Spring naar bijdragen

Huiskamer 26 augustus 2019


doorbijter

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve allen,

Ik hoop op een aardige dag voor iedereen. @Kannietmeer hoop dat je je ietsje beter voelt. @Annie87 merk jij al een beetje vooruitgang?

Zelf even wat minder. Kon de drukte op de verjaardag gisteren niet hebben, dus een hele tijd boven geweest. En de afgelopen maanden tot het pijnlijke besef gekomen, dat we de afgelopen 5 jaren al onze vrienden verloren zijn. Daar was ik echt wel even verdrietig over. En ik voel me nog niet in staat nieuwe Te maken. Dus af en toe slaat de eenzaamheid toe. Zo, genoeg geklaag. Ik heb gelukkig een hele fijne familie en een prachtig gezin, al is dat laatste momenteel ook erg zwaar met 2 autistische kinderen. Maar ik zou ze voor geen goud willen missen

Fijne dag vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :)

@doorbijter dat is ook gewoon kl*te! en daar mag je echt verdrietig om zijn. Het is allemaal al zo zwaar en slopend en dan laat de steun het ook nog deels afweten. Ik heb na driekwart jaar al hetzelfde en aan de ene kant kan ik het ze niet kwalijk nemen, maar ik ben er ook verdrietig om. Ze snappen het gewoon niet waar we doorheen gaan denk ik, het is ook heel moeilijk te begrijpen. Maar af en toe een belletje of appje is best fijn om te krijgen...
Op hoeveel dia zit je nu? Ik weet nog dat je erg twijfelde of het ontwenning was of burnout, twijfel je daar nog steeds over?
Sterkte! Het komt goed x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen lieve @doorbijter.

Er is bij jou beslist sprake van verbetering, maar de prikkels zijn je nog te veel soms. Dat is best logisch, de ontwenning is daarvan de oorzaak. Dat gaat echt beter worden! 
Ik word er wel verdrietig van dat je schrijft dat je vrienden bent kwijtgeraakt de afgelopen 5 jaar. Je kunt je natuurlijk afvragen of dat dan echte vrienden zijn, maar triest blijft het. 

Bij mij is dat gelukkig niet gebeurd, al zijn er maar weinig met wie ik over mijn "problemen" aangaande de benzo ontwenning kan praten. 
Je komt op mij over als een mooi en lieve vrouw, er komen vast wel weer nieuwe mensen op je pad. 

Wij zijn gisteravond naar een Spaanse avond geweest in Monnickendam. Muziek, zanger, diner, drankje. Erg gezellig, wel druk. We gingen om 4 uur weg en waren na middernacht thuis. Ik merk dat ik die prikkels goed verdraag momenteel, lag tegen 1 uur op bed en heb tot kwart voor 8 geslapen. Vandaag vrij (bewust gedaan), maar loop nu tegen het "probleem" aan dat ik niet zo goed weet wat te doen. Het is te warm voor werk in de tuin. Ik pak weer de fiets straks. Dat is mij gisteren ook prima bevallen. 

Ik ben ook benieuwd hoe het is met @Wilhelmina, @Verbloemen, @Leen

En @Robbin, ga jij weer naar het strand en @Lightspacer, weer een kilometer zwemmen vandaag? :)

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen :)

@doorbijter dat is ook gewoon kl*te! en daar mag je echt verdrietig om zijn. Het is allemaal al zo zwaar en slopend en dan laat de steun het ook nog deels afweten. Ik heb na driekwart jaar al hetzelfde en aan de ene kant kan ik het ze niet kwalijk nemen, maar ik ben er ook verdrietig om. Ze snappen het gewoon niet waar we doorheen gaan denk ik, het is ook heel moeilijk te begrijpen. Maar af en toe een belletje of appje is best fijn om te krijgen...
Op hoeveel dia zit je nu? Ik weet nog dat je erg twijfelde of het ontwenning was of burnout, twijfel je daar nog steeds over?
Sterkte! Het komt goed x

@EefjeJ, bij jou ook al. Wat is dat toch met al die mensen om ons heen? Het is precies wat je zegt, af en toe een appje maakt al veel goed. 

Heb je een betere dag vandaag? Ik hoop het, het is je zo gegund. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cyclad58:

@EefjeJ, bij jou ook al. Wat is dat toch met al die mensen om ons heen? Het is precies wat je zegt, af en toe een appje maakt al veel goed. 

Heb je een betere dag vandaag? Ik hoop het, het is je zo gegund. 

Lief ^_^ het gaat niet echt van harte, heb ook niet denderend geslapen. Was weer onrustig vanaf 5 uur, moest twee keer plassen in een uur ;) vandaag de eerste schooldag weer na de vakantie en maakte me daar toch onbewust druk om denk ik. Ik liep ook alweer te deinen (net of ik op een boot zit) vanmorgen... