Spring naar bijdragen

(Ex) verslaafd en daten


Lies14099

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of er mensen zijn die zoals ik nog in de bloei van hun leven staan (:P) en nog een significant other zoeken..

Want hoe date je dan? Vertellen jullie het gelijk op de eerste date? Vermelden jullie het in een online dating profiel..?

En is het het beste om naar iemand te zoeken die ook niet drinkt..? 

Of gewoon maar niet daten.?! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta prachtig in bloei maar heb al een vriendinnetje :P 

Ik zou eerst stoppen voor zover nog niet gebeurd

dan daten

en het mooi niet vertellen. Dat kan veel later wel eens. Dan moet je wel netjes droog blijven natuurlijk maar dat wou je sowieso al. 

Ja en een niet drinker is dan veel praktischer natuurlijk als je toch de keus hebt. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zo iemand die dat wel direct zou vertellen, niet omdat dat het meest verstandig is maar omdat het voor mezelf logisch zou voelen. Ik ben eigenlijk altijd open tegen iedereen over waarom ik niet (of amper) drink. Als het ter sprake komt dan he, zie geen reden om het dan te verzwijgen. Het blijft denk ik een stigma als iedereen het maar voor zich houdt. Dit is toch gewoon wie je nu bent? Denk dat daar juist interessante gesprekken over kunnen ontstaan. Daten zonder alcohol lijkt mij nog steeds lastig, omdat ik me geremd zou voelen (zit allemaal in mn hoofd). Weet niet hoe dat bij jou is. Aan de andere kant: mn dates waren vroeger doordrenkt met alcohol en dat leidde tot genante toestanden. Zou doen wat voor jou goed voelt qua openheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn al veel waardevolle adviezen en tips gegeven. "Ik zou het voor mezelf niet weten" was mijn eerste gedachte. Maar ik denk dat ik het wel vrij snel zou willen vertellen eigenlijk. Om de ander een beetje af te tasten misschien, want wat denkt die date erover? Staat het meteen alles in de weg, of is er ruimte erover te praten? Het is denk ik heel persoonlijk. Ik zou het overigens niet vermelden in een profiel. Waar dan ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee in je profiel zetten is wel heel direct. Denk dat je daar bijna iedereen mee af schrikt..

Maar normaal date ik ook met een drankje, en heb inderdaad ook van die gênante situaties beleefd, elkaar aflebberend in een café / op festival en plein public.

Overdag daten en dan misschien een museum pakken ofzo haalt al wat lading er af waarschijnlijk. 

Maar inderdaad Jim, eerst aan mezelf werken en hier iets stabieler in worden. 
Al kan ik ook prima op mezelf zijn, heb ik niet de behoefte lang vrijgezel te zijn, ben al zoveel tijd kwijt aan mijn vorige relatie waar ik al snel merkte dat het niet goed zat en geen gevoel meer voor had. Daar voor ook lang vrijgezel geweest na de relatie ervoor.

Ben gewoon wel toe aan een echt liefdevolle relatie met iemand waar ik mee kan levelen..

Maar ja zoiets kost ook gewoon tijd.

Hopelijk kom ik niet een leuke man tegen die uiteindelijk hopeloos veel blijkt te drinken!

 


 

 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja er is niks tegen een beetje praktische intelligentie :( 

Ik denk ook dat onder invloed van alcohol alles veel te snel gaat. Je raakt meteen je beoordelingsvermogen kwijt. Als je elkaar al de eerste date aflebbert zoals je beschrijft, hoe voel je je dan de dag erna? Gegeneerd? Dan heeft de date dus zn doel volkomen gemist tenminste als je op zoek bent naar een relatie die verder gaat dan elkaar een keer aflebberen en bedankt tot ziens. Das eigenlijk volledig onverantwoord. 

Zoiets kost gewoon tijd zoals je zelf zegt.

Ik zou zelf lid worden van een club of zo. Daar zitten meestal wel mensen die op zoek zijn naar contact en dan kan je iemand rustig aan leren kennen zonder dat het er zo vet bovenop ligt. Aan de hand van wat voor type club weet je al bij voorbaat wat voor interesses de ander heeft :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ha, interessant topic. Want ik heb me ook wel afgevraagd hoe een nieuwe relatie zal reageren op geen alcohol. Ik had dat vroeger zelf heel, heel, heel erg jammer gevonden als mijn toekomstige lief niet zou hebben gedronken. Waarschijnlijk was het dan ook niets geworden, de drank was voor mij te belangrijk.

Op dit moment is een eventuele nieuwe relatie wel ff wat anders dan 25 jaar geleden. Het voelt alsof ik in de bloei van mijn leven zit, maar mijn leven zit inmiddels wel vol met verleden, kinderen, oude vrienden, herinneringen... En het leven van een toekomstige partner ook mag ik hopen. Dus er moet sowieso ruimte zijn voor je eigen deel van het leven, niet alles hoeft samen. Als zij zich één keer per jaar wil bezatten met oude vrienden moet ze dat vooral doen. Maar als ze elke avond een glaasje wijn drinkt kan ik daar denk ik niet tegen. Niet omdat ik dat zelf wil, zo'n glaasje wijn, maar omdat ik het een stomme gewoonte vind.

Aflebberen lijkt me trouwens ook een vorm van aftasten. Lijkt me niet per definitie iets mis mee, betekent toch dat er enige aantrekkingskracht is. En iig één gemeenschappelijke hobby. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Pelle schreef;  Ik had dat vroeger zelf heel, heel, heel erg jammer gevonden als mijn toekomstige lief niet zou hebben gedronken. Waarschijnlijk was het dan ook niets geworden, de drank was voor mij te belangrijk.

Ja snap helemaal wat je bedoeld. Nu is het bij mij andersom. Ik zou het heel erg jammer vinden als hij drinkt, dan gaat het zoiezo niets worden. Ook niet als hij een hond heeft maar dat is een ander verhaal hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hi, ik ben een verslaafde in herstel. Ik ben een aantal keer teruggevallen. Heb in een kliniek gezeten. En heb 3 jaar intensief NA programma gevolgd. Heb echt veel mooie dingen geleerd en pas ze ook toe. Oa niet oordelen, liefdevol proberen te handelen, serenity prayer, niet te streng voor mezelf, mediteren enz. Ik begrijp eens verslaafd altijd verslaafd. Ik heb altijd relaties gehad in actieve verslaving vind mijn middelen belangrijker dan mijn relatie. Vernietigde vooral mezelf en alles en iedereen om me heen. Heb echt al jaren geen relatie gehad, ben nog steeds gek op isoleren. Ik vind mezelf absoluut niet knap, maar ben redelijk nuchter, iedereen zegt dat ik er goed uitzie, dus das weer een meevaller :rolleyes:. Waar ik naartoe wil met mijn verhaal, ik ben eigenlijk op zoek naar een vrouw die verslaafd is of in herstel. Ik heb nl geen idee hoe ik moet daten met een niet verslaafde. Dan ga je zitten, en wil niet liegen, dus hoe sta ik ervoor, nou me hele leven keihard gewerkt, om mijn verslaving te bekostigen, dacht dat het wel meeviel, maar in kliniek kwam ik er achter dat dat absoluut niet meeviel. Nog wat schulden, van mijn verslaving. Hobby's, heb ik niet (was zoveel mogelijk gebruiken). Ben gescheiden, heb 2 fantastische kids, baal ervan dat ze zo'n vader hebben. Heb zelf geen opvoeding gehad, heb geen enkel idee hoe het moet. Maar hou zo verschikkelijk veel van ze. Houden van staat bij mij gelijk aan heel veel pijn. Ik slik 6 dubbele anti depresiva. Moet een beetje acteren om leuk te doen. Ben ik trouwens best goed in..... Positief is ik heb echt heel veel humor, maar je moet er van houden. Redelijk sarcastisch. In actieve verslaving kon ik mijn grenzen niet aangeven. Dus ben echt heel vaak genaaid. Vertrouwen weg in mensen. Toen ik depressief was, wat ongeveer 20 jaar is geweest :blush:iik was zo depri, dat hel een vakantie oord is dacht ik. Iedereen zei je moet leuke dingen doen. Maar  werd doodongelukkig van, iets leuks doen. En hoe meer mensen hoe eenzamer ik werd. Dus ik vind leuke dingen doen niet leuk. Positief is, ik ben heel lief, maar mijn exen vonden me te lief, pffff. Ik zou nu maar ophouden. Kan serieus nog uren doorgaan, ik vertel dit niet snel. Hoop dat ik door mijn introductie misschien iemand is die iets van herkenning heeft. Of niet oordeelt en mij advies kan geven hoe ik toch misschien weer durf te daten. Bedankt voor deze site. En voor alle verslaafde die vragen hebben, ik weet wel heel veel over verslaving, en oordeel echt niet. Want jij bent niet de verslaving, diep van binnen, zit de gezonde jij, ga die zoeken. Grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference. 

Jelle

bewerkt door JELLE1976
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een relatie met iemand die verslaafd is of in herstel... omdat je elkaar dan beter begrijpt. Ja dat kan. Of is het juist gevaarlijk om iemand met dezelfde gevoeligheid te kiezen omdat je elkaars zwakheden zo goed kent? Ik weet het niet goed. 

Succes Jelle ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 19-12-2019 om 19:14 zei Lies14099:

Ik vroeg me af of er mensen zijn die zoals ik nog in de bloei van hun leven staan (:P) en nog een significant other zoeken..

Want hoe date je dan? Vertellen jullie het gelijk op de eerste date? Vermelden jullie het in een online dating profiel..?

En is het het beste om naar iemand te zoeken die ook niet drinkt..? 

Of gewoon maar niet daten.?! :lol:

HI, zit sinds eerste keer sinds 2 jaar weer op de site. Toch wel heel fijn die herkenning, heb nu al 9 jaar niet gedate :huh:. Hoest met jou gegaan? Hugh jelle

span widget

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...