Spring naar bijdragen

Nieuw gemotiveerd lid


Vocatus

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Cleo66:

Waar ben je bang voor ? Wat houd je tegen ? 

Zoals ik zei. Er zijn uitzonderingen.

Moeilijk uit te leggen, maar ga poging wagen. Hmmm denk denk,.... oke,..ik denk dat 999 van de 1000 mensen die paniekaanvallen er bij gebaat zijn om te weten dat een paniekaanval helemaal geen kwaad kan. Je kan het alleen overwinnen door het te ervaren, niet aan toe te geven, angst over je heen laten komen en weten dat je er niet aan sterft.

Maarrr er is ook een boek over de uitzonderingen. Ja je kan sterven aan paniek, in uitzonderlijke gevallen. Mensen die in kast zaten en dachten dat ze vermoord werden en stierven aan hartstilstand. Dat boek ken ik...en helpt dus niet

Hahaha sorry duidelijker kan ik het niet maken.

Maar laat ik het anders vragen, wellicht leer ik daarvan. Ik lees boeken zoals iemand anders strips. Wat weerhoudt mij er zo van om dit boek te lezen?

Super bedankt cleo,..je bent de beste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je er wat aan gaat hebben aan dat boek als het probleem meer angst is. Verslaafd aan liefde gaat over iets waarvan je overtuigd bent dat het aan jou mist of verkeerd is en wat je dus bij iemand anders zoekt ter compensatie en waardoor die ander dus een steunpilaar (kruk) wordt van jouw ego.

Het is denk ik heel nuttig leesvoer maar misschien niet precies wat je zoekt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei bumperjim:

Ik weet niet of je er wat aan gaat hebben aan dat boek als het probleem meer angst is. Verslaafd aan liefde gaat over iets waarvan je overtuigd bent dat het aan jou mist of verkeerd is en wat je dus bij iemand anders zoekt ter compensatie en waardoor die ander dus een steunpilaar (kruk) wordt van jouw ego.

Het is denk ik heel nuttig leesvoer maar misschien niet precies wat je zoekt. 

thx jim,..kom ik bij je op terug wanneer het nodig is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey ik ga nu slapen.

@Quinn  omdat het mn maatje is. Ik zit hier nu met handen in haar. Waarom,...hoe,.wat? Ik heb gvd iq van 152 en meer gelezen dan 99 procent hier. Waarom kan ik dit niet fixen? Waarom heb ik alles overwonnen behalve dit. Sorry mensen ik ben op en gooi het er ff uit. Morgen spijt. Heb niet gedronken maar,..ik had verder moeten zijn. 

Quinn wat je ook zegt,..dit is toch triest? jij vraagt je af welke vrouw,..ik ben al blij als ik met een boom kan knuffelen. En deze ontwenninjg valt me echt zwaar. Vooral vandaag. Ik overleef wel. focus en focus remco. Gvd altijd.

Oke adem in en adem uit. maar ik zie zo veel mensen die ik advies geef over problemen waar ik 15 jaar geleden mee zat. Niet luisteren. 

haha quinn ik zeg altijd,..klagen zonder plan heeft geen zin....sry moest er ff uit. Soms wil ik vloeken. ik ga zo slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé maatje. Ook een bovengemiddelde intelligentie lost niks op. Gemeen hè? Je hebt nog niet overwonnen omdat je gevecht nog bezig is. En dat is okay. Je werkt hard aan jezelf, elke dag is een stap vooruit. Tussendoor neem je tijd en aandacht voor anderen. Dat is top, maar pas wel op dat het geen afleiding van je eigen zooi wordt. Nee, sommige mensen luisteren niet. Nou en? Je geeft iemand iets, wat die ermee doet, is aan hem. 

Soms is klagen en vloeken prima, dan is het er maar even uit. Niks mis mee. Je bent onderweg. Je weet ook wel dat de reis belangrijk is. Net als opstaan na vallen. Nou hup, slapen met beer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Quinn:

Hé maatje. Ook een bovengemiddelde intelligentie lost niks op. Gemeen hè? Je hebt nog niet overwonnen omdat je gevecht nog bezig is. En dat is okay. Je werkt hard aan jezelf, elke dag is een stap vooruit. Tussendoor neem je tijd en aandacht voor anderen. Dat is top, maar pas wel op dat het geen afleiding van je eigen zooi wordt. Nee, sommige mensen luisteren niet. Nou en? Je geeft iemand iets, wat die ermee doet, is aan hem. 

Soms is klagen en vloeken prima, dan is het er maar even uit. Niks mis mee. Je bent onderweg. Je weet ook wel dat de reis belangrijk is. Net als opstaan na vallen. Nou hup, slapen met beer.

dit is de reden waar om ik je maatje noem. en niet slapen,...over uur,..ik stuur foto. GVD quinn,..als jij je wijsheid op jezelf kan betrekken. Ik kom er op terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Vocatus jongen, ik tob hier aan met een veel lager IQ, maar is dit niet een raar tijdstip om te gaan slapen?

je slaapt slecht, lees ik,  dus dan moet je aan 'slaap hygiëne'  zorg besteden.   je weet vast  wel...

Ook las ik dat je je vrij gemaakt hebt van werk, is dat nu wel handig,  de regelmaat van het werk was voor mij in ieder geval een

goede afleiding om niet 24/7 met met 'niet drinken' bezig te zijn.

vast welterusten voor straks;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei brazer:

Zeg Vocatus jongen, ik tob hier aan met een veel lager IQ, maar is dit niet een raar tijdstip om te gaan slapen?

je slaapt slecht, lees ik,  dus dan moet je aan 'slaap hygiëne'  zorg besteden.   je weet vast  wel...

Ook las ik dat je je vrij gemaakt hebt van werk, is dat nu wel handig,  de regelmaat van het werk was voor mij in ieder geval een

goede afleiding om niet 24/7 met met 'niet drinken' bezig te zijn.

vast welterusten voor straks;)

 

hey brazer,..je hebt gelijk. Je tobt. Dank je verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @Vocatushet boek is zoals @bumperjim beschrijft. Het kan je helpen je inzicht in ons mensen en dus ook in jezelf te vergroten. Het is geen boek om angsten te verhelpen, maar je beschrijft ergens "misschien ben ik niet goed genoeg". Dát basisgevoel , daar kun je wel over lezen.

Ik ben zelf bekend met angst- en paniekstoornissen en slik nu bijna 30 jaar AD. Ik heb de angst niet meer in die ontwrichtende mate. Maar bang zijn en panieken, dat kan ik nog steeds wel. 

Ik leer nu.door middel van mindfulness om gewoon te blijven bij en met mezelf. Dat helpt. 

Drinken maakte me banger. Houd vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lika:

Dag @Vocatushet boek is zoals @bumperjim beschrijft. Het kan je helpen je inzicht in ons mensen en dus ook in jezelf te vergroten. Het is geen boek om angsten te verhelpen, maar je beschrijft ergens "misschien ben ik niet goed genoeg". Dát basisgevoel , daar kun je wel over lezen.

Ik ben zelf bekend met angst- en paniekstoornissen en slik nu bijna 30 jaar AD. Ik heb de angst niet meer in die ontwrichtende mate. Maar bang zijn en panieken, dat kan ik nog steeds wel. 

Ik leer nu.door middel van mindfulness om gewoon te blijven bij en met mezelf. Dat helpt. 

Drinken maakte me banger. Houd vol!

lika heel bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Quinn:

Hé maatje. Ook een bovengemiddelde intelligentie lost niks op. Gemeen hè? Je hebt nog niet overwonnen omdat je gevecht nog bezig is. En dat is okay. Je werkt hard aan jezelf, elke dag is een stap vooruit. Tussendoor neem je tijd en aandacht voor anderen. Dat is top, maar pas wel op dat het geen afleiding van je eigen zooi wordt. Nee, sommige mensen luisteren niet. Nou en? Je geeft iemand iets, wat die ermee doet, is aan hem. 

Soms is klagen en vloeken prima, dan is het er maar even uit. Niks mis mee. Je bent onderweg. Je weet ook wel dat de reis belangrijk is. Net als opstaan na vallen. Nou hup, slapen met beer.

held,..dank je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Musashi:

Lol ik wist niet dat stoppen met alcohol een feministiese Daad kon zijn, op mijn planeet heeft verslaving geen geslacht, maar als het kan motiveren waarom niet :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja of het echt feministisch is weet ik ook niet, zo heb ik het niet helemaal gelezen. Het gaat wel over mannelijke en vrouwelijke krachten in jezelf en de maatschappij (patriarchaat). Gevoelens, emoties worden benoemd als ‘vrouwelijke’ eigenschappen (in tegenstelling tot ratio) en hoe we ‘geleerd’ worden die emoties te ‘onderdrukken’ (oa door alcohol) om te kunnen meedraaien in een ‘gerationaliseerde’ wereld. Wel interessant, en dat kan je dan wss ook wel linken aan het feminisme, hoe de ‘drankindustrie’ op een gegeven moment echt heel bewust ‘de vrouwen’ tot alcohol begon te verleiden (als nieuwe doelgroep), op dezelfde moment dat vrouwen uit huis ‘mochten’ en mee buitenshuis ‘mochten’ gaan werken...door alcohol te gaan drinken kwamen ze dan zogezegd mee op het ‘niveau’ van de mannen...dus ja in dat opzicht gelinkt aan het ‘feminisme’...maar dus vooral hoe de wereld (en wijzelf) meer nood heeft aan ‘emoties’ en gevoel en dat alcohol daartoe niet helpt...

althans, zo heb ik het gelezen...maar het allerbelangrijkste dat ik er uit geleerd heb: je neemt de beslissing om niet meer te drinken, en NOOIT meer jezelf toelaten om te twijfelen aan die beslissing, hoeveel spelletjes je geest ook met je speelt en je terug probeert te overtuigen...DAT is vooral mijn sterkhouder geweest en nog steeds...en dat heeft uiteraard niets met man/vrouw te maken...

EN de focus op radicale zelfzorg heb ik ook uit dat boek en dat helpt me echt ook enorm: ik MAG/ MOET mezelf eerst zetten! (Niets egoïstisch aan)

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol ik hoorde voor het eerst over alcoholisme bij vrouwen van een collega die expat was in het Midden Oosten en waar alle expat-vrouwen (die "dus" niet werkten) vanaf 10 uur 's ochtends van verveling bij het zwembad aan de chardonnay zaten tot 's avonds laat.

Enfin we zitten op Vocatus' draadje geloof ik :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-3-2021 om 21:15 zei Quinn:

Hé joh, het verschil in aanwezigheid tussen gisteren en vandaag is wel heel erg groot. Gaat het nog? 

Heb me donderdagavond misdragen. Toch alcohol gedronken en domme dingen hier gepost. Dan moet je net als in de kleuterklas ff 2 dagen in de hoek staan. 

Plus schaam me diep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...