Lieke7777 Geplaatst 9 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2021 Zer hem op hè morgen weer met innemen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2021 18 uur geleden zei Descartes33: Das aardig van je. Ik begin morgen weer met de pilletjes. en? gedaan des? kom lekker op de dagdraad zie we elkaar dáár! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 10 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juni 2021 Goede morgen Descartes hoe is het vandaag met je ? Hopelijk had je een betere nacht en voel je , je weer beter dan gisteren . Is het al gelukt met de antabuse ? Of neem je deze vanavond pas ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 10 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2021 Jullie houden me wel scherp Dankjewel. Nee vannacht heb ik nog niet geslapen. Ik begin morgen met de A-bus, lichaam zit nog in herstel, dat doe ik nu liever zo weinig mogelijk aan. En ik zal me melden op de dagdraad. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 10 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juni 2021 Op 9-6-2021 om 14:31 zei Lieke7777: En jij ook bedankt door jou ben ik ook weer alert en bedacht mij dat ik ook weer antabuse nemen moest dus die heb ik net genomen . Vieze smerige kalk drank Ik vind het niet zo ranzig. Maar ik neem het dan ook altijd uit zo’n groot Chouffeglas. Ironie, daar houden we van. Maar goed dat ik je alert heb gemaakt. Was het ergens goed voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2021 Hoe gaat het nu Des? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 13 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 juni 2021 Ben nu ff vrij. Emotioneel een beetje wankel. Probeer een beeld te krijgen van wat er mis met me is. En na te denken over hoe dat op te lossen. Het commitment aan een bepaalde periode zonder drank heeft de afgelopen tijd wel gewerkt. Twee maanden, drie maanden, nu begonnen met vier maanden. Vanuit het idee dat terugvallen onvermijdelijk is, maar dat we dat beest op deze manier, door die periodes steeds langer te maken, moe kunnen maken. Maar het is geen intrinsieke verbetering, waar jij me vaak op hebt gewezen. Ik zoek naar wat dat voor mij betekent. A’bus zit erin trouwens, met een mooi kalendertje om elke keer een dag door te kruisen. Claudius, lady jane en Artemis reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 13 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2021 Goed dat je de Antabuse genomen hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2021 Ik was 55 toen de knop eindelijk omging daarvoor jojo'de ik ook, meestal korte periodes, maar ook een keer 7 maanden. Ik denk dat we onze eigen proces en tijdsduur nodig hebben. Heb lang gedacht dat dit forum voor anderen. net als voor mij zou kunnen werken in één keer. Nu weet ik het niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2021 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 16 juni 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juni 2021 Dankje Jane, kwam me goed uit. pff het houdt niet over. Lopen worstelen met Antabuse gisteren. Toch de juiste beslissing genomen. Ik krijg maar weer eens door wat voor vernietigend goedje het is, het voelt alsof mijn hele kop gereset is na vorige keer, alsof alles opnieuw moet leren werken. De sluimerende paniek, alles wat ik zie zwart. Dat ik vrij bent helpt ook niet mee, teveel tijd om na te denken. Enfin met elke dag de goede beslissing zal het langzaam beter gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 17 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2021 Hoi! Dan voel je je na een tijdje nuchter zijn beter? Ik kreeg steeds de indruk dat je depressie omhoog kwam als je een tijdje niet dronk, met name omdat je daarover schrijft. Maar dat is goed nieuws! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2021 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 19 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2021 Als je worsteld dan weet je mijn aanbod hè ? Een app is al genoeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Hoe gaat het nu met je Des? Je schrijft maar weinig en ik zie je toch geregeld ingelogd hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 5 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 Ja klopt, vast tabblaadje in mijn telefoon, kijk regelmatig wat iedereen te zeggen heeft. Maar zelf niet zoveel te melden. Ik zit wel aardig in de structuur met werk en A-bus. En ik hou een dagboekje bij. Ik heb afgelopen week ontdekt dat ik eigenlijk elke ochtend heel gedeprimeerd wakker word. Dat duurt minstens een uur, een vreselijk gevoel. Ik denk dan vaak: als ik gisteravond had gedronken, dan was ik vanochtend zeker doorgegaan. Dus dat ik ‘s avonds niet drink is goed. Waar ik ook aan terugdacht is dat mijn psych ooit vroeg: waar is het nou goed voor, die drankepisodes van 3-4 dagen? Wat brengt het je? En ik weet het wel: totale verlossing van verantwoordelijkheid, sociaal, moreel, met werk. Dat is het eigenlijke verlangen, en in die zin werken die episodes: ik ben er even helemaal uit. En die terugvallen ontstaan omdat er ergens een metertje volloopt: teveel verantwoordelijkheid, teveel stress, teveel depressie. Ik probeer nu vooral dat metertje constant te houden, dat het niet overstroomt. Op werk, thuis. Veel ontspannen, goed slapen. Ik kreeg gisterochtend het eerste Pfizer-vaccin, geen last, voelde me zelfs bijzonder goed de hele dag. Lekker geslapen vannacht. Vanochtend dacht ik: doe mij elke dag zo’n injectie. Dat is wel de verslaafde geest he? Je goed voelen na een substantie, eerste gedachte: méér lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 Oh ja die ken ik ook wel, nog steeds. en liefst op een gemakkelijke manier te verkrijgen. Ook bij mij had drinken te maken met verantwoordelijkheid niet willen. En ook die ga ik soms nog uit de weg, maar nu gaat dat meer richting uitstelgedrag. En uiteindelijk doe ik het toch. Sommige dingen veranderen dus niet na het stoppen, maar de meeste wel gelukkig. Zo weet ik, juist door het langdurig stoppen dat ik de "grote" dingen wel gewoon aankan. En dat ze meestal nog meevallen ook. Iets met de kinderen valt me eigenlijk het zwaarst, want dan kom ik soms machteloosheid tegen. Dus les in accepteren/verduren soms. Maar ook nog steeds om te leren open te zijn, twijfels uit te spreken, ook naar hen en delen = helen. Is een lijfspreuk van Rudy hier, die ik me eigen maak zoveel mogelijk. Dat metertje van jou is meteen een mooie graadmeter. En geeft struktuur. Dat doe je goed dus. en wel degelijk wat te melden dus, thnx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2021 50 minuten geleden zei Descartes33: Wat brengt het je? En ik weet het wel: totale verlossing van verantwoordelijkheid, sociaal, moreel, met werk. Dat is het eigenlijke verlangen, en in die zin werken die episodes: ik ben er even helemaal uit. En die terugvallen ontstaan omdat er ergens een metertje volloopt: teveel verantwoordelijkheid, teveel stress, teveel depressie. Ik probeer nu vooral dat metertje constant te houden, dat het niet overstroomt. Op werk, thuis. Veel ontspannen, goed slapen. Ja precies helemaal goed. We drinken om te ontsnappen. En dan focusen we op het niet drinken, maar waar het al fout gaat is dat we een leven aan het leiden zijn waaruit we graag willen ontsnappen. Dàt gedeelte aanpakken dat is het echte werk. Ik ben er ook nog niet, maar het hebben van een "metertje" is essentieel denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 24 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 Toch misgegaan. Zoveel stress en depressie. Heb beloofd de rest van het jaar niet te drinken. Het lukt niet meer. Hevige binge, weet niet wat me bezielt. Doodverdrietig. Nu gestopt, kan niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 24 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 Goedemorgen , descartes. Stoppen is weer de remedie , maar weer door de afkick van de alcohol uit je lichaam werken. Kan toch ook niet fijn zijn elke keer ? Was je weer met de anta gestopt? Je weet het als je mij nodig hebt dan kan je mij appen hé ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 24 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 Ja dat weet ik. Sorry, niet gedaan. Ik heb een week vrijgenomen en gestopt met Antabus. Ik wilde kapot. Ik denk dat ik meer nodig heb. Meer hulp. Ik ga naar de huisarts om het hierover te hebben. Misschien antidepressie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 24 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 Goede stap om toch weer naar de huisarts te stappen dit blijft een geworstel met jezelf op deze manier . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 AD helpt niet tegen alcoholisme Des drank versterkt wat er al onder zat therapie kan je daar beter bij helpen dan tijdelijk medicijnen. Of was je al depressief vóór het afgleed met drank? Zo moeilijk dit onderwerp. Natuurlijk schrijft een arts je waarschijnlijk AD voor, maar vraag eerst een goed gesprek met een psych aan, zou ik je willen vragen. een beetje kip en ei verhaal soms. Heel veel moed en kracht voor jou♥ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 groepsknuffel van ons hier aan jou daar♥ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 24 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juli 2021 Dank je Jane. Het heeft er altijd onder gelegen. Emotioneel onvolgroeid. Alles altijd gecompenseerd met drank. Ik had de afgelopen weken veel last van angst. Dat had ik als kind al. Alcohol was een verlossing. Voluit leven is nu het plan. De rest van het jaar niet drinken. Mijn relatie redden, mezelf redden. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden