Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 22-9-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen strijders,

Gisteren was het niet makkelijk voor sommigen, hier in onze knusse h. kamer.  Hopelijk gaat het vandaag wat beter. Hier goed geslapen, en jullie?

Weten jullie al wat je vandaag gaat doen? Ik hier wat poetsen, was weg frommelen, knuffelen met m'n guppy's, rusten en verder m'n gemak houden. Vanmiddag bank hangen en gamen. Dus rustig aan hiero. Heb zin in de dag en voel me goed.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieverd,

Als je een douche neemt is dan de verkramping minder? Bedoel je in je eigen h. kamer? Dat zou een hele overwinning zijn. Misschien de stappen die je doet, tellen en noteren. Iedere dag proberen dat werkt heel positief.:rose: Dan werk je al aan een stukje opbouw.!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb ook al gedacht, stop even met afbouwen tot je goed gestabiliseerd bent, even rust hebt gekregen, even op adem bent gekomen en op krachten bent. Misschien kom je dan al wat meer tot rust, de druk van het moeten is dan ook even weg.  Maar ik weet niet of en wat voor 'n advies je hebt gekregen van Liz.  Dat is het belangrijkste voor je.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allemaal, 

Vannacht behoorlijk geslapen na een middag/.avond met vrienden. Was heel gezellig. 
Besef dat de vakantie nu toch echt voorbij is en dat morgen weer "werken" op het menu staat. Zie er wel lichtjes tegenop, vooral omdat het in de 3 weken vakantie erg goed ging. 
Aanstaande vrijdag naar de bedrijfsarts, dan gaan we kijken of de 6 uur per dag kunnen worden uitgebreid. Wat dat betreft zijn de eerste werkdagen een goede graadmeter. 

@Verbloemen, ik zou net als @bolletje ook zeggen dat stabiliseren op je huidige dosering wellicht nu de beste stap is, je lichaam moet even tot rust komen. Heb je hierover nog over met @Kannietmeer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Verbloemen ik denk dat er dan wat meer rust komt. Ook omdat je er dan niet zo mee bezig hoeft te zijn. Moet je dan nog steeds iedere dag vijlen? Zo ja dan zou je misschien kunnen proberen dat voor een week alvast te doen, dan hoef je daar ook niet iedere dag mee bezig te zijn. O ik hoop zo dat je dan wat meer rust krijgt. Dat zou heerlijk zijn voor je. Maar...… dit alles wel in overleg doen met Liz en Mevrouwtje ?????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dan zijn het maanden geleden meis. Heel belangrijk is om te proberen niet aan ellendige tijden te denken. Ik weet dat dat heel moeilijk is maar negatief denken heeft totaal geen nut. Je beschadigd jezelf alleen maar met die gedachte en dat verdien je niet. Heb je al wat gelopen in je h. kamer? Heb je gezien dat het zonnetje schijnt. Heb ik speciaal voor jou besteld:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, hier ben ik ook weer eens.

Ik ben nog steeds erg "druk" aan het afbouwen. 1,5 mg per maand en zit nu op 13,5! (Ik kom van 25 mg af. In juni begonnen met afbouwen) Mijn lieve schat vijlt elke zondag voor de hele week. Het gaat opzich best aardig. Alleen de ochtenden zijn niet te doen. Onrust en zo verschrikkelijk moe!! Slapen begint nu ook echt wel steeds slechter te gaan. Mijn lijf krijgt door dat de hoeveelheid diazepam aan het afnemen is. Ook merk ik dat mijn weerstand erg verminderd is. Het minste geringste griepje of verkoudheid loop ik op en ben ik weken "zoet" mee. Mijn gewrichten spelen erg op. En ik heb iets raars... Ik heb continu het gevoel dat er iemand aan mijn linker oor trekt (omhoog) en rare tintelingen er doorheen... Dat wordt steeds meer. Ook de vergeetachtigheid en klunzigheid... Ik kan geen dopje van een fles afdraaien of hij vliegt door de keuken. De katten krijgen vaak teveel voer, omdat ik uitschiet met voeren.... 

Geestelijk voel ik me wel langzaam wat helderder worden. Al heb ik nog steeds wel regelmatig een wave waar je U tegen zegt pfff! 

Maar al met al mag ik niet klagen denk ik. Over 2 weken belt het UWV. Ze willen nu toch écht dat ik actief naar werk ga zoeken. Eh hallo! Ik mag geen autorijden en ik kan me nergens op concentreren (zelfs mijn favoriete serie onderbreek ik 20 keer....) Ik zit nog steeds op een aardige dosis... Maar zelfs een advocaat kan er niets mee.... Ze zei letterlijk; het UWV krijgt van de regering te horen: zoveel mogelijk ziektewet afwijzen! En daar moet je het mee doen... Ze had zelfs een terminale kankerpatiënt die nog aan het werk gezet werd zolang ze niet bedlegerig was. Wat???? De gezondheidszorg in Nederland zit krom in elkaar! 

Nou tot zover! Xxx Kaida

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites


Zo fijn om te zien dat we elkaar kunnen steunen in zware tijden en begrip hebben voor elkaars paniek en pijn en slapeloosheid. Ik vind het heel erg voor iedereen die hier doorheen moet.... Vraag me af of het me ooit minder zal steken. Tot nu toe krijg ik echt tranen in mijn ogen bij iedereen die hier nieuw komt. Vind het gewoon zo erg!

@bolletje@Cyclad58 Ik heb een mail gestuurd aan de psychiater van @Verbloemen in de hoop dat ie echt even mee gaat kijken in wat er moet gebeuren. Als het allemaal te heftig is om te dragen kan je niet eeuwig blijven zeggen dat je niets voor iemand kan doen lijkt me. 

Wie weet wanneer  en waar en hoe je een klacht kan indienen over een arts? Heeft er iemand wat kennis over of ervaring?


vergeet ik je bijna nog een knuffel te geven! @Spinder Houd vol hoor lieverd, ook jij gaat er komen ,wat er ook gebeurd. De weg naar genezing is niet altijd makkelijk, maar het is er er voor iedereen!

Leuke en gratis knuffels gif animaties
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kaida74:

Hoi allemaal, hier ben ik ook weer eens.

Ik ben nog steeds erg "druk" aan het afbouwen. 1,5 mg per maand en zit nu op 13,5! (Ik kom van 25 mg af. In juni begonnen met afbouwen) Mijn lieve schat vijlt elke zondag voor de hele week. Het gaat opzich best aardig. Alleen de ochtenden zijn niet te doen. Onrust en zo verschrikkelijk moe!! Slapen begint nu ook echt wel steeds slechter te gaan. Mijn lijf krijgt door dat de hoeveelheid diazepam aan het afnemen is. Ook merk ik dat mijn weerstand erg verminderd is. Het minste geringste griepje of verkoudheid loop ik op en ben ik weken "zoet" mee. Mijn gewrichten spelen erg op. En ik heb iets raars... Ik heb continu het gevoel dat er iemand aan mijn linker oor trekt (omhoog) en rare tintelingen er doorheen... Dat wordt steeds meer. Ook de vergeetachtigheid en klunzigheid... Ik kan geen dopje van een fles afdraaien of hij vliegt door de keuken. De katten krijgen vaak teveel voer, omdat ik uitschiet met voeren.... 

Geestelijk voel ik me wel langzaam wat helderder worden. Al heb ik nog steeds wel regelmatig een wave waar je U tegen zegt pfff! 

Maar al met al mag ik niet klagen denk ik. Over 2 weken belt het UWV. Ze willen nu toch écht dat ik actief naar werk ga zoeken. Eh hallo! Ik mag geen autorijden en ik kan me nergens op concentreren (zelfs mijn favoriete serie onderbreek ik 20 keer....) Ik zit nog steeds op een aardige dosis... Maar zelfs een advocaat kan er niets mee.... Ze zei letterlijk; het UWV krijgt van de regering te horen: zoveel mogelijk ziektewet afwijzen! En daar moet je het mee doen... Ze had zelfs een terminale kankerpatiënt die nog aan het werk gezet werd zolang ze niet bedlegerig was. Wat???? De gezondheidszorg in Nederland zit krom in elkaar! 

Nou tot zover! Xxx Kaida

 

Je bent duidelijk aan het afbouwen lieve @Kaida74 en de klachten die je noemt horen er bij helaas. Ik weet dat je dat weet, goed dat je het zelf zo goed kunt relativeren. 

En actief werk zoeken? Nu? Tijdens het afbouwen? Lijkt me inderdaad niet handig, maar ook bij de UWV zijn ze behalve eigengereid ook nog eens onwetend. Sterkte, wij steunen jou ook! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi lieve mensen, 

@Kaida74 dat is vreselijk van het UWV! Ik zit er ook mee. Ze begrijpen er niks van! Hoe lang zit je al in de ziektewet? Ben daar ook zo bang voor! 

 

Voor de rest, hoe gaat het met mij? Tja... zeer slecht helaas. Ik voel ook de druk van het UWV terwijl ik nog niet kan werken en op standje overleven sta... zit nog veel dagen volledig op bed en nog vaak slapeloze nachten met hevige spierschokken. En ach nog zoveel meer symptomen.. de situatie waarin ik zit maakt het behoorlijk onmogelijk. Mijn ex die de scheiding en alimentatie tegenwerkt. En ondertussen al op zijn 3e vakantie is, sinds ie mij heeft medegedeeld dat ik niet meer welkom ben thuis en wil scheiden. Nu zit ie weer met zijn vriendin op madeira. Mijn leven wordt wel echt onmogelijk gemaakt zo. Ik ben bang dat ik hier nooit uit ga komen eerlijk gezegd en zie alles erg zwart momenteel. Dagelijks heb ik de meest zwarte gedachte van allemaal en ik durf daar met niemand over te praten. Ik zie wel of ik dit alles overleef. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal, 

Ik wil even iets met jullie aanhalen waar ik over loop te tobben. Gaat niet over mezelf.

Als iemand zeer lang op benzo’s zit, en er wordt een switch gemaakt naar valium (dus andere benzo) en vervolgens snel afgebouwd  wat helemaal fout gaat... vervolgens willen artsen je er wee op zetten en krijg je het gevoel dat het tegen je gaat werken. 

Die ervaring heb ik meer gehoord: dat het middel ook opeens tegen je gaat werken. Opeens paradoxaal... zou dat ook zo kunnen zijn? 

Ik lees nu weer op benzo buddies in een verhaal; Although my anxiety was still strong, it became less noticeable than while I was still on the meds.

Diegene is dus toch gaan afbouwen en werd daarna langzaam beter, 

ik stel deze vraag omdat ik graag jullie mening zou willen weten. Ik hoor en lees dit namelijk vaker. Zou het zo kunnen zijn dat onze lieve verbloemen er juist zo slecht aan toe is, omdat de valium tegen haar werkt? Ze zegt dat ze zelf wel dat gevoel kreeg toen ze bijna op 0mg zat, ging het zeer fout en toen ze er daarna weet opgezet werd leek het tegen haar te gaan werken, waardoor ze in elk geval weer snel zakte naar 10 Mg. Hiervoor zat ze al lange tijd op clonazepam en ze is nog nooit zo slecht geweest als nu....

sorry maar het houdt mij bezig. Hoe denken jullie hierover?

vooral @Kannietmeer? En alle andere ervaringsdeskundigen? 

liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Annie87

Je weet dat je mij altijd mag berichten als je het zwaar hebt. Je hebt mijn nummer! En normaals, je kunt alles tegen me zeggen  

Ik heb zelf een mooi maar fysiek en emotioneel zwaar weekend gehad, verder niet benzo-gerelateerd, maar wel veel raakvlakken met de psychische dingen waar ik mee bezig ben. 

Ik voel me een soort schuldig dat ik een redelijk normaal leven lijdt ondanks mijn afbouw en dat ik staat ben om zo’n evenement bij te wonen  en lieve @Wanhopige @Spinder, @Verbloemen, @Annie87, jullie zoveel moeten lijden.

Ook de andere geweldig sterke afbouwers vergeet ik hierbij niet, maar dat is iedereen die hier meeschrijft!! Ik heb ook wel enorm geleden maar dat was maar ‘kort’. Ik gun jullie ook zo graag wat verlichting. Al is het alleen al rust in het lichaam. Dat trillen en die adrenaline is vreselijk uitputtend. Diep respect voor jullie. Ik was na 2,5 maand in zo’n staat echt helemaal nergens meer. Ik zou zo graag willen dat ik iets voor jullie kon doen. 

Heel veel liefs voor jullie :heart::rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Annie87:

Lieve allemaal, 

Ik wil even iets met jullie aanhalen waar ik over loop te tobben. Gaat niet over mezelf.

