Spring naar bijdragen

Precisie weegschaal hulp.


Rooslove

Aanbevolen berichten

Hoi mensen

Ik start maandag de omzet naar diazepam 10 mg. Ik ga dan afbouwen via een weegschaal. Kan iemand mijn helpen hoe het wegen gaat? Ik met me wat suffe kop dacht ooh niet zo lastig 10mg wegen en dan -1 mg er af. Maar zon pilletje weegt tuurlijk niet 10mg. Iemand advies? 

bewerkt door Rooslove
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rooslove allereerst welkom hier. Krijg je tabletten van 2 mg diazepam? Hier zou ik wel in vragen. Deze wegen 170 mg als ik het goed heb. Je zou kunnen beginnen met elke dag 6g eraf Te vijlen. Zo bouw je 2 mg per maand af. Kijk eerst eens of je dat tempo aankan. Krijg je te veel last, kom dan nog eens terug op het forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellie een kwart van een tabletje dia is idd 0,5 mg werkzame stof. Ik zou even wachten tot je stabiliseert op je huidige dosis en dan wellicht toch wat langzamer gaan. Je moet wel een weegschaal hebben die tot 3 nullen achter de komma aangeeft. Zelf heb ik m van aliexpress. Doet t prima. Maar helemaal precies zal t niet worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bellie:

Maar @doorbijter als ik 0,5 mg er af haal dan heb ik toch nog een cijfer achter de komma nodig? 1mg = 0,001g. Dus 0,5mg = 0,0005g

Ik heb maar 3 mg (nu dus 2,5mg) diazepam.  Zoals @Rooslove doet haalt ze 10% van haar dosering af.  Bij mij zou dat dan 0,3 mg moeten zijn. Dat is toch niet te doen dan?

Excuses @Rooslovedat ik midden in jouw verhaal zit

Geen probleem hoor. Zitten hier allemaal voor hulp toch. Is best ingewikkeld met dat wegen he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karin123:

Dank je wel! Hebben ze dit soort ook in nederland? Wil hem binnen een week hebben. Stom dat ik niet eerder aan gedacht heb via china is goedkoper. Kan in nederland alleen 00,1 vinden kwa wegenĺ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bellie:

 Juist dat had ik dus ook! Of je moet €200 willen betalen...

Hoeveel doseringen op een dag en van hoeveel heb jij Van Dia?

Ja 200 euro is echt net iets te veel :lol:. Ik slik nu nog 40 gram oxazepam per dag. En ga maandag naar 10mg dia per dag en dan afbouwen. Doodeng allemaal maar uitkomst zal uiteindelijk het allemaal waard zijn geweest (hoop ik)  ben best bang voor de ontwenning maar ga van het alle ergste uit, kan het alleen maar meevallen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rooslove:

Dank je wel! Hebben ze dit soort ook in nederland? Wil hem binnen een week hebben. Stom dat ik niet eerder aan gedacht heb via china is goedkoper. Kan in nederland alleen 00,1 vinden kwa wegenĺ

 

HI Rooslove,

Ik heb mijn weegschaaltje al vele jaren geleden gekocht bij de Weegschaalboer.

Ik zie dat hetzelfde schaaltje nu wordt aangeboden door Conrad. Met deze webwinkel heb ik ook goede ervaringen.

Ik ben tevreden over de weegschaal en de afleesnauwkeurigheid is voldoende groot, namelijk 0,001 g

Kern TAB 20-3 Zakweegschaal

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei karel12:

 

HI Rooslove,

Ik heb mijn weegschaaltje al vele jaren geleden gekocht bij de Weegschaalboer.

Ik zie dat hetzelfde schaaltje nu wordt aangeboden door Conrad. Met deze webwinkel heb ik ook goede ervaringen.

Ik ben tevreden over de weegschaal en de afleesnauwkeurigheid is voldoende groot, namelijk 0,001 g

Kern TAB 20-3 Zakweegschaal

 

 

Ohw top dank je wel!! Dit is nog schappelijke prijs. Ga hem meteen bestellen. Super bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Bellie:

Ga je meteen beginnen met afbouwen? Ik ben eerst begonnen met dezelfde waarde in diazepam om vervolgens daarna af te 

Nee begin niet meteen met afbouwen. Week later of 2 weken is net hoe ik me voel. Heb gelukkig een arts die me de ruimte geeft om op gevoel af te bouwen. Wil zelf wel iets sneller dan gemiddeld. Maar kan altijd nog de handrem er op zetten, dat is wel fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Bellie:

@doorbijter ja ja ik heb het eigenlijk door wat je bedoeld! Wat mijn huisarts wil is in 1x eraf. Dus steeds 1 dosering van 0,5 mg eraf halen. Ten eerste is dat dus meer dan 10% en tweede worden de tijden tussen de doseringen steeds langer.  Ik krijg ontwenningsverschijnselen na 3 uur terwijl ik dan nog 2 uur moet wachten.  Laat staan als ik de volgende keer weer een dosering eraf moet halen. 

