Spring naar bijdragen

Durf me nog niet voor te stellen


Hsptje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Zit inmiddels aan mijn 5e glas wijn en dat drink ik elke dag. Ik lig ‘s nachts wakker, slaap heel weinig en slecht want voel me schuldig en lig te piekeren dat ik moet stoppen en voel me schuldig voor mijn gezin en huisdieren. Maar overdag denk ik er zo anders over. Het zit wel in mijn hoofd maar toch zeg ik dan tegen mezelf ik pak er 1 en dan niks meer maar dan denk ik nog eentje dan en dan zit ik weer op 5 glazen wijn per dag. Ik ben bang voor alle ziektes en geef het slechte voorbeeld. Het rare is dat ik toch gewoon door ga met drinken. En voel me dan beter want ben altijd erg gespannen overdag. Ben een echte stresskip. Ik ken ook niemand die zo erg is als ik. Ik ben streng voor mezelf, ben een pleaser, maak me overal druk om, ben geen mensenmens maar meer een dierenmens, heb weinig vrienden, ben ook best serieus want ben bang dat als ik plezier heb of geniet dat het van me afgepakt wordt en maak me achteraf altijd druk om wat ik heb gezegd dus ontloop iedereen. Tja.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Hoe stel je je toekomst voor? Ik weet niet hoe oud je bent maar stel je bent 30, zie je je dan tot je 80e zo doordrinken elke dag? Als je daarmee de 80 haalt want de kans zit erin dat je voor die tijd leverkanker oid oploopt. En als je nu op 5 glazen zit dan kan het eigenlijk alleen maar meer worden. 

Of wil je ervan af van die €£#%$&@ alcohol? En werken aan jezelf om je stess te kunnen hanteren en er echt te zijn voor je gezin? Er beter uit te zien, je fitter te voelen?

Dat je ondanks dat toch doordrinkt is niet raar, want alcohol is een drug. Het is lastig om eraf te raken maar het kan wel. Alles begint met het spul niet meer in huis te halen. Wat denk je, wil je het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom
stresskip was ooit mijn middelste naam
tot ik echt vd drank af was
dus minder streng voor jezelf
dan hoef je dat ook niet meer te kompenseren
het leven met drank is gekompliceerd
zonder is zo veel simpeler
en eerlijker
je leert jezelf opnieuw kennen
en diegene die je weer wordt
daar kun je wel van houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...