Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 oktober 2019


Lika

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden zei Myle:

Thanks. Voor zowel de kritische reacties als de wat meer liefdevolle. Het steunt me allemaal. Morgen droog. Zeker hoor. En dat is een belofte. (beloftes maken schuld) En ik heb even geen behoefte aan meer schuld.

Myle, wie zegt dat kritische reacties niet liefdevol (kunnen) zijn?
Een van de beste lessen die ik ooit kreeg van een hele wijze vrouw
was onderscheid leren maken tussen rose en witte liefde.
De rose is de liefde die wordt opgehemeld als ideaal, maar vaak alleen
letterlijk buitenkant is. Materieel, looks, bezit, lief doen om lief gevonden te worden enz enz
De witte is de echte liefde, streng doch rechtvaardig, kritisch waar nodig, hard soms
maar altijd zonder ego, in het belang van en voor de ander, de lange termijn investering zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel. En misschien had ik het anders moeten formuleren. Die zgn. kritische reacties staan niet tegenover liefdevol. Het is allebei helpend en helend, liefdevol. Waarom jullie reageren oa. En ze zijn allebei waar. 

Ik ga nu slapen. Proberen tenminste. Het spijt me dat ik zoveel van jullie heb gevraagd. Dat was niet mijn bedoeling. Ik wilde alleen eerlijk zijn. Tot morgen lieve allemaal.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pelle2 Ik ben hier niet om aandacht te krijgen. Ik wil stoppen met drinken. En ik heb juist het idee dat aandacht niet helpend is. 

Andere mensen helpen, of dat proberen is wel iets. Ik wil leuk, lief, attent zijn naar iedereen die dat kan gebruiken. Zo ben ik waarschijnlijk. Naar iedereen aardig maar niet zo naar mezelf.

Dat bataljon kan me helpen denk ik. Deels. Ik ben op zoek naar meer 'handvatten' . Het is een enorme zoektocht, en intussen voel ik me erg alleen. 

Ik ga zometeen bellen naar de AA.hulplijn. Misschien hebben zij nog tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat je hier ook allerlei tips krijgt, maar ik zie niet dat je er wat mee doet. Ik lees ook geen analyses van je gedrag. Alleen maar dingen als, vandaag ga ik niet drinken. Maar het gaat niet om het drinken, maar om waarom je drinkt. Wat je voelt als je wel of niet drinkt, zucht hebt, wanneer dat over gaat. Wat je voornemens zijn (concreet!), waarom, waarom niet....

Ik ga zo naar bed, beetje misselijk van de zak chips die ik op heb. Daarmee, met eten, doe ik denk ik hetzelfde. Paar dagen gezond, dan weer doorslaan in chips en borrelnoten. 's Middags hetzelfde met snacks. En ik doe niks anders dan me voornemen het morgen weer niet te doen. Blijft ook zo'n geëmmer. Ik ga me maar eens voornemen om te analyseren waarom ik dat doe. Net als ik bij de alcohol heb gedaan. Daar lijkt het te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke. Ik snap wel wat je zegt en waarom. Ik ben geen analist, maar ik zoek voor mezelf veel uit. En ik doe echt heel veel met de tips die me hier worden aangereikt. Dat deel ik hier niet omdat ik het idee heb dat iedereen hier toch al wel doorheen is gegaan, het allemaal wel weet. Een soort van onuitgesproken woorden. Maar door jou voel ik me even klein. Moet ik alles dan zeggen? (is geen aanval trouwens)

bewerkt door Myle
tikfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Myle:

Dankjewel. En misschien had ik het anders moeten formuleren. Die zgn. kritische reacties staan niet tegenover liefdevol. Het is allebei helpend en helend, liefdevol. Waarom jullie reageren oa. En ze zijn allebei waar. 

Ik ga nu slapen. Proberen tenminste. Het spijt me dat ik zoveel van jullie heb gevraagd. Dat was niet mijn bedoeling. Ik wilde alleen eerlijk zijn. Tot morgen lieve allemaal.:rose:

Stop nou eens met sorry zeggen Myle. Je bent net een paling in een emmer snot. Niemand krijgt grip op je en jijzelf al helemaal niet. 

Ik erger me bont en blauw aan je, maar dat komt omdat je me aan iemand anders doet denken, dus dat is mijn probleem en kan jij verder ook niet helpen. Dus dat slik ik wel ff in zoveel mogelijk.

Nee je bent niet eerlijk geweest. Je praat over schnitzel en sperciebonen alsof er niks aan de hand is en dan tover je ineens een fles wodka tevoorschijn. Heb het daar nou eens over. Wanneer heb je die fles gehaald en waarom. Zolang je overal je sorries en je "ik wou geen onrust veroorzaken" overheen smeert dan kom je nooit toe aan het aanpakken van de echte oorzaken. En dan blijft het inderdaad uitzichtloos zoals je elders al schreef. Ga nou eens in op het waarom. 

Sorry dat is nergens goed voor. "Het spijt me dat ik zoveel van jullie heb gevraagd". Daar gaat het helemaal niet om. Stop nou eens met die underdog positie. Dat is de bron van alle ellende. Grow some balls. Word eens kwaad op jezelf. Stop met wodka kopen. Ga eens wat doen. Ga met die hond lopen 's avonds. Oh ja wat een goede tip, nou ga het doen dan. Stop met schrijven. Begin met doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Adri02:

Hmm, tja: 1 fles wodka - 4 limonadeglazen = vrijwel niks.

precies die gedachte was de aanleiding waarom ik schreef<
had kunnen weten dat ook jij zo dacht Adi☺

en Myle je bent niet open, niet echt
een kampioen in bliksem afleiden, en dat was ik ook ooit en meerdere hier denk ik zo
dat is waarom je er hier niet mee weg komt en elders waarschijnlijk wel
je bent hier onder ons. wij hebben je door  en gunnen jou dat het stopt
dan pas kun je weer echt gaan leven, eerlijk open worden, mits jij daarvoor kiest....
en het uitvoert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei fleurtje:

Wat kunnen jullie een stel zeiken op iemand zeg. En t stoort me niet als één iemand iets zegt maar die eindeloze behoefte om te blijven stampen waar een ander al is geweest.

Om dat te voorkomen zou je het hele forum zich op pb-niveau moeten laten afspelen. Dus niet op de dagdraad, niet op de
zgn. "eigen draadjes", niet op dit voor iedereen leesbare deel maar achter de schermen. Soort privé "les", zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...