Spring naar bijdragen

Maandag 10 februari 2020

nancy

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei nancy:

Yana, je geeft geen antwoord op zijn vragen, je ontloopt het....

Ach welnee, ik vind het gewoon rare, suggestieve vragen. Of ik 'me kwijlend loop te verheugen op dat glas'? Nee

Of ik 'de zaterdag en zondag er dan ook maar even bij doe'? Nee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Lika:

Ik zou elke dag uit eten gaan denk ik...

Amai. Het is voor mij eigenlijk niet het NIET proberen uit angst, maar uit weten. Can 't  handle it.

Ik eet nu ongeveer twee granaatappels en anderhalve liter yoghurt per dag. 

Tis nooit met mate. Niets. 

Maar heel weinig mensen doen alles met mate. T is niet perse alcohol gerelateerd maar eigen aan de mens.

Niemand die twijfelt aan t niet kunnen. Des te meer twijfelen aan t wel kunnen. Daar naar vragen vind ik persoonlijk geen probleem. T suggestieve van sommigen des te meer.

Niet dat jij dat perse doet bij deze. 

T zijn de personen die zeggen af en toe te willen drinken maar geen controle houden keer op keer, jaar na jaar, en niet echt iets leren of er serieus mee aan t werk gaan die als standaard worden genomen.

Waarom? Omdat dat gemakkelijker is en beter in t straatje past. 

Dat is mijn idee. Niet meer of minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Penny:

Ik stel denk ik beter maar geen vragen meer.  Lijkt of het elke keer na een lekkere start van gezellig kletsen over een onderwerp, toch uit de hand loopt.  ;)

Geloof me...zo gaat t vaak. Je begint over een koe en voor je t weet ben je haar scheten aan t tellen.

Vraag maar gewoon wat je vragen wil. Niets mis mee! 

Knapperig..doemme

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb zo nog eens wat teruggelezen... Nee, ik bedoel echt niet dat ik denk of hoop dat Yana echt zit te kwijlen voordat ze haar wijn krijgt. Ik doelde bij de kwijlende mens op een alcoholist in het algemeen die weer een keertje mag (mijzelf zou ik daartoe kunnen rekenen, mocht ik weer mogen). Met de conclusie dat dat niet een erg relaxte manier van omgaan met alcohol zou zijn. En dat kwijlen is niet letterlijk bedoeld, daarmee bedoelde ik iemand die zin heeft en zich maar moeilijk in kan houden.

Het irriteert mij daarnaast dat de drinkers hier op het alcoholistenforum zich meteen aangesproken voelen als een alcoholist iets roept over dat gematigd drinken stom of dom zou zijn. Ik denk dat elke alcoholist geprobeerd heeft om met mate te drinken en er achter is gekomen dat dat of niet werkt of niet bevredigend is of dat het gewoon niet meer nodig is of wat dan ook. En ja, ik ben erg tevreden met mijn alcoholloze bestaan en zou dat af en toe wel van de daken willen schreeuwen. Maar dan denkt iedereen "wat een mafketel!". Gelukkig is er het forum nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Pelle2:

Het irriteert mij daarnaast dat de drinkers hier op het alcoholistenforum zich meteen aangesproken voelen als een alcoholist iets roept over dat gematigd drinken stom of dom zou zijn. Ik denk dat elke alcoholist geprobeerd heeft om met mate te drinken en er achter is gekomen dat dat of niet werkt of niet bevredigend is of dat het gewoon niet meer nodig is of wat dan ook.

Dat denk je. Ieder zn weg. Irritatie gaat vanzelf weer over. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Pelle2:

Ik denk dat elke alcoholist geprobeerd heeft om met mate te drinken en er achter is gekomen dat dat of niet werkt of niet bevredigend is of dat het gewoon niet meer nodig is of wat dan ook. 

Das vreemd...dus ik ben geen alcoholist? 

Klinkt weer heel AA 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Pelle2:

Ik denk dat elke alcoholist geprobeerd heeft om met mate te drinken en er achter is gekomen dat dat of niet werkt of niet bevredigend is of dat het gewoon niet meer nodig is of wat dan ook

Nou dat is dus niet zo, maar dat weiger je te geloven. Dat is de reden waarom de incidenteel drinkers zich aangesproken voelen en irriteren zij zich weer aan dit soort berichten.

Blijf vooral van de daken roepen dat het goed bevalt om niet te drinken, ik lees het graag. Jouw manier is echter niet de manier van iedereen. Laat ieder zijn eigen manier vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Dat denk je. Ieder zn weg. Irritatie gaat vanzelf weer over.

Dat denk ik ja.

53 minuten geleden zei fleurtje:

.dus ik ben geen alcoholist? 

Als je het mij vraagt: ik heb geen idee Fleurtje. Ligt denk ik aan de definitie die je hanteert. Maar je vraagstelling suggereert dat jij jezelf wel ziet als alcoholist. In mijn stelling mist inderdaad de toevoeging dat het gaat om alcoholisten die volledig gestopt zijn met alcohol drinken, dat die hebben geconcludeerd dat dat het beste voor ze is. Jij vindt blijkbaar dat je leven er beter uitziet door wel af en toe te drinken. Dan moet je dat vooral doen. Ik denk dat ik dat beter niet kan doen, dus doe ik dat niet.

48 minuten geleden zei Jopie:

Een vraag stellen terwijl je zelf de conclusie al hebt getrokken? Dat is inderdaad geen open vraag, zoals yana dus (terecht) aanvoelde. Eigenlijk stel je meer iets: "ik kan me niet voorstellen dat... etcetc", klopt dat? 

Ik weet niet welke vraag je precies bedoelt, maar het lijkt mij juist dat iedereen mag zeggen wat ie wil hier op het forum. En als ik iets stel hoef je het er niet mee eens te zijn. Zeg vooral wat je ervan vindt.

Elk geluid mag hier klinken, maar in mijn ogen is minderen iets heel anders dan stoppen met drinken. Ik kan het niet, minderen. Ik begrijp ook niet dat je tevreden kunt zijn zonder alcohol en toch de neiging niet kan onderdrukken om toch af en toe wel te drinken. Of tevreden zijn met alcohol en die zonder moeite toch kunnen laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...