CoconutWoman Geplaatst 16 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 maart 2020 Nou lieve mensen, Ik las een pauze in. Dat wil zeggen dat ik nu zoveel mogelijk bewust ga consumeren. Boodschappen doen zal een hele uitdaging worden dus moet ik wel flexibeler zijn. Helaas. Als het weer mogelijk is ga ik wel echt weer voor de 100% Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst 16 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2020 Bedankt voor de oppepper! Vandaag is gelukt voor mij, de voorgaande dagen niet. Ik blijf meedoen, serieus er voor gaan, maar wil mezelf niet naar gaan voelen als het niet elke dag lukt. Dus ook met een insteek van alles wat wel lukt is meegenomen, en een voorzetje naar langdurige verbetering. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hub02 Geplaatst 17 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2020 De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. Vandaag gaan we voor dag 21: Gelukt: Let op: hub 18 koekjes en snoep hub 6 eten/meer sporten (38 dagen) Rosa 20 snoep, koek, chocolademelk en zoutjes Etty 17 suiker Etty 14 TV en netflix (42 dagen) Coconutwoman 19 bewust shoppen Ietje 18 minder online, meer lezen Ietje 10 gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn) Lika 19 onnodig shoppen Moeps 12 onnodig eten Rosee 2 minder snoepen Rosee -- minder telefoonschermen Voor wie de zondag wil meetellen telt de vastentijd 46 dagen. Als je de zondag niet wil meenemen als vastendag zijn het 40 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, gewoon even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je kunt (nog) meedoen zolang de vasten duurt. Je totaalscore is 46 (of 40 als je de zondag niet wil meetellen) min het aantal reeds verstreken dagen. Rosee: jij geeft wel even aan als ik iets moet noteren? @CoconutWoman, voor jou wacht ik dus gewoon totdat je aangeeft wat ik kan noteren? Je weet, je kunt altijd aandachtspunten veranderen of toevoegen. @Moeps, fijn dat je toch blijft meedoen. Inderdaad gewoon kijken naar dat wat lukt, helemaal niks mis mee. Bij mij lukt eten/sporten ook niet zoals ik wil, maar af en toe een half puntje hier helpt me toch om me niet helemaal te laten hangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hub02 Geplaatst 17 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2020 (bewerkt) @Etty Ja, het lijkt wel alsof we van alles moeten verklaren omdat we geen vlees eten. Soms denk ik echt dat het aan mij ligt, maar ik ben niet de enige, zie ik. Heel herkenbaar wat je schrijft, dankjewel! Zelf ga ik gewoon uit principe niet meer met een groep uit eten. Ik ben het zo zat om weer eens een ober achterna te rennen omdat ik niet krijg wat gevraagd werd. En als het warempel wel eens vegetarisch is, hebben ze je wat groenteafval op het bord gegooid, voor een hoop geld uiteraard, en dan moet je je niet aanstellen, is toch zonder vlees? Zelfs mijn moeder voert al 20 jaar met haar verjaardag (uit eten met de familieleden die zich nog niet in de haren hebben, dus gelukkig een aflopende zaak) hetzelfde toneelstuk op. “Ja, maar, voor deze ene keer….” “Ja mam, ook een sigaretje”? Zij, stomverbaasd “He, ik rook toch niet?”. “Ja maar, voor deze ene keer?”. Maar ja, kwartje valt niet, want niet roken is normaal, zelfs roken is normaal, maar geen vlees eten is niet normaal. 17 maart 2020 bewerkt door hub02 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CoconutWoman Geplaatst 17 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2020 (bewerkt) Ik ga op onderzoek uit in hoeverre het lukt. Normaal bestelde ik mn boodschapjes bij de on line winkel met het leuke autootje. Dan heb je het de volgende dag. Ik kan daar niet meer bestellen. Ik heb bij een grotere supermarkt kunnen bestellen voor maandag en volgende week vrijdag. Alles nog bewust. Ik zal toch eind van de week weer wat boodschappen moeten doen. Bewust als het mogelijk is. Gister was dus wel geslaagd. Maar ik stop even met tellen. En geef mezelf iets meer flexibiliteit. Vegetarisch blijft. Biologisch/Fair Trade/Ecologisch zoveel als mogelijk is. 17 maart 2020 bewerkt door CoconutWoman Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 17 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2020 Gelukt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 17 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2020 Dag 21 gelukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst 17 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2020 Mijn dag ook geslaagd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hub02 Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. Vandaag gaan we voor dag 22: Gelukt: Let op: hub 19 koekjes en snoep hub 7 eten/meer sporten (38 dagen) Rosa 21 snoep, koek, chocolademelk en zoutjes Etty 17 suiker Etty 14 TV en netflix (42 dagen) Coconutwoman 19 bewust shoppen Ietje 19 minder online, meer lezen Ietje 11 gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn) Lika 20 onnodig shoppen Moeps 13 onnodig eten Rosee 2 minder snoepen Rosee -- minder telefoonschermen Voor wie de zondag wil meetellen telt de vastentijd 46 dagen. Als je de zondag niet wil meenemen als vastendag zijn het 40 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, gewoon even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je kunt (nog) meedoen zolang de vasten duurt. Je totaalscore is 46 (of 40 als je de zondag niet wil meetellen) min het aantal reeds verstreken dagen. Rosee en Coconutwoman: jullie geven wel even aan als ik iets moet noteren en wat? @Etty, voor jou heb ik voor dag 21 (nog) niets genoteerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CoconutWoman Geplaatst 18 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 (bewerkt) Ik ben aan het nadenken hoe nu verder. Ik heb (met geluk) voor twee weken een bestelling kunnen doen bij de grote supermarkten. Bewuste levensmiddelen. Als ik een beetje op rantsoen ga dan heb ik zeker voor drie weken eten. Die drie weken wil ik gebruiken om uit te zoeken of ik niet beter helemaal kan overstappen naar echt ecologische bezorg service. Kleine boeren. Dat betekent een stap dieper in het bewuste eten. Omdat dit een grote stap is meld ik even niet elke dag of het gelukt is voor het lijstje. Ik denk dat het roer wel helemaal om is. Dus ik draai het om. Dit wordt de gewone, normale situatie. Het is geen kwestie meer van wel of niet gelukt. Ik eet en cosumeer bewust en anders heb ik maar honger. Bewust eten is veel voedzamer, ik heb geen last meer van onrustige graving naar snacks en snaai. Ik kan en wil niet meer terug. Juist nu in de crisistijd hebben de kleine boeren de steun hard nodig. 18 maart 2020 bewerkt door CoconutWoman Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Vandaag is mislukt Ik ging zoeken in alle kasten en ik vond chocola. Zoekt en gij zult vinden was vandaag helaas van toepassing. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Ik heb gelukkig niets in huis, en hoewel we gelukkig nog wel gewoon naar de supermarkt mogen hier, met getekende verklaring natuurlijk, ga ik toch echt niet alleen voor mijn zak m&m's. Geslaagde dag dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Gelukt. Geen grappige, maar extra hondenmand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hub02 Geplaatst 19 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2020 (bewerkt) De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. Vandaag gaan we voor dag 23: Gelukt: Let op: hub 20 koekjes en snoep hub 7 eten/meer sporten (38 dagen) Rosa 21 snoep, koek, chocolademelk en zoutjes Etty 18 suiker Etty 15 TV en netflix (42 dagen) Coconutwoman 19 bewust shoppen Ietje 20 minder online, meer lezen Ietje 12 gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn) Lika 21 onnodig shoppen Moeps 14 onnodig eten Rosee 2 minder snoepen Rosee -- minder telefoonschermen Voor wie de zondag wil meetellen telt de vastentijd 46 dagen. Als je de zondag niet wil meenemen als vastendag zijn het 40 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, gewoon even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je kunt (nog) meedoen zolang de vasten duurt. Je totaalscore is 46 (of 40 als je de zondag niet wil meetellen) min het aantal reeds verstreken dagen. Rosee en Coconutwoman: jullie geven wel even aan als ik iets moet noteren en wat? @Etty, je zei dag 21 niet gelukt. Maar ik denk dat je voor TV/Netflix wel “een punt hebt verdiend”. Anders hoor ik het wel als ik het moet veranderen. @Ietje, voor jou heb ik voor dag 22 (nog) niets genoteerd. 19 maart 2020 bewerkt door hub02 ietje verw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 19 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2020 Vandaag is gelukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2020 (bewerkt) Gelukt. Geen nieuw badpak. 19 maart 2020 bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst 19 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2020 Gelukt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hub02 Geplaatst 20 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2020 (bewerkt) De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. Vandaag gaan we voor dag 24: Gelukt: Let op: hub 21 koekjes en snoep hub 8 eten/meer sporten (38 dagen) Rosa 22 snoep, koek, chocolademelk en zoutjes Etty 18 suiker Etty 15 TV en netflix (42 dagen) Coconutwoman 23 bewust shoppen Ietje 21 minder online, meer lezen Ietje 13 gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn) Lika 22 onnodig shoppen Moeps 15 onnodig eten Rosee 2 minder snoepen Rosee -- minder telefoonschermen Voor wie de zondag wil meetellen telt de vastentijd 46 dagen. Als je de zondag niet wil meenemen als vastendag zijn het 40 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, gewoon even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je kunt (nog) meedoen zolang de vasten duurt. Je totaalscore is 46 (of 40 als je de zondag niet wil meetellen) min het aantal reeds verstreken dagen. Rosee en Coconutwoman: jullie geven wel even aan als ik iets moet noteren en wat? Ietje, voor jou heb ik (nog) niets genoteerd voor dag 23. 20 maart 2020 bewerkt door hub02 ietje en ccnw tabel compl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CoconutWoman Geplaatst 20 maart 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 maart 2020 (bewerkt) Hub, Je mag voor mij gewoon doortellen. Afgelopen week is ook goed gegegaan dus die mag je erbij noteren. ik ga niet meer terug. En daar voel ik een bijna nederige dankbaarheid voor. Mijn spirit is blij en zelfs opgelucht. 20 maart 2020 bewerkt door CoconutWoman Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 20 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2020 (bewerkt) Gelukt.nul centjes uitgegeven.... Net toch oorbellen besteld. Voelde me zo vreselijk vandaag, en er was korting en het laatste paar en wilde zulke al heel lang. Maar totaal overbodig natuurlijk eigenlijk. Dus niet gelukt. 20 maart 2020 bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 20 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2020 Vandaag is gelukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst 20 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2020 (bewerkt) Boodschappen gedaan vandaag. Eerst in de rij gewacht voordat ik naar binnen mocht. Toch redelijk normaal boodschappen kunnen doen hoewel veel op was. De paprikachips niet. Lekker troostvoer.....vandaag dus niet gelukt. 20 maart 2020 bewerkt door Moeps Typfoutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hub02 Geplaatst 21 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2020 De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april. Vandaag gaan we voor dag 25: Gelukt: Let op: hub 22 koekjes en snoep hub 8 eten/meer sporten (38 dagen) Rosa 23 snoep, koek, chocolademelk en zoutjes Etty 18 suiker Etty 15 TV en netflix (42 dagen) Coconutwoman 23 bewust shoppen Ietje 21 minder online, meer lezen Ietje 13 gezond eten/niet snoepen/geen alcohol (42 dgn) Lika 22 onnodig shoppen Moeps 15 onnodig eten Rosee 2 minder snoepen Rosee -- minder telefoonschermen Voor wie de zondag wil meetellen telt de vastentijd 46 dagen. Als je de zondag niet wil meenemen als vastendag zijn het 40 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, gewoon even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je kunt (nog) meedoen zolang de vasten duurt. Je totaalscore is 46 (of 40 als je de zondag niet wil meetellen) min het aantal reeds verstreken dagen. Rosee: jij geeft wel even aan als ik iets moet noteren? @Etty, @CoconutWoman en @Ietje: voor jullie heb ik voor dag 24 (nog) niets genoteerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 21 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2020 Vandaag is gelukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2020 Gelukt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden