Spring naar bijdragen

Nieuw hier dus ik stel me even voor :)


Mathilda123

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

Nou, ben nieuw hier dus aangenaam! Alhoewel, helemaal nieuw niet, want ik heb ooit in 2007 het online programma gevolgd. En omdat ik helaas in een lange terugval zit besloot ik om toch maar weer eens een bezoekje te brengen aan deze site. Helaas is er op dit moment geen online programma dus vandaar dat ik me hier op het forum meld. 

Ik ben een vrouw van 33 en worstel al sinds m'n eerste drankje met alcohol. Ik was een jaar of 13-14 en toen ik het voor de eerste keer probeerde was ik direct verkocht. Ook zat er van begin af aan geen rem op en was ik altijd degene die over alle grenzen ging waar de meeste mensen om heen stopte. Ik greep alle momenten aan om te drinken en na een paar jaar kwam er ook crisisgedrag bij. In mezelf snijden, soort van psychoses en doordraaien, alle emoties alle kanten op en vertoonde extreem gedrag en belandde in mijn erge fases bijna non stop in gevaarlijke situaties of wilde mezelf vanalles aandoen. Vaak opgenomen geweest op de crisisdienst, ook vanwege een traumatisch verleden en uiteindelijk besloten om me op te laten nemen voor een detox. Nou, lang verhaal kort,.. Drie detoxen nodig gehad en daarna de knop om kunnen zetten en de alcohol volledig laten staan. Ik was toen 27.  In het begin vreselijk moeilijk maar de jaren die volgden heb ik als heel fijn ervaren en was er niet meer zo mee bezig. Zelfs niet met stress momenten en problemen. Ik vond een hele leuke baan, kreeg hobbies en verwerkte m'n verleden in hoeverre dat kon. Voelde me geen verslaafde meer, niet psychiatrisch en identificeerde me er ook niet meer mee. Was echt klaar voor me en die tijd lag achter me. 

Tot op een paar maanden geleden,.. Corona brak uit en verloor m'n baan. Alle structuur viel weg, m'n wereld die ik in al die jaren had opgebouwd was er ineens niet meer. En ja hoor, het begon met dat ene drankje. Lekker hoor en vermaakte me prima zo af en toe een avondje doorzakken. Heerlijk dansen, muziek op, grote opruiming houden en dat soort dingen. De alcohol gaf me net dat beetje extra energie en gaf wat glans aan m'n dag. Het was eerst een keer of drie, vier per week. Maar al gauw werd het dagelijks. En nog probeerde ik mezelf onder controle te houden, wat ook wel lukte en hield het bij een stuk of vijf. Maar ineens sloeg ik door. Ging van een paar biertjes over naar wodka en toen was het hek van de dam. Ik dronk het zo makkelijk weg en de katers leken wel wat minder heftig,.. Dus het werden er al snel meer en meer en m'n tolerantie bleef toenemen. Ineens waren het geen drie drankjes waar ik lekker even los op kon gaan, maar was het op de klok kijken of het al een aanvaardbare tijd was en dan binnen een paar uur 15 wodka naar binnen shotten. Kon me nog wel redelijk goed houden qua gedrag, alhoewel ik me de dag erna toch wel altijd ergens voor schaamde. Hele verhalen appen naar mensen, gesprekken niet kunnen herinneren en dat soort dingen. Tot op gisteren en toen ging het best wel mis. In mezelf gesneden en controle kwijt. Niet zo heftig als tien jaar geleden maar toch,.. Het zit dus nog wel degelijk in me. Ben er heel erg van geschrokken ook en vind het vreselijk wat er is gebeurd. Zo lang goed voor mezelf gezorgd en dan nog zo laten gaan. M'n grens is bereikt, ik moet hier mee stoppen want anders loopt het uit de hand. Ben verdorie in de 30 en geen puber/jongvolwassenen meer. Ik merk dat ik m'n hobbies niet meer doe, afspraken zeg ik steeds vaker af en begin alles te vermijden. Het is klaar nu, ik moet hier mee stoppen anders gaat het mis met me. Vanochtend kwamen de boodschappen van AH en blijkbaar nog een fles wodka bij de bestelling. Was vandaag zo gaar en wist van dit kan niet meer verder zo.. Maar die fles in de kast kon ik niet negeren en heb dus toch maar wat gedronken vanmiddag. Snel wat gegeten en daarna enigzins controle er over gehad. Heb ook pijn aan m'n maag, zit iets niet goed daar merk ik. Maar goed, het is denk ik wel duidelijk zo. Ik heb me aangemeld hier en ben volop aan het lezen. Herken zoveel en dat is fijn. Ben niet alleen en ik weet dat ik het kan. Alleen die echte knop op nu, het is zo'n worsteling. Er is nooit een laatste of dat ene drankje, het is gewoon nooit genoeg als je verslaafd bent. Ik hoop dat ik radicaal de knoop kan doorhakken nu! 

Zo, dat was m'n verhaal in grote lijnen. Bedankt voor het lezen in ieder geval, lucht al wat op nu ik dit allemaal even van me af kon typen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfoehee Mathilde, wat heftig.
Vooral dat snijden lijkt me vreselijk
ik voel me daar wat machteloos bij,
hoeveel pijn moet jij lijden?
Wachten op een online training zou ik niet aanraden.
Dat snijden kan ook een opleving in verslaving zijn he,
ken je ZEBRA? misschien nog niet, dan hoop ik dat
je daar ook contact mee zoekt. sterkte meis en blijf vooral delen♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Mathilda. Met jouw ervaring is het misschien wel makkelijker opnieuw de knop om te zetten dan wanneer je al die tijd nog door was blijven drinken, denk je niet? Motivatie genoeg, lijkt me. Doen dus. Om te bereiken wat je wilt hoef je tenslotte alleen iets na te laten. Bekijk het eens van die kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei lady jane:

pfoehee Mathilde, wat heftig.
Vooral dat snijden lijkt me vreselijk
ik voel me daar wat machteloos bij,
hoeveel pijn moet jij lijden?
Wachten op een online training zou ik niet aanraden.
Dat snijden kan ook een opleving in verslaving zijn he,
ken je ZEBRA? misschien nog niet, dan hoop ik dat
je daar ook contact mee zoekt. sterkte meis en blijf vooral delen♥

Wat een lief bericht van je, dank je wel ❤️ Ik ken de site niet! Maar ik ga er zeker een kijkje nemen. Is zeker weten  verslavingsgedrag en staat in verbinding met elkaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Bob:

Welkom, Mathilda. Met jouw ervaring is het misschien wel makkelijker opnieuw de knop om te zetten dan wanneer je al die tijd nog door was blijven drinken, denk je niet? Motivatie genoeg, lijkt me. Doen dus. Om te bereiken wat je wilt hoef je tenslotte alleen iets na te laten. Bekijk het eens van die kant.

Bedankt Bob, voor je reactie! Ik weet het, ken de nuchtere en gezonde jaren en ik weet wat ik moet doen! Maar had nooit van mezelf verwacht nog in deze positie te komen en opnieuw moeten vechten tegen dit soort gedachten en gedrag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei knakker:

Welkom hier Mathilda. Wat een ellende is er voorbij gekomen in jouw leven zeg. Daar kun je beter inderdaad maar geen borrel meer overheen gooien. Het is je eerder gelukt om de fles dicht te laten, dus je hebt het in je. Ja, die eerste stap is het moeilijkste. Want waarom vandaag stoppen als het morgen ook kan? Niet als wijze raad, maar zo dacht ik er ook altijd over met mijn reptielenbrein. Gewoon ogen dicht en spingen: nu stoppen. En hou ons op de hoogte van hoe het je afgaat. Succes.

En ook jij bedankt voor je berichtje! Ja, ik stop in m'n hoofd keer op keer,.. Maar, wel pas na dat ene drankje. Ik stel het maar uit en uit. Wil 't liefst die fles wodka nu weggooien (nadat ik natuurlijk nog een paar slokken zou nemen) en voor altijd laten gaan. Om vervolgens morgen vroeg toch even een biertje te halen tegen de kater,.. Bah.

HET moment van stoppen kiezen is niet te doen.. Omdat het dus nooit genoeg is en zo,.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei knakker:

Ja, ik herken dat wel. Soms stopte ik wel 3x op één dag. Met roken net zo. Ik noemde mijzelf altijd een kettingstopper. Dat begin maken vond ik altijd verrekte moeilijk. Als ik eenmaal een eindje onderweg was ging het daarentegen altijd steeds makkelijker. Dat begin moet jezelf echt toe dwingen dus vaak. Heb je iemand om je heen die je daarbij kan helpen? 

Ik heb wel mensen in m'n omgeving die verslaving begrijpen.. Maar toch is en blijft het een eenzame strijd denk ik. Want de mensen die het begrijpen zitten met hetzelfde probleem en zijn dus niet zo stabiel en zo. En de mensen die me er mee willen helpen hebben er qua vak wel ervaring mee, maar weer niet persoonlijk. Maar ok, komt negatiever over dan ik bedoel! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Mathilda123:

En ook jij bedankt voor je berichtje! Ja, ik stop in m'n hoofd keer op keer,.. Maar, wel pas na dat ene drankje. Ik stel het maar uit en uit. Wil 't liefst die fles wodka nu weggooien (nadat ik natuurlijk nog een paar slokken zou nemen) en voor altijd laten gaan. Om vervolgens morgen vroeg toch even een biertje te halen tegen de kater,.. Bah.

HET moment van stoppen kiezen is niet te doen.. Omdat het dus nooit genoeg is en zo,.. 

Welkom!

Er is maar 1 manier om te stoppen. Dat is die fles wodka weggooien. En niks anders halen.

Als je t echt wilt doe het. Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Mathilda123 

heftig en balen van de terugval maar jij weet dat je het kunt en dat kun je weer

bekijk hie gelukkig je was zonder ..

en kijk hoe ongelukkig met ..

succes en lees en schrijf vooral mee hier, gaat jou ook helpen, de steun en ervaringen delen hier is erg fijn. Ik ben vandaag pas een week gestopt maar voel me nu al als herboren, mijn oude ik krabbelt langzaam uit de waas naar boven, ik geniet daarvan en dat maakt me sterker in mijn dagelijkse keuze om niet te drinken. Zelfs dit nu opschrijven : put ik kracht en trots uit ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks! En ja, dat klopt. Zit al de hele ochtend met die fles in m'n hoofd. 40% in me zegt gooi weg!! En voor 60% zit ik stiekem te wachten tot ik alleen thuis ben en wat kan pakken. Met als groot risico dat het niet bij een paar blijft en het mis gaat. Voel me zo moe en katerig, kom amper tot wat. Wou dat ik een paar dagen of weken vooruit kon spoelen, wetende dat ik dan gestopt ben en me weer goed voel! 

2 uur geleden zei bumperjim:

Welkom!

Er is maar 1 manier om te stoppen. Dat is die fles wodka weggooien. En niks anders halen.

Als je t echt wilt doe het. Succes!

 

2 uur geleden zei bumperjim:

Welkom!

Er is maar 1 manier om te stoppen. Dat is die fles wodka weggooien. En niks anders halen.

Als je t echt wilt doe het. Succes!!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Pats:

Welkom @Mathilda123 

heftig en balen van de terugval maar jij weet dat je het kunt en dat kun je weer

bekijk hie gelukkig je was zonder ..

en kijk hoe ongelukkig met ..

succes en lees en schrijf vooral mee hier, gaat jou ook helpen, de steun en ervaringen delen hier is erg fijn. Ik ben vandaag pas een week gestopt maar voel me nu al als herboren, mijn oude ik krabbelt langzaam uit de waas naar boven, ik geniet daarvan en dat maakt me sterker in mijn dagelijkse keuze om niet te drinken. Zelfs dit nu opschrijven : put ik kracht en trots uit ! 

Bedankt voor je bericht. En uiteraard gefeliciteerd met je week nuchter! Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Heb zelf wel eens eerder een kleine terugval gehad en het gevoel van 'weer terug zijn' is heerlijk en had ik ook heel snel weer,..en dat motiveerde enorm ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Mathilda  welkom heftig verhaal  hoor '   ja nieuwe structuur vinden  in het nieuwe  normaal  denk dat veel alcoholisten  terugvallen of je wordt  er spontaan  alcoholist  van ..:blush:

Vodca is zo gevaarlijk  om te drinken  .. vooral in een binge  achter elkaar wegklokken en je lichaam de tijd niet laten geven  om het op te nemen .. en dan kloink  hoppa   .. dan komt de vodca opeens  binnen  en ben je opeens van het  pad .. is helaas ook mijn bittere  ervaring  ...  die fles weggooien  is het beste  heb hier ook regelmatig  een fles weggekiept ..   zo zonde en achteraf  balen maar als je wilt stoppen   moet je niet  meer de keuze in je huis  hebben dat is te dichtbij  .. succes  ermee .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lieke7777:

Hi Mathilda  welkom heftig verhaal  hoor '   ja nieuwe structuur vinden  in het nieuwe  normaal  denk dat veel alcoholisten  terugvallen of je wordt  er spontaan  alcoholist  van ..:blush:

Vodca is zo gevaarlijk  om te drinken  .. vooral in een binge  achter elkaar wegklokken en je lichaam de tijd niet laten geven  om het op te nemen .. en dan kloink  hoppa   .. dan komt de vodca opeens  binnen  en ben je opeens van het  pad .. is helaas ook mijn bittere  ervaring  ...  die fles weggooien  is het beste  heb hier ook regelmatig  een fles weggekiept ..   zo zonde en achteraf  balen maar als je wilt stoppen   moet je niet  meer de keuze in je huis  hebben dat is te dichtbij  .. succes  ermee .

Oh zo gevaarlijk is dat spul, verdomme. Heb vanochtend al een paar genomen,.. Nou ja zeker 8 denk ik? Een vriend van me appte of ik kwam eten, gezellig. Ik zei ja! Doe ik,.. Maar geen tijd gezegd en nu begint ie natuurlijk te vragen hoelaat ik kom enz. Hij weet van m'n probleem af en zal het ook zo door hebben dat ik heb gedronken. Ik stel het maar uit om te reageren en kan niet beslissing nemen om gewoon te gaan of door te drinken.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei brazer:

"het is gewoon nooit genoeg als je verslaafd bent."

dat is de crux, je ziet dat heel scherp.

en laat het zinloze van dat maar doordrinken zien.

En welkom hier, en blijf zolang  het nodig is, het kan je helpen de knop om te zetten en koers te houden.

Dank je wel voor je welkom! Het is ook nooit genoeg,.. En iedere keer trap ik er weer in. Zie m'n voorgaande bericht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend dat je vanochtend al  bent gaan drinken ,  niet handig he !! heb ook vaak genoeg in de ochtend al gedronken maar 8 is boel veel of ligt er aan hoeveel je er van in een glas kiept met cola .. ik was gelijk gehele dag aan het bijkomen in bed om doodleuk rond 17 a 18 uur weer verder te gaan..

Lastig om te beslissen doorgaan met drinken of toch proberen zover nuchter te gaan worden dat je kan gaan eten bij die vriend.

Je schreef morgen ga ik stoppen ,  ben je , nu je laatste dag aan het vieren :?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Mathilda123. Stoppen en gestopt blijven is een zware strijd! Ik heb die strijd ook gewonnen en velen onder ons ook. Ik dacht dat ik plezier van drank had: ik werd er altijd rustig en zelfverzekerd van.. Toch is het een enorme duivel gebleken .! Ik ben er nu 3,5 jaar vanaf en zou dagelijks nog wel een fles jenever lusten, zo'n zucht heb ik nog.. Toch geef ik er niet aan toe.. Wat jouw betreft probeer gewoon weer af te bouwen.. Lid worden van een AA zou ik je ook aanraden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Mathilda123:

Ik heb toevallig gisteren een berichtje gedaan naar de AA in mijn stad. Ik mijn ze bellen,.. Maar durf ik niet grrr. 

Snap ik  is best moeilijk   toch   vandaar is online misschien een makkelijker  stap voor je ..   en wat is je plan geworden   doordrinken ? Of ben  je voor het eten gegaan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...