Elton Geplaatst 9 september 2020 Rapport Share Geplaatst 9 september 2020 Hallo iedereen, Mijn naam is Elton, ben 38 en ik woon in België. Reeds 20 jaar ben ik verslaaft aan alcohol. Ik hoop via dit forum wat hulp, tips en een babbel te vinden. Ik moet kost wat kost de alcohol uit mijn leven krijgen, zo kan het niet verder. Nu en dan ben ik enkele maanden kunnen stoppen met alcohol (dankzij een online hulpprogramma in België) maar telkens opnieuw herval ik in mijn oude gewoonte. Voor mijn 18dedronk ik helemaal niets. Toen leerde ik iemand kennen en begonnen we uit te gaan. Nu en dan dronk ik een biertje mee, maar van afhankelijkheid of verslaving was nog geen sprake. Ik denk dat het rond mijn 21 verkeerd liep. Een buurman nodigde me eens uit en liet me proeven van Wiskey cola. Hoewel ik na die eerste avond de dag erop enorm ziek was had ik blijkbaar de smaak te pakken. Sindsdien ging het van kwaad naar erger. Wekelijks dronk ik een anderhalve fles Wiskey. Mijn grote probleem is dat ik eens ik begin met drinken nog moeilijk kan stoppen. Soms drink ik mijn eerste glas om 10u. Als er geen Wiskey meer voorhanden is zoek ik alle kasten af om toch maar iets van likeur, wijn of porto te vinden. De alcohol heeft me ook al wat problemen veroorzaakt. Vaak heb ik ruzie met mijn echtgenote hierover en ook mijn kinderen zijn hier onrechtstreeks slachtoffer van. Ook heb ik heel wat darmklachten en slaap ik bijzonder slecht. Om dan nog maar te zwijgen over de gewichtstoename. Vroeger was ik een sportieve gespierde gast, maar mijn sixpack heeft nu plaats moeten maken voor een alcoholbuikje. Niet zo positief als je het mij vraagd. Hopelijk kan jullie forum enig soelaas brengen en kan het me helpen om opnieuw nuchter tegen de wereld aan te kijken. Dit moet stoppen want ik vrees dat het anders vroeg of laat fout zal lopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 september 2020 Rapport Share Geplaatst 9 september 2020 Welkom Elton. Ja heel herkenbaar hoe je verslaafd kunt raken. En ook wat voor schade dat aanricht in lichaam en psyche. Ik was ook best laat met starten en helaas nog later met stoppen. Zoals je op onderstaand filmpje kunt zien (33 minuten, beste investering ooit!) zijn ook de uitglijders en terugvallen "normaal" op weg naar stoppen. En dan het goede nieuws: die helpen je om radikaal te kunen stoppen en ons lichaam en psyche kunnen herstellen. Hoe jonger hoe beter!!! Ik was dus ook met stoppen een laatbloeier, maar ook dan dus. Maar mijn huwelijk heeft het niet overleefd en de kinderen hebben dus ook langer schade opgelopen dan ik ooit zou willen. Dus veel redenen om door te zetten nu. Lees en schrijf maar veel hier, ik heb het forum tot mijn gezondste verslaving gemaakt en nog steeds geen spijt van. Succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 9 september 2020 Rapport Share Geplaatst 9 september 2020 welkom Elton! Er is veel te winnen lees ik in je verhaal. Ga er voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 9 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2020 Hallo Lady Jane, Hartelijk dank voor je antwoord. Aan het aantal berichten die je reeds verzonden hebt zie ik dat dit forum inderdaad je hobby is geworden. Spijtig te horen dat het door je verslaving destijds tot een scheiding is gekomen. Voor mij persoonlijk vrees ik ook het ergste. Mijn echtgenote en ik zijn doorheen de jaren serieus uit elkaar gegroeid. We leven zowat als broer en zus... Niet eenvoudig is dat. Ik hoop de stukken nog te lijmen die te lijmen vallen... Binnenkort zal ik je filmpje zeker en vast eens bekijken. Al wat ik kan leren is mooi meegenomen. Alvast bedankt voor je reactie en steun! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 9 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2020 7 uur geleden zei knakker: Welkom hier Elton. Ja, die drank sluipt vaak tamelijk geruisloos je leven binnen. Lange tijd associeer je het met gezelligheid, en daardoor kost het vaak verrekt veel tijd om je te realiseren dat het je leven beheerst en kapot aan het maken is. Maar goed dat je dat in elk geval in de smiezen hebt nu. Er zijn al heel wat mooie huwelijken en banen gesneuveld door die mateloze drankzucht. Dus gooi op tijd het roer om, je bent er nu in elk geval nog relatief vroeg bij. Is het je plan om helemaal te stoppen? Hier veel schrijven en lezen heeft mij enorm veel geholpen. Door te lezen leer je van de enorme hoeveelheid lotgenoten hoe je ermee om kunt gaan, hoe je er vanaf kunt komen. En door te schrijven leer je jezelf kennen, leer je verwoorden welke rol de fles in je leven speelt. Ikzelf ben jarenlang een enthousiaste drinker geweest, daarna jarenlang een problematische drinker. Nu ben ik bijna een jaar ervan af, en ik merk eigenlijk alleen maar hoeveel mooier mijn leven weer aan het worden is. Succes met jouw pad. Dag Knakker, Ik ken niet echt veel van forums, vandaar dat mijn vorig antwoord aan Lady Jane afzonderlijk werd gepubliceerd... Alcohol zal ik niet meteen als iets gezelligs, ik was er eerlijk gezegd eerder vies van. Maar nu maak ik die connectie vaak wel. Het is een sociale verslaving die door de maatschappij aanvaardbaar is geworden. Ik twijfel nog om helemaal te stoppen, maar eerlijk gezegd denk ik dat dit spijtig genoeg de enige haalbare optie zal zijn. Fijn te horen dat de reactie van lotgenoten op dit forum me eventueel kunnen helpen, echt waar. Alleen is de strijd bijzonder zwaar. Goed te horen dat je ondertussen een jaar droog bent, mijn oprechte felicitaties. Ik hoop dat ik volgend jaar hetzelfde kan zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 9 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2020 7 uur geleden zei Pytje: welkom Elton! Er is veel te winnen lees ik in je verhaal. Ga er voor! Hoi Pytje, Dat hoop ik oprecht, alvast bedankt voor je steun!! Ik zal mijn uiterste best doen. Nooit gedacht dat ik deze strijd moest aangaan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 9 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 september 2020 (bewerkt) 7 uur geleden zei Pytje: welkom Elton! Er is veel te winnen lees ik in je verhaal. Ga er voor! Sorry Pytje, Ik had een verkeerd antwoord naar u verzonden die voor iemand ander bedoeld was. Forums zijn blijkbaar niet meteen mijn ding... Ik doe mijn best. 9 september 2020 bewerkt door Elton antwoord aan foutief persoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 9 september 2020 Rapport Share Geplaatst 9 september 2020 Welkom. Herkenbaar je verhaal. Ik ben 50. Bijna 4 jaar gestopt. Sinds een jaar of twee ervaar ik zoveel meer kracht, vertrouwen, dankbaarheid, energie en lol. Sinds een jaar 20 kilo minder. Het kan allemaal. Niet vanzelf. In stapjes. De ene na de andere..... Zet 'm op! Het is het zo waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 10 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2020 17 uur geleden zei SanMiquel: @Elton bedenk je maar dat de mooiste overwinning er eentje is die als je zo goed als kansloos bent en toch wint na een zware strijd. Succes! Eigenlijk heb je gelijk, ik mag de moed niet te snel laten zakken. De ene dag wil ik de verslaving zonder veel problemen verslaan, maar de andere dag kan ik moeilijk de moed vinden. Maar ik begrijp dat iemand die deze verslaving weet te overwinnen best trots mag zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 10 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2020 17 uur geleden zei Lika: Welkom. Herkenbaar je verhaal. Ik ben 50. Bijna 4 jaar gestopt. Sinds een jaar of twee ervaar ik zoveel meer kracht, vertrouwen, dankbaarheid, energie en lol. Sinds een jaar 20 kilo minder. Het kan allemaal. Niet vanzelf. In stapjes. De ene na de andere..... Zet 'm op! Het is het zo waard. Dag Lika, Hartelijk dank voor je reactie. 4 jaar is bijzonder mooi!! Ik hoop dat ik ooit hetzelfde kan zeggen. Klopt het dat je volledige gestopt bent? Ik twijfel om te minderen, maar misschien is volledig stoppen de enige uitweg. Ik kan me goed voorstellen dat je nu meer kracht, zelfvertrouwen, enz... gewonnen hebt. De 20 kilo minder zijn mooi meegenomen en dragen zeker bij tot een goede gezondheid. Knap van je! Het zal inderdaad stapje voor stapje moeten gebeuren. Daarvan ben ik me niet altijd bewust, ik denk soms dat ik deze verslaving snel even kan aanpakken. De realiteit is inderdaad anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 10 september 2020 Rapport Share Geplaatst 10 september 2020 Minderen lukt meestal niet. Niks drinken is lastig genoeg, stoppen met drinken als je al een beetje lollig bent is nog veel lastiger Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 10 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2020 6 minuten geleden zei bumperjim: Minderen lukt meestal niet. Niks drinken is lastig genoeg, stoppen met drinken als je al een beetje lollig bent is nog veel lastiger Hoi, Dat dacht ik al... Ik dacht eraan om mijn drinken enkel te beperken tot feestjes en een restaurantbezoek en daarbij een maximum van 2 glazen in gedachten te houden. Maar uit ervaring weet ik ondertussen dat ik die belofte aan mezelf moeilijk waar kan maken. Steeds opnieuw blijf ik drinken met alle gevolgen van dien... Ik ben best een lollig persoon die de alcohol zeker niet nodig heeft om me te amuseren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 10 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2020 2 uur geleden zei Renaldo61: Welkom hier. Hartelijk dank! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 11 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 september 2020 12 uur geleden zei Renaldo61: Ik heb niet veel meer nuttigs als andere te melden. Forum kun je leren of andere vragen. Ik woon in Tienen kort bij een verslavingskliniek, dat is hier ook al geen geheim meer. Ik ben spijtig genoeg al veel langer verslaafd. Hoi Renaldo61, Bedankt voor je reactie. Hopelijk kan het forum me wel wat leren. Zelf heb ik geen enkele ervaring met een forum, dus het is wat wennen. Spijtig te horen dat je al langer verslaafd bent. Hopelijk gaat het ondertussen goed met je en kan je de drank de baas blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 11 september 2020 Rapport Share Geplaatst 11 september 2020 Helemaal stoppen bleek uiteindelijk eindeloos veel eenvoudiger dan minderen. Geen onderhandeling. Het bleek me ook zoveel op te leveren. Tijd, aandacht, geduld, energie, algehele goedgemutstheid, tevredenheid over mezelf. Het bleek me ook zoveel te besparen. Schuld, schaamte, misselijkheid, korte lontjes, woedeuitbarstingen, huilbuien, onzekerheid. Het bleek ook te leiden naar een kennismaking met mezelf. Mezelf echt leren kennen en accepteren. Dealen met wat ik niet fijn vind. Veranderen soms. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maartje Geplaatst 13 september 2020 Rapport Share Geplaatst 13 september 2020 Welkom ook van mij Elton. Stoppen met drinken is het moeilijkste EN het mooiste wat ik ooit heb gedaan. Geen haar op mijn hoofd die terug wil naar mijn drinkende jaren. Stapje voor stapje en "gewoon" de 1e niet nemen. Trek in drank (dat heftige gevoel van ik wil NU drinken) ebt vanzelf weer weg. Geef er niet aan toe: JIJ bent de baas, niet de drank. Veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 14 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 september 2020 Hallo @Lika, Je zal zeker en vast gelijk hebben, maar momenteel durf ik de stap niet te zetten om de alcohol vaarwel te zeggen en ik begrijp wat dit betreft mezelf niet. Ik weet dat het ongezond is, ik krijg erdoor problemen binnen m'n gezin en toch durf/kan ik de stap niet zeggen. Vele vragen spoken door mijn hoofd. Het is allemaal zo onlogisch... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 14 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 september 2020 Dag @maartje, Hartelijk dank! Ik kan me voorstellen dat dit één van de moeilijkste dingen is om te doen in je leven, maar dat de opluchting eens je gestopt bent best groot moet zijn. Voorlopig kan ik er enkel maar van dromen. Hopelijk kan ik één van de komende dagen de moed vinden om echt volledig te stoppen. Alvast bedankt voor je raad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maverick Geplaatst 14 september 2020 Rapport Share Geplaatst 14 september 2020 Welkom Elton, Het moeilijkste voor mij aan stoppen was het verschil te gaan zien tussen ik moet niet meer drinken maar ik kan niet meer drinken. Je bent al zover dat het al een beste opgave is om te blijven drinken met alle gevolgen die daarbij horen en daarom zou je moeten stoppen. Maar te accepteren dat je niet meer kan drinken omdat je er niet voor in de wieg bent gelegd is een lastige maar in mijn ogen de meest essentiële. Ik drink teveel en daarom moet ik stoppen maakte mij een soort van slachtoffer van mijn eigen beslissing en daarmee