen Kiel hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Da’s geen reden. Heb ik ook niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 (bewerkt) Om te voorkomen dat de teveel zijwaarts zouden gaan bewegen vanwege de zijwaartse component van de wind in de zeilen, en om die zijwaartse kracht om te zetten in een voorwaartse beweging. 3 juni 2021 bewerkt door Bob haddock reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Om richting/ sturing te geven in het water Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Bob is! (Zou bijna zeggen: ‘s your uncle) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Als een helicopter op enige honderden meters hoogte vliegt en de brandstof raakt op, wat gebeurt er dan? a. Hij valt als een baksteen naar beneden. b. Hij valt tollend om zijn as naar beneden. c. Hij daalt min of meer loodrecht maar redelijk gecontroleerd naar beneden en de piloot kan een zachte landing maken, maar het moet wel de eerste keer meteen goed gaan. d. De piloot kan in een glijvlucht schuin naar beneden vliegen, binnen glijbereik een geschikte landingsplaats uitkiezen en daar een zachte landing maken, maar het moet wel de eerste keer meteen goed gaan. e. Hij kan redelijk bestuurbaar in een glijvlucht schuin naar beneden vliegen en vanwege het autogyro effect kan de piloot zelfs meerdere landingspogingen uitvoeren. Je mag één keer kiezen uit a, b, c, d of e en ik ga niet meteen zeggen of het goed of fout is, zodat anderen ook een eerlijke kans krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 D of e is de kwestie, heb heel wat in die dingen gezeten, als ouwe offshorewerker. Ik ga voor E, maar dat werkt niet op zee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 Nu, zelfs in glijstand, ik ga voor D! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 3 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2021 B Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 4 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2021 Naar aanleiding van de afleveringen van het A-team kan ik zeggen dat B plaatsvindt als de helicopter met een op afstand bestuurbare raket wordt neegeschoten. Maar als de brandstof op is... dan ga ik voor D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 4 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2021 D want hoe krijg je m ooit weer omhoog zonder brandstof, waar zou de energie vandaan moeten komen in dat geval? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden