Hsptje Geplaatst 28 december 2019 Rapport Share Geplaatst 28 december 2019 Hoi allemaal, Ik weet niet waar ik moet beginnen. Zit inmiddels aan mijn 5e glas wijn en dat drink ik elke dag. Ik lig ‘s nachts wakker, slaap heel weinig en slecht want voel me schuldig en lig te piekeren dat ik moet stoppen en voel me schuldig voor mijn gezin en huisdieren. Maar overdag denk ik er zo anders over. Het zit wel in mijn hoofd maar toch zeg ik dan tegen mezelf ik pak er 1 en dan niks meer maar dan denk ik nog eentje dan en dan zit ik weer op 5 glazen wijn per dag. Ik ben bang voor alle ziektes en geef het slechte voorbeeld. Het rare is dat ik toch gewoon door ga met drinken. En voel me dan beter want ben altijd erg gespannen overdag. Ben een echte stresskip. Ik ken ook niemand die zo erg is als ik. Ik ben streng voor mezelf, ben een pleaser, maak me overal druk om, ben geen mensenmens maar meer een dierenmens, heb weinig vrienden, ben ook best serieus want ben bang dat als ik plezier heb of geniet dat het van me afgepakt wordt en maak me achteraf altijd druk om wat ik heb gezegd dus ontloop iedereen. Tja....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myle Geplaatst 28 december 2019 Rapport Share Geplaatst 28 december 2019 Welkom @Hsptje Sterkte. Ik herken veel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 29 december 2019 Rapport Share Geplaatst 29 december 2019 Welkom! Hoe stel je je toekomst voor? Ik weet niet hoe oud je bent maar stel je bent 30, zie je je dan tot je 80e zo doordrinken elke dag? Als je daarmee de 80 haalt want de kans zit erin dat je voor die tijd leverkanker oid oploopt. En als je nu op 5 glazen zit dan kan het eigenlijk alleen maar meer worden. Of wil je ervan af van die €£#%$&@ alcohol? En werken aan jezelf om je stess te kunnen hanteren en er echt te zijn voor je gezin? Er beter uit te zien, je fitter te voelen? Dat je ondanks dat toch doordrinkt is niet raar, want alcohol is een drug. Het is lastig om eraf te raken maar het kan wel. Alles begint met het spul niet meer in huis te halen. Wat denk je, wil je het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 29 december 2019 Rapport Share Geplaatst 29 december 2019 Welkom. Anders gaan leven, leren leven. Het kan. Het is mooi en de moeite waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gelukkigzonder Geplaatst 29 december 2019 Rapport Share Geplaatst 29 december 2019 Welkom, sommige dingen zijn herkenbaar. Vooral het slechte slapen en het willen veranderen maar niet goed kunnen. Ik wens je veel sterkte en succes. Samen gaan we ervoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 december 2019 Rapport Share Geplaatst 29 december 2019 welkom stresskip was ooit mijn middelste naam tot ik echt vd drank af was dus minder streng voor jezelf dan hoef je dat ook niet meer te kompenseren het leven met drank is gekompliceerd zonder is zo veel simpeler en eerlijker je leert jezelf opnieuw kennen en diegene die je weer wordt daar kun je wel van houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 29 december 2019 Rapport Share Geplaatst 29 december 2019 Welkom en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 29 december 2019 Rapport Share Geplaatst 29 december 2019 Welkom Goede stap!! Het beste wat je voor jezelf kunt doen. En het moedigste, want makkelijk is het niet, zeker in het begin kom je jezelf tegen. Maar langzamerhand maakt dat plaats voor iets anders: trots, je sterker voelen, echter, gezonder, krachtiger. Zet m op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hsptje Geplaatst 30 december 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2019 Bedankt voor jullie steun. Ik ga jullie reacties nog vaak lezen. Ik wil en ga stoppen. Al vind ik het wel heel eng nu ik het opschrijf. Er komen nu ook allemaal excuses in mijn hoofd. Zo raar wat alcohol met je doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geace Geplaatst 30 december 2019 Rapport Share Geplaatst 30 december 2019 Bij mij is dat hetzelfde. Maar we gaan er voor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 december 2019 Rapport Share Geplaatst 30 december 2019 1 uur geleden zei Hsptje: Zo raar wat alcohol met je doet. zo raar wat jij met alcohol doet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 31 december 2019 Rapport Share Geplaatst 31 december 2019 Die excuses en smoezen zul je nog wel vaker tegenkomen. Dat heet 'verslaving'. Maak het niet te groot en begin bij het begin. Eén dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden