Spring naar bijdragen

4 dagen alcohol vrij


Karin3

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

ook ik zal me voorstellen. Ik ben Karin en mama van 3 kids ( hele lieve zonen) . Heb een lieve man. 
in me jeugd dronk ik in het weekend graag. Zoals elke puber. Ben vroeg gaan samen wonen en jong moeder geworden. Helaas door vele vervelende gebeurtenissen ben ik gaan drinken. Want heerlijk einde van de dag de ontspanning. 
 

alle zwangerschappen geen alcohol. Tot  8 jaar terug toen is de laatste geboren en ben  ik meer gaan drinken. Diverse keren gestopt of alleen het weekend maar nu ruim een jaar heb ik dagelijks 1/1,5 liter wijn op. Dit deed ik alleen in de avond als de kids op bed lagen. 

helaas is het een paar keer flink mis gegaan, tot bijna coma aan toe. ( toen dus zoveel op in een korte tijd) 

vorige maand in de Corona tijd wist ik ik moet stoppen. Heb nog een toekomst. Al met al doorgezet en via detox thuis aan de slag gegaan. Maandag is me detox week begonnen. En ik moet zeggen het valt me vreselijk zwaar! Ik voel me ongelukkiger dan ooit. Voel me depressief en ben hele dagen moe. Nu is het weekend en neig ik zo een wijntje te pakken ik wil deze depressieve gevoelens niet voelen. Had zo gehoopt me “beter” te gaan voelen en niet slechter. 
 

Ik probeer het nog vol te houden, en kwam dus via Google hier terecht. En dacht stel me voor en hoop door jullie verhalen ook de kracht te vinden het vol te houden

 

 

bewerkt door Karin3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms moet iets eerst slechter worden voordat het beter wordt
we zijn met drank gewend/verwend een instant fijn effect te bereiken
maar de effekten op de lange duur zijn in en in slecht
nu is het even andersom, eerst slechter, maar op de lange duur, vele malen beter
leven zal nooit alleen maar maar leuk, geluk, perfectie, mooi zijn.
zet maar door als je kun Karin, het is het zoooo waard
welkom hier en ik hoop je nog veel hier te lezen; delen is helen (uitspraak van forummer Rudy)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Karin3,

Sluit mij aan bij Lika en Lady Jane. Dit wat je nu voelt is ook de reden dat het in het begin doorbijten kan zijn om de cirkel te doorbreken.

Het is de illusie dat alcohol dit gevoel wegneemt, dat is misschien ook kortstondig zo maar het creëert juist ook weer dat vermoeide en depressieve gevoel.

Geef/gun jezelf de tijd en wat ruimte om te ontdekken dat het ook weer beter zal gaan.

Je kunt meer dan je denkt!

 

bewerkt door Maverick
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Karin, heel herkenbaar wat je schrijft. Waar je nu doorheengaat hoort erbij. Van detoxen wordt je moe, en je gevoelens die je eerst weg kon drinken, komen nu keihard binnen. Laat het maar gebeuren... Het gif moet uit je lijf en de gewoonte uit je hoofd. Schrijf hier van je af, en lees de vele herkenbare verhalen. Stoppen met drinken is niet leuk, maar wel het beste kado wat je jezelf kunt geven! 

Liefs, maartje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de lieve berichten. 
me eerste weekend zonder de wijn het is me gelukt gisterenavond nu de rest nog . Als afleiding geprobeerd een film te kijken daarna naar bed weer een zeer onrustige nacht. 
 

vanmorgen wakker en voelt gewoon nog alsof ik een flinke kater heb. Hoofdpijn, misselijk, moe enz... 

heb al veel gelezen hier en mede door de lieve woorden ook hierboven gaan we er weer voor. En zoals iemand zei elke dag een nieuwe dag. 

 

bewerkt door Karin3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Karin !

Het is al geschreven, maar ja, echt, depressieve gevoelens, moe, misselijk enz
Het hoort er zooo bij
Vooral de vermoeidheid, kan best heel lang duren, zeker na een hele lange tijd heel veel drinken
Er is een filmpje gemaakt, waar alle stadia van detox duidelijk verwoord worden
Ben even haar naam vergeten
Ook in de eerste weken/maanden niets meer leuk vinden
Maar..het goede nieuws is echt, het wordt beter
veel beter !
Weekeinde is inderdaad nog lastiger .
Ga ervoor he, (dan doe ik het ook :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom en sterkte '   je lichaam en en geest is hard aan het werk en dat is vermoeiende..    tevens wil je dat eigenlijk weer oplossende door de tijdelijke energie alcohol erin te gooien maar helaas heeft dit geen langdurige energie .  Dat is de weg om te stoppen.       Geef het tijd ' en tel per uur ' focus nu niet gelijk op het hele weekend .    Vandaag drink ik niet morgen zie ik weer verder ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal,

moet inderdaad niet te ver vooruit kijken. En inderdaad elk uur is een uur zonder alcohol. Ik wil doorzetten voor me kinderen en mezelf natuurlijk. Maar die depressieve gevoelens ( zelfs het suïcidale in me hoofd) is best zwaar om tegen te vechten. Heb gelukkig goede begeleiding erbij die ik mag bellen ook. Moet zeggen heb het best onderschat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karin  dat is het enigste juiste voor jezelf doorzetten 

En uiteraard voor je kinderen voor mij was het te laat en is er een uhp in gang gezet.

Gebruik je begeleiding als je het nodig hebt !  ik snap het hoeveel bomen vond ik wel geweldig om onderweg uit te zoeken die ik wel even wilde rammen.

Een gedachte ombuigen is best moeilijk , maar doorzetten is het enigste  juiste .

En dit tik ik echt niet omdat ik in een walhalla jubel stemming zit hoor !  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Karin, Veel alcohol drinken zorgt voor depressies, het kan zomaar zijn dat je je langzaamaan beter gaat voelen als je de drank laat staan. Volhouden hoor, het wordt écht beter, ik beloof het je. Je kunt straks zoveel meer genieten van je kinderen en zij van jou. Schrijf hier lekker van je af en beloof jezelf dat je vandaag niet drinkt, geen discussie over mogelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stom stom stom ben ik .... 

na zware dag vandaag en lekker 30 in wezen fietsen ging het ups en downs.  
 
Maar net ben ik zwak geweest ben naar me moeder haar huis gelopen ( is niet thuis) en heb stiekem 1 slokje op uit de fles!!! Daarna snel naar huis gegaan... schaam me zo erg baal er zo van het slokje voelde goddelijk ... wat een stomme ...ben ik dat ik dit mezelf aan doet.

moest het even kwijt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Meadow:

@Karin3

Laat je niet uit het veld slaan door 1 slok. 

Je hebt je jarenlang op een bepaalde manier gedragen en je hebt nu de zware taak om nieuwe gewoontes aan te leren. Wees niet boos op jezelf dat je dat niet gelijk onder de knie hebt. Wees goed voor jezelf. En praat van je af hier op het forum. Ik vind sowieso dat mensen geen schaamte hoeven te voelen, maar hier al helemaal niet. 

Wat super goed trouwens dat je het gelijk bent komen melden hier.

Succes :rose:

Bedankt voor het lieve bericht. Nooit verwacht dat het zo gevecht zal zijn. En nu smaakt het nog zo naar meer. Denk maar op tijd me bed in zo, alleen nadeel slapen lukt nog niet. Vreselijke nachten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei SanMiquel:

@Karin3wat Meadow ook al zegt, het was maar een slok en je bent niet terug gevallen naar je zelf vol laten lopen.
Zie het gewoon als een les, je bent nu in de buurt van alcohol gewoon nog even niet te vertrouwen.

Het is ook op je tweede dag gebeurd, die ene 'goddelijke' slok heeft je je eerst stop dag gekost, niks meer en niks minder. Nou en? 
Er zijn ergere dingen.

Gewoon weer door en morgen weer een nieuwe dag 1!