Als iemand zeer lang op benzo’s zit, en er wordt een switch gemaakt naar valium (dus andere benzo) en vervolgens snel afgebouwd  wat helemaal fout gaat... vervolgens willen artsen je er wee op zetten en krijg je het gevoel dat het tegen je gaat werken. 

Die ervaring heb ik meer gehoord: dat het middel ook opeens tegen je gaat werken. Opeens paradoxaal... zou dat ook zo kunnen zijn? 

Ik lees nu weer op benzo buddies in een verhaal; Although my anxiety was still strong, it became less noticeable than while I was still on the meds.

Diegene is dus toch gaan afbouwen en werd daarna langzaam beter, 

ik stel deze vraag omdat ik graag jullie mening zou willen weten. Ik hoor en lees dit namelijk vaker. Zou het zo kunnen zijn dat onze lieve verbloemen er juist zo slecht aan toe is, omdat de valium tegen haar werkt? Ze zegt dat ze zelf wel dat gevoel kreeg toen ze bijna op 0mg zat, ging het zeer fout en toen ze er daarna weet opgezet werd leek het tegen haar te gaan werken, waardoor ze in elk geval weer snel zakte naar 10 Mg. Hiervoor zat ze al lange tijd op clonazepam en ze is nog nooit zo slecht geweest als nu....

sorry maar het houdt mij bezig. Hoe denken jullie hierover?

vooral @Kannietmeer? En alle andere ervaringsdeskundigen? 

liefs 

Hoi Annie 87

Ik weet wel zeker dat , dat het geval is.ze zou gewoon nu heel langzaam verder moeten gaan afbouwen, en het word echt wel beter. Ik spreek uit ervaring. Er is met mij ook gesold. Maar heb voet bij stuk gehouden. En voel me gelukkig weer een stuk beter, maar ik ben er nog niet. Ben nu precies een jaar benzovrij. Het is een heel lang verhaal, en heb nog niet de puf om alles op te schrijven. Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Ikdoeertoe:

Hoi Annie 87

Ik weet wel zeker dat , dat het geval is.ze zou gewoon nu heel langzaam verder moeten gaan afbouwen, en het word echt wel beter. Ik spreek uit ervaring. Er is met mij ook gesold. Maar heb voet bij stuk gehouden. En voel me gelukkig weer een stuk beter, maar ik ben er nog niet. Ben nu precies een jaar benzovrij. Het is een heel lang verhaal, en heb nog niet de puf om alles op te schrijven. Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben. 

 

Dankje voor je reactie, dus jij had ook juist het gevoel dat het tegen je ging werken? Ik heb ook het idee dat ze beter heel langzaam kan doorgaan met afbouwen namelijk. Ik hoor en lees dat te vaak namelijk... dank voor het delen van je ervaring. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei ELL:

Lieve @Annie87

Je weet dat je mij altijd mag berichten als je het zwaar hebt. Je hebt mijn nummer! En normaals, je kunt alles tegen me zeggen  

Ik heb zelf een mooi maar fysiek en emotioneel zwaar weekend gehad, verder niet benzo-gerelateerd, maar wel veel raakvlakken met de psychische dingen waar ik mee bezig ben. 

Ik voel me een soort schuldig dat ik een redelijk normaal leven lijdt ondanks mijn afbouw en dat ik staat ben om zo’n evenement bij te wonen  en lieve @Wanhopige @Spinder, @Verbloemen, @Annie87, jullie zoveel moeten lijden.

Ook de andere geweldig sterke afbouwers vergeet ik hierbij niet, maar dat is iedereen die hier meeschrijft!! Ik heb ook wel enorm geleden maar dat was maar ‘kort’. Ik gun jullie ook zo graag wat verlichting. Al is het alleen al rust in het lichaam. Dat trillen en die adrenaline is vreselijk uitputtend. Diep respect voor jullie. Ik was na 2,5 maand in zo’n staat echt helemaal nergens meer. Ik zou zo graag willen dat ik iets voor jullie kon doen. 

Heel veel liefs voor jullie :heart::rose:

 

Dankje super lief! Voel je niet schuldig ben blij voor je dat je tot nu toe redelijk functioneert. Hoop dat dat zo blijft want je hebt ook nog een weg te gaan! En ook jij hebt het nog zwaar en het nog zwaarder gehad. Sterkte hoop dat je een beetje kan bijkomen van je hevige weekend? Je mag het altijd privé van je afschrijven naar mij toe ook hoor. Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...