Spring naar bijdragen

Sinds 2 dagen gestopt met drinken


Rex

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Rex  35 jaar en ben nieuw hier ik ben sinds 2 dagen gestopt met drinken.

Ik drinkte ongeveer 7 jaar wel dagelijks bier.  De laatste tijd door ontslag en door de corona crisis werd dit steeds meer omdat ik niet veel anders te doen had. en de laatste weken waren dat om de avond wel 6 halve liters bavaria 8.6. Hierdoor ging ik mij niet zo goed meer voelen en werd ook angstig omdat ik me zo zwak voelde.

Nu 2 dagen gestopt heb niet veel afkick verschijnselen alleen beetje droge keel  , snachts zweten angstige gevoel nog wel maar alleen als ik naar buiten moet.

Om te stoppen heb ik een afvink lijst gemaakt van de dagen en een stoppen met drinken app gedownload

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja is veel te veel toen ik nog werkte en er in het weekend 4 nam was ik daarna de heledag ziek je bouwt resistentie op waardoor je steeds meer nodig hebt.
Maar nu even doorzetten en stoppen met die troep eerste keer dat ik op een forum hierover praat en hopelijk versterkt het me om gestopt te blijven.

bewerkt door Rex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cleo66:

Welkom Rex en goed dat je inziet dat dit echt veel teveel is . Je bent nog jong , je hele leven ligt nog voor je , verdrink het niet maar leef het . Niet altijd leuk maar wel echt . 

Dank je voor je advies en je hebt ook gelijk alleen lastig soms als je niks te doen hebt en met die lockdown enzo is er buiten ook niks te doen. Maar hoop dat het angstige gevoel weggaat dan kan ik weer met mijn campertje lekker naar de natuur en fietstochtjes maken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Er is ergens hier een ander draadje over angstige gevoelens achter het stuur. Meerdere hadden daar last van en dat gaat weg als je een tijdje gestopt bent kennelijk. Dus er is hoop :) 

heb ik inderdaad ook last van ik ga het eens opzoeken en zou fijn zijn als door het stoppen dit snel weg is maakt je wereld gelijk weer wat groter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Johan54:

Hoi @Rex Goed dat je hier bent. Doorbijten en schrijf op waarom je dit niet wilt. Dan kan je later teruglezen waarom je ook weer niet drinkt. Helpt mij vaak. 

Sterkte met je stop!

 

Dank je Johan ik wil het niet meer omdat ik me weer gezond wil voelen en dat ik er weer tegenaan kan eventueel nieuw werk zoeken etc dat lukt zo niet natuurlijk. Net rond 18:00 had ik het even zwaar ligt gevoel in mijn hoofd had de gedachten dat ik een biertje moest pakken maar heb een kopje thee gepakt met wat Valdispert erin en voel me nu relax  :)

bewerkt door Rex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Rex:

Dank je voor je advies en je hebt ook gelijk alleen lastig soms als je niks te doen hebt en met die lockdown enzo is er buiten ook niks te doen. 

Hoi Rex,

Ik ben ook net gestopt en dit vind ik ook erg moeilijk. Corona, de lockdown en de avondklok hebben me echt de das omgedaan. Je zit alleen thuis zonder afleiding en het onbewustzijn pikt toch veel mee van al het negatieve nieuws.

Wat bij mij helpt is afleiding. En dan niet wat bij anderen werkt (tv, schoonmaken, thee zetten etc),..ik heb echt volledige afleiding nodig. Ik kwam daarachter toen ik een strategisch computerspelletje aan het spelen was en ik echt 2 uur volledig erin gezogen was en geen gedachten had. Ik merkte toen dat ik niet aan alcohol gedacht had. Ik probeer nu meer van dat soort activiteiten te zoeken. Ik zit te denken aan nummers schilderen, puzzles maken etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Vocatus ik ben nog niet echt in een positief om advies te geven:blush: maar gister avond heb ik ook actief gegamed F1 met racestuur.
Ik ging ook door al dat *  nieuws steeds meer drinken en dacht wat maakt het allemaal nog uit heeft toch geen zin meer en dan zit je alleen achter je pc te somberen. En de volgende dag brak waardoor je ook geen energie meer hebt.

Ik heb vannacht erg goed geslapen ook niet meer gezweten en me geïrriteerde keel word ook al minder :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Adrian:

@Rex, jij redt het wel. Je dronk alleen bier he? Dat is niet zo gevaarlijk dan wanneer je ook nog sterke drank drinkt.. Je bent nog jong en je zult er geen slechte gevolgen van hebben. Anders is het wanneer je - net als ik - 40 jaar gedronken hebt. 

 

2 uur geleden zei Pinkman:

Welkom Rex. Leuke vooruitzichten om er straks weer met de camper op uit te gaan wanneer jij je weer beterder voelt. Dat alleen al kan een goede drijfveer zijn om door te gaan met waar je nu mee bezig bent. 

 

Ja dronk alleen bier maar wel Bavaria 8.6 %  Ja 40 jaar is wel wat meer. Maar woon vlak bij een glasbak en als je zit wat mensen erin gooien je bent niet de enige zie vaak oudere mannen met tassen vol met wijnflessen.  

Pinkman: Ja heb er nu al zin in om weer lekker naar de natuur te gaan en  te vissen.   Ik voel me nu alweer energieker worden ging net rondjes fietsen in de buurt omdat ik teveel energie had. Dit is echter wel het gevaar waar ik eerder tegenaan liep. Denk dat ik nu iets aan sport moet doen zodat ik daarna moe ben en toch kan ontspannen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag 30km gefietst (met ebike) om op familie bezoek te gaan. Had voor de zekerheid als ik me niet goed voelde blikje bier meegenomen in mijn tas.
Maar ging prima dus heb m niet opgedronken. 

bewerkt door Rex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei bumperjim:

Haha volgende keer kan je wel fietsen zonder bier in je tas ;) 

Ja heb het nog alleen voor het veilige gevoel in huis staan voor als ik toch in een delirium paniekaanval kom en normaal adviseert een dokter ook om niet in 1x te stoppen maar het af te bouwen. Maar voor mij werkt in 1x stoppen toch beter. Ik denk dat ik al over mijn lichamelijke verslaving heen ben alleen nu nog psychische maar als ik een gedachten krijg over alcohol van oh dat ik gezellig en is toch normaal etc. probeer ik gelijk nu de negatieve gevolgen in me hoofd te halen. 

Hebben jullie gelijk alle alcohol het huis uit gedaan of staat er ook nog wat in de koelkast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier twee flesjes wijn van 25 cl,  een sixpack pilsener en een paar Belgische cadeau biertjes.

dat is voor het bezoek en hoeft niet achter slot.

ben ook in één keer gestopt, nu 8 maanden geleden.

en nog welkom @Rex

blijft hier komen, lezen en schrijven, het helpt om je motivatie op peil te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Brazer ik heb ook nog een paar blikjes staan maar ga ze niet opdrinken.

Vanmiddag voelde ik me wel een beetje down ging hobbyen aan mijn bootje maar alles ging mis. Boren die afbraken en verkeerde fitting voor de kraan en kon ook niet meer de winkel toe door die ... Lockdown  Had even in me gedachten ik neem een biertje even relaxen.

Toch sterk gebleven en een kop thee met CBD olie genomen  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...