 

Ben maandag begonnen dus sinds maandag drink ik al niks meer. Me eerste weekend dus zonder alcohol het stemmetje in me hoofd zegt kom op het is weekend. Word we chagrijnig van van mezelf  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Meadow:

Ik herken het. Met jezelf onderhandelen, kom op kan wel, het is weekend etc. Had ik vandaag ook last van. Lang douchen wil nog wel eens helpen bij me. 

Heb je een partner die je kan steunen hierin?

Me partner helpt me graag inderdaad. Alleen dit deed ik stiekem. Ben bij thuis komt op advies lang gaan douchen met hard muziek aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Jopie:

Mooi teken toch, eigenlijk? Ook? 

Kennelijk is t voor jou veel méér dan alleen "maar" een slok. 

Mooi dat je dat ziet, herkende, kon stoppen. Moet even k-moment geweest zijn, en nu de k-nasleep.... 

Rustig door, you're doing fine! 

"het hoeft niet leuk te zijn 

Moet zeggen na die ene slok heb ik boos/huilend de fles weg gezet. Wilde zo graag meer en hard naar huis gerend. Leek wel of ik even in een “waas” was. 
 

Het weekend bijna overleefd zeker ook door veel hier te lezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Lieke7777:

Helpt mij ook meestal bij onbestemd gevoel en in het begin voornamelijk  het overwinnen van  zucht. 

Lekker douchen.

Nu log ik geregeld in bij online  meetings  van de AA ' geeft mij ook veel voldoening en rust die ik nodig heb op moment. 

Ik wist niet dat er online meetings waren. Ooit eens in verdiepen misschien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Karin3:

Moet zeggen na die ene slok heb ik boos/huilend de fles weg gezet. Wilde zo graag meer en hard naar huis gerend. Leek wel of ik even in een “waas” was. 
 

Het weekend bijna overleefd zeker ook door veel hier te lezen. 

Om te leren niet te drinken is het net zo goed nodig te leren waarom je wel drinkt. Dit wat er is gebeurd is niet leuk maar ook weer leerzaam, dit is jouw proces in jouw tempo en op jouw manier.

Goed dat je het hebt gemeld, ook al heb je het voor je idee stiekem gedaan, je komt er dus nu ook gewoon mee en hee, dat is winst toch?

Zucht bouwt op, terugval begint eerder dan plots naar de fles rennen is mijn ervaring. Met wat hulp en training kun je ook dat gaan herkennen. Misschien scheelt het al als je er direct met iemand over praat of je hier meldt op het moment dat je gedachten de verkeerde kant op gaan?  Niemand hier die daar gek van opkijkt hoor. Zo iets als zelfde schuitje zitten of zo iets.:P

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Maverick:

Om te leren niet te drinken is het net zo goed nodig te leren waarom je wel drinkt. Dit wat er is gebeurd is niet leuk maar ook weer leerzaam, dit is jouw proces in jouw tempo en op jouw manier.

Goed dat je het hebt gemeld, ook al heb je het voor je idee stiekem gedaan, je komt er dus nu ook gewoon mee en hee, dat is winst toch?

Zucht bouwt op, terugval begint eerder dan plots naar de fles rennen is mijn ervaring. Met wat hulp en training kun je ook dat gaan herkennen. Misschien scheelt het al als je er direct met iemand over praat of je hier meldt op het moment dat je gedachten de verkeerde kant op gaan?  Niemand hier die daar gek van opkijkt hoor. Zo iets als zelfde schuitje zitten of zo iets.:P

 

 

 

Ja klopt allemaal in hetzelfde schuitje hier. 
Ga hier gewoon heen als de trek weer te hoog word.


stomste is ik dronk overdag zelden/nooit ( weekend dan wel doordeweeks niet ivm kinderen) gekke is nu verlang ik er de hele dag naar. 
 

wat mijn psycholoog zeg is dat het nu zwaar is want ik drink al jaren me emoties/gevoelens weg. Die moet ik nu gaan leren verwerken op een “gezonde” manier. En er vooral mee leren omgaan. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...