had ik alle ruimte gecreëerd om mijn eigen beslissing telkens aan te vechten met uiteraard terugval tot gevolg. Ik heb het op mijn eigen draadje al eens uitgeschreven, ik zie in gebruik zijn als een boxwedstrijd waarbij ik keer op keer de ring instapte, dacht te kunnen winnen maar telkens werd afgetuigd. Het is toch een gek mechanisme dat je s’ochtends bont en blauw wakker wordt en vervolgens einde dag ( of eerder) weer vrolijk de ring instapt? Pas als je kunt accepteren dat je geen goed bokser bent kun je de ring gaan vermijden. Je zal de sport een tijdje missen maar er zijn zat andere dingen te vinden waar je wel talent voor hebt en veel leuker zijn om te doen! Hopelijk is mijn schrijfsel een beetje duidelijk ik schrijf geloof ik graag in metaforen Succes Elton, stop met vechten, geef jezelf een andere richting, het kan echt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 14 september 2020 Rapport Share Geplaatst 14 september 2020 4 uur geleden zei Elton: Hallo @Lika, Je zal zeker en vast gelijk hebben, maar momenteel durf ik de stap niet te zetten om de alcohol vaarwel te zeggen en ik begrijp wat dit betreft mezelf niet. Ik weet dat het ongezond is, ik krijg erdoor problemen binnen m'n gezin en toch durf/kan ik de stap niet zeggen. Vele vragen spoken door mijn hoofd. Het is allemaal zo onlogisch... Het is ook niet gemakkelijk om de beslissing te nemen. Dit leven ken je, al is het nog zo akelig. Maar als je stopt betekent het dat je in het ongewisse terechtkomt. En wat dan? Dat weet je nog niet. Door te blijven drinken/eten/drugs en vul maar in, ben je niet bezig met de onderliggende problemen, daar kom je ook niet aan toe, want je hebt je handen al vol aan het alcohol-gebeuren. Stoppen betekent mogelijk het onder ogen zien van wat er schuil gaat in jou. Jezelf onder ogen komen, je relatie, je kinderen. Niet gemakkelijk wellicht, maar het levert je hoogst waarschijnlijk wel veel op . Succes hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 15 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 september 2020 Hallo @Maverick, bedankt voor je vele wijze woorden. Ik heb uiteraard de uitleg met de boksring maar al te goed begrepen. s' Morgens komt ik steeds bond en blauw wakker om 's avond toch weer in die ring te stappen. Ik ben dus zeker en vast een slechte bokser ;-). Daarom heb ik vandaag de boksring definitief verlaten. Het is voor mij genoeg geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 15 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 september 2020 Hoi @Jannigje, ik heb vandaag de stap gezet. Deze verslaving moet stoppen. Het zijn dergelijke beslissingen die de rest van je leven kunnen bepalen. Vandaar dat ik het juiste in het leven wil doen, niet alleen voor mijn echtgenote en kinderen, maar ook voor mezelf. Ik besef dat dit een moeilijke opgave zal worden maar ik moet het gewoon doen. Alvast bedankt voor je vriendelijke woorden en de steun! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maverick Geplaatst 15 september 2020 Rapport Share Geplaatst 15 september 2020 1 uur geleden zei Elton: Daarom heb ik vandaag de boksring definitief verlaten. Het is voor mij genoeg geweest. Gefeliciteerd Elton je eerste dag in herstel is begonnen! Stap voor stap, dag voor dag is wat mij tot aan vandaag heeft geholpen. Zucht gaat er zo nu en dan zijn dat hoort nu eenmaal bij herstellen van een verslaving. Heb je zucht vertrouw op je beslissing en de zucht zal uiteindelijk altijd weer verdwijnen. Zet wat ik van je citeerde maar op een tegeltje en kijk er naar als je eens twijfelt aan je besluit. Zou best eens kunnen helpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 15 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 september 2020 Bedankt @Maverick, we gaan ons best doen. Voorlopig nog geen zin in alcohol gehad. Ik denk dat één van de belangrijkste dingen is zoals je schreef dat de zin vanzelf voorbij gaat. Als ik deze gedachte kan vasthouden kom ik al een heel eind denk ik. Bedankt voor de tips Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 15 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 september 2020 @knakker, dat is toch zo waar !! Hartelijk dank! We gaan ons uiterste best doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden