Spring naar bijdragen

Hoop..


Gorl

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen,

Na zeker 4 jaar elke dag minimaal 1 fles wijn te drinken voor het slapen gaan, is het genoeg! Pijntjes, schaamte en het gevoel de controle over mezelf kwijt te zijn hebben me hier gebracht. Ik werk gewoon, drink niet overdag, maar na 20.30 gaat de dop van de fles en drink ik die leeg, ga naar bed en herhaal het zelfde de volgende dag. Ik wil het niet meer, elke dag denk Ik, vandaag niet meer en toch, vlak voor sluitingstijd naar de winkel.. Ik hoop vandaag niet. Wish me luck♥️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gorl,

Bizar he? hoe dat werkt, elke dag neem je jezelf voor vandaag niet en aan het einde van de dag is er weer een fles leeg, de waanzin ten top en toch doen we het onszelf aan. Alsof we gevangen zitten door iets sterker dan ons zelf.

Dat het een illusie is kom je pas achter als je de ban voor jezelf weet te doorbreken, dat betekent oude nogal bizarre gewoonte moet plaatsmaken voor nieuwe gewoonte.

Het is mogelijk, je kunt het zelf maar een beetje hulp is altijd welkom, zoals hier.

Succes!

 

bewerkt door Maverick
Gekke zin hersteld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gorl, je ziet in dat je een probleem hebt dat is al een heel goed begin. Ik ben zelf pas drie maand gestopt en vind dus dat ik nog niet echt het recht heb om anderen van advies te voorzien. Toch zou ik je ter motivatie willen zeggen dat, zoals hierboven ook al staat, mijn ervaring is dat de eerste ca drie dagen het lastigst zijn. Het betekent wel dat je zelf de controle moet nemen en zeggen vandaag niet, gewoon omdat ik dat niet wil. Het zal lastig zijn, maar wat zijn nou die paar dagen afzien en strijden, zie het als een uitdaging. Wat mij hielp was consequent zijn met mezelf, het leek haast of ik het tegen een ander had; “nee, jij neemt geen glas, je bent gestopt”. En echt, na een paar dagen ben je zo blij dat het lukt, dat het makkelijker word. Heus, je hebt genoeg gehad om een tijdje zonder te kunnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Penny:

Hallo Gorl, je ziet in dat je een probleem hebt dat is al een heel goed begin. Ik ben zelf pas drie maand gestopt en vind dus dat ik nog niet echt het recht heb om anderen van advies te voorzien. Toch zou ik je ter motivatie willen zeggen dat, zoals hierboven ook al staat, mijn ervaring is dat de eerste ca drie dagen het lastigst zijn. Het betekent wel dat je zelf de controle moet nemen en zeggen vandaag niet, gewoon omdat ik dat niet wil. Het zal lastig zijn, maar wat zijn nou die paar dagen afzien en strijden, zie het als een uitdaging. Wat mij hielp was consequent zijn met mezelf, het leek haast of ik het tegen een ander had; “nee, jij neemt geen glas, je bent gestopt”. En echt, na een paar dagen ben je zo blij dat het lukt, dat het makkelijker word. Heus, je hebt genoeg gehad om een tijdje zonder te kunnen. 

Ik ben pas 9 uur geleden gestopt en ik geef ook advies :P 

Als t slecht advies is hoor je t vaak vanzelf :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-11-2019 om 11:08 zei Gorl:

elke dag denk Ik, vandaag niet meer

Denk je dat vandaag ook? Heb je al een plan gemaakt hoe je deze cirkel gaat doorbreken?

Met hopen kom je er niet vrees ik. Het is heel herkenbaar helaas, elke ochtend spijt en vol goede moed, en 's middags brokkelt de overtuiging af. Opeens heb je een reden gevonden om toch weer te drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...