Spring naar bijdragen

Pubquiz vragen


Vocatus

Aanbevolen berichten

Trouwens @bumperjim,..ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Een accu is volgens mij hetzelfde als een batterij. En een batterij is ook sneller leeg met kou. Dit komt omdat de ionen minder bewegen. Bij een accu van auto heeft het helemaal niets te maken met wanneer je hem laad,..vol is vol, maar wanneer je hem gebruikt. En dat is met kou dus minder radius

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bumperjim:

Ja dit is eigenlijk geen goede vraag. Trouwens iets zegt me dat het ook niet klopt wat je zegt maar ik ben er zelf niet uit.

OK dan een andere. Nederland heeft 352 gemeenten. Hoeveel gemeenten telt Frankrijk?

Ik quote:

Vrijwel iedere electrische auto loopt op een lithium batterij. Binnen die batterij zitten twee polen: een anode en een kathode. Hoeveel je accu opgeladen is, heeft alles te maken met aan welke van die twee kanten de ionen zitten. In een opgeladen telefoon zitten bijv alle ionen aan de anode-kant van de batterij, in een lege telefoon zitten ze aan de kathode-kant.

Chemische reactie
Als je je accu oplaadt, drijf je die ionen van de kathode- naar de anode-kant. Het is niet zo dat de kou je accu ‘leegtrekt’. Als het zou leeglopen moeten de ionen ergens naartoe gaan, maar door de kou blijven ze juist zitten waar ze zitten. De ionen kunnen geen kant op

 

Ps: heeft eigenlijk iemand mijn grand slams vraag ooit goed beantwoordt haha?

Ik gok 22000 gemeenten in frankrijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bumperjim:

22000 hmm ik mag niks zeggen. Ik wacht een aantal andere antwoorden af en als ik het beu ben wordt het degene die er het dichtst bij zit :) 

Top. Ik wilde eigenlijk 1000 gemeenten zeggen,...maar jij had nooit specifiek die 352 van nederland vermeld als die van Frankrijk niet tig keer meer was,..als instinker haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In NL komen steeds minder gemeenten, dorpen worden samengevoegd en dan nog eens samengevoegd. In FR doen ze dat niet, hier op het platteland woont haast niemand maar als er vijf hutjes ergens staan is het een gemeente inclusief eigen burgemeester en wethouders :D.

Geen idee hoeveel het er zijn, heeeel veel, eeeeh, 50.000 ??? (of zeg ik nou iets heel geks :blush:)

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yana:

In NL komen steeds minder gemeenten, dorpen worden samengevoegd en dan nog eens samengevoegd. In FR doen ze dat niet, hier op het platteland woont haast niemand maar als er vijf hutjes ergens staan is het een gemeente inclusief eigen burgemeester en wethouders :D.

Geen idee hoeveel het er zijn, heeeel veel, eeeeh, 50.000 ??? (of zeg ik nou iets heel geks :blush:)

zijn er niet ook overzeese gemeenten? ik weet dat er wat eilandjes in engeland zijn die officieel tot frankrijk behoren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei bumperjim:

En een eigen gemeentehuis en eigen briefpapier en een eigen feestzaal en een eigen plantsoenendienst en een eigen sneeuwschuiver en eigen kerstverlichting enzovoorts enzoverder enzogekkermoethetnietworden

Ja echt hè, en je vergeet de kerk die ook altijd miljoenen nodig heeft om voor de zoveelste keer gerestaureerd te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...