Het probleem bij mij is dat ik 6x (nu dus 5x) een dosering van 0, 5mg gebruik over 24 uur. Dat valt toch haast niet te vijlen?

Daarnaast slik ik ook nog 10mg temazepam. Hij wil dat ik die ga omzetten naar de dia als ik met deze klaar ben. Is het toch niet handiger om die ook meteen om te zetten? 

Slik jij je dia paar keer per dag? Ik slik mijn oxza 4 keer per dag en straks de dia maar 1 keer per dag omdat ie langwerkend is. dat is mij geadviseerd, Vraag me nu af of dat wel klopt dan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Bellie:

Ik wil me er niet mee bemoeien maar volgens de knmp reken formule kom je met 40mg oxazepam uit op 12mg diazepam.  Zou het toch nog ff vragen als ik joklopt

Klopt idd! Heb vandaag me arts gebeld en is 12 mg. Dacht echt dat ze 10 zei. Hoe gaat het met jou nu? Hoe voel je je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bellie

ik ga ook beginnen afbouwen 

van lorazapam naar diazapam ik slik 3 Mg lorazapam het heeft geen effect meeer lijkt wel ik wil meer slikken maar dat doe ik niet mij pyschiater zei olanzapine slikken voor onrust angstgedachtes iedergeval van benzo wil ik af 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Rooslove 

 

Goed dat je het nog even hebt nagevraagd want 40mg oxazepam is inderdaad ( volgens een Nederlandse studie die iedere arts in Nederland aanhoudt ) 12mg diazepam. Het klopt dat je dit trouwens in 1 keer kan nemen! Dat heb ik ook gedaan en dat kan ook prima omdat zoals je zelf al zei, Diazepam een langwerkend middel is. Het gaat ook heel langzaam uit je bloed, wat dit een ideaal middel maakt om af te bouwen. 

 

Je zal in het begin misschien ( hoeft niet ) last kunnen krijgen, schrik hier niet van. Dit is heel normaal omdat je lichaam gewend is aan een middel met een piekwerking ( oxazepam ) en dat heeft diazepam niet. Die werking is veel subtieler, waardoor je lichaam er even aan moet wennen. Maar doordat je het in 1 keer neemt, schat ik in dat je daar geen last van gaat krijgen. 

 

Goedkope weegschalen die je ook via aliexpress kan krijgen die kan je ook voor weinig bij bol.com kopen en de volgende dag in huis. Maar die zijn helaas niet zo heel precies.. ik kon er ook niet goed mee werken. Als ik dezelfde pil 4 keer opnieuw op de weegschaal deed dan gaf ie elke keer een ander getal aan. En kleine stukjes pakte ie niet. Maar het werkt dus als volgt: Jouw 10mg pil weegt bijvoorbeeld 200mg. Als je 1mg diazepam af wilt bouwen ( = 10% ) dan moet je dus 10% van de totale pil afhalen ( 200mg totale pil , 10% = 20mg ). 

 

Maar als je gaat afbouwen dan krijg je bijna altijd wel 2mg pillen en vooral als jij 12mg krijgt. Je hebt dan eigenlijk geen weegschaaltje nodig want een stap van 0.5mg is al erg laag. Dat is namelijk 1.66mg oxazepam en dat zou je dus nooit kunnen breken van een 10mg oxazepam pil, zo weinig is het. Dus je kan je pil gewoon in 4e breken en dan een kwartje per week bijvoorbeeld afbouwen, dat is een heel langzaam schema. Normaal gesproken bouw je 2mg per 1 of 2 weken af en dat is al langzaam. Heb je trouwens geen afbouw schema met je arts besproken? Want hij zet je wel op diazepam en dan moet je het afbouwen maar zelf uitzoeken?

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste @Frank86

Ik sluit me bij @Bellie aan.

Ik hoop dat je in goed overleg met je psychiater kan gaan afbouwen op jouw tempo. En wat betreft de angsten en onrust.  Ik hoop dat je weet wat de oorzaak hiervan is en dat je daarvoor al therapie hebt gehad om hiermee om te kunnen gaan op dit moment. Na de afbouw gaat het er zeker om om alles wat je in therapie aan bv helpende gedachten geleerd hebt toe te blijven passen. Ik zeg niet dat het makkelijk is. Want na afbouw en ook tijdens zul je zeker ontwenningsklachten hebben. Wees er niet al te bang voor dat is ook weer niet nodig. Jij bent sterker dan je denkt! Soms zit angst dieper en ook daarvoor zijn therapieen. Als je weet waar je angst vandaan komt geeft je dat ook een stuk zelfcontrole. 

Hopelijk heb je ook steun aan iemand in je directe omgeving. Dat is ook belangrijk.

Veel sterkte!  

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...