Spring naar bijdragen

Hoe ga je om met de gedachte naar drank?


Krissie

Aanbevolen berichten

Hoe ga je om met de gedachte naar drank?

Wij hebben een lang weekend weg, heel erg leuk en ook zin in.       Maar.... we gaan met mensen die ook wel wijntjes lusten en ik denk niet dat ik mijzelf kan handhaven als het er op aan komt...

Tja ik had natuurlijk ook pas in het nieuwe jaar kunnen stoppen maar dat heb ik dus niet gedaan, maar hoe kom ik hier doorheen!

Deze gedachte houdt mij dus bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het er zo moeilijk mee hebt, met anderen zien drinken, en zelf ook alles nog aan drinken linkt dan moet je erg sterk in je schoenen
staan. En vooral jezelf constant blijven toespreken: Ikke niet, ikke niet, ikke niet, ikke lekker niet, ikke gelukkig lekker niet, gelukkig lekker niet,
niet, niet, lekker puh.. lekker lekker niet, ikke... jullie wel, je doet maar, maar ikke lekker niet.
Concentreer je op de activiteiten, die dingen die jullie doen, de omgeving.
En als je ('s avonds ??) alleen maar zit te zitten in dat gezelschap, dan (zoals bumperjim al zegt) bezig zijn met wat je wél wilt drinken.
Maar probeer je gedachten (en ogen) NIET in een steeds kleiner wordend cirkeltje om die drank te laten gaan draaien. Als je merkt dat je
gedachten aan drank de gesprekken niet meer volgen wordt het misschien tijd om (even) weg te gaan. Neem wat eigen muziek mee, of een
boek o.i.d., iets waaraan anderen kunnen zien dat je even op jezelf wilt zijn..
Weten de anderen eigenlijk van jouw voornemen? Zo ja, dan kun je ze om wat steun en begrip vragen, zo nee, dan kun je misschien gewoon
wat oppervlakkig zeggen dat je dit weekend alcoholvrij wilt doorbrengen.. omdat dat zo hip is en vooral gezond... en omdat je baas bent over
je eigen lichaam... Maar probeer alsjeblieft je niet om te laten praten. Des te leuker vind je later de herinnering aan dit weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

persoonlijk probeer ik in dec. een beetje te versoberen
zoiets zou je ook kunnen gebruiken als uitleg aan de rest.
Je heoft dan niet meteen met de billen bloot bij allen
maar kunt er wel op voortborduren als je langer gestopt ben
en dan kun je van daaruit beslissen wie je wel of niet meer vertelt
versoberen in een maand waarin velen zich te buiten gaan aan overdaad
geeft mij altijd een extra sterk gevoel
maar hoe dan ook, je bent niet voor niets al gestopt nu: go girl!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 5 months later...

Helaas..... na 99 dagen... 

Ben weer terug bij af

Zo DOM!

En waarom..?? Ik snap dat niet van mijzelf. 

Ik haat mezelf, ben lui, doe niks

wil ook niks doen.

Maar Als ik s'morgens wakker wordt gaat er van alles door mijn hoofd, dingen die ik wil doen, mijzelf voorhou dat ik ze ga doen (moet doen) en dat ik dan bvb daarna mijzelf mag belonen... 

Al dat helpt niets. Alweer 6 maanden verder en totaal 3 jaar verder met niksdoen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Dat is een snelle ommekeer. 

Bedenk dat ontwennen van alcohol in de regel met vallen en opstaan gebeurt. Het is niet allemaal een opgaande lijn. 

Tip: Maak een topic aan bij Wie is wie, als je dat nog niet gedaan hebt. Daar kun je je verhaal kwijt en komen we je supporten. Of kom naar de dagdraad, die had je geloof ik al gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lonster:

:D Dat is een snelle ommekeer. 

Bedenk dat ontwennen van alcohol in de regel met vallen en opstaan gebeurt. Het is niet allemaal een opgaande lijn. 

Tip: Maak een topic aan bij Wie is wie, als je dat nog niet gedaan hebt. Daar kun je je verhaal kwijt en komen we je supporten. Of kom naar de dagdraad, die had je geloof ik al gevonden.

De snelle omkeer was nachtrust... (uit de negatieve spiraal van de dag daarvoor)

De knop is omgegaan. 

De topic wie is wie heb ik vorig jaar dec ook gedaan, ben op 28e dec gestopt... wilde 30dgn ben gewoon doorgegaan tot 100 dgn ... ik dat ook nog wel een keer doen, thx

De dageraad.. ga ik opzoeken.

Ik moest eergister mijn gross eieren acuut kwijt. 

Fijn dat er hier altijd iemand luisterd.

luisterend_oor.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Op 29-8-2020 om 18:23 zei Krissie:

Helaas..... na 99 dagen... 

Ben weer terug bij af

Zo DOM!

En waarom..?? Ik snap dat niet van mijzelf. 

Ik haat mezelf, ben lui, doe niks

wil ook niks doen.

Maar Als ik s'morgens wakker wordt gaat er van alles door mijn hoofd, dingen die ik wil doen, mijzelf voorhou dat ik ze ga doen (moet doen) en dat ik dan bvb daarna mijzelf mag belonen... 

Al dat helpt niets. Alweer 6 maanden verder en totaal 3 jaar verder met niksdoen..

 

Na het zien van deze video ben ik opeen een stuk wijzer geworden.... 

Na wederom een verloren poging....oh nee niet verloren

Een stap dichterbij het eind resultaat!:excl:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 15-12-2019 om 13:27 zei Krissie:

Hoe ga je om met de gedachte naar drank?

Wij hebben een lang weekend weg, heel erg leuk en ook zin in.       Maar.... we gaan met mensen die ook wel wijntjes lusten en ik denk niet dat ik mijzelf kan handhaven als het er op aan komt...

Tja ik had natuurlijk ook pas in het nieuwe jaar kunnen stoppen maar dat heb ik dus niet gedaan, maar hoe kom ik hier doorheen!

Deze gedachte houdt mij dus bezig.

Ligt ook een beetje aan jezelf. Je moet ertegen in gaan vechten. Hoe langer je er niet tegen vecht hoe langer deze gedachtes aanhouden! En dat kun je op zoveel manieren doen lees een boek, ga wandelen. Ga netflixen zonder reclames:lol: Do whatever doe je research het ligt ook grotendeels bij jezelf. Ga nieuwe dingen ontdekken en maak een lijst waarom je niet wilt drinken. Kijk hier naar op zulke momenten misschien denk je dan wel ik heb helemaal geen zin om te drinken want dan haal ik dat bepaalde doel niet. Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Antwoorden mag voor meer uitleg. Fijne dag toegewenst!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Hoi Krissie, dank voor je draadje, mijn oog viel erop omdat ik momenteel zelf ook worstel. Ik denk dat je niet zo boos moet zijn op jezelf of jezelf moet 'haten' zoals je schreef. Nergens voor nodig. Je kunt de gedachte aan drank ook observeren. Dat is wat ik momenteel probeer. Gewoon laten zijn voor wat ie is: hé ik denk aan drank, dat is mijn verslaving, die wil me aan het drinken krijgen. Ik ga er zelfs van kwijlen. Wat vreemd, dat al mijn gedachten nu rond drank draaien. Laat ik maar eens proberen wat anders te doen. Een eindje wandelen, de border wieden, een breiwerkje op de pennen zetten. 

Voor je het weet is de craving voorbij. Elke keer dat je je craving voorbij laat gaan duurt ie wat korter. En als je toch een keer voor de bijl gaat, jammer dan, maar morgen weer een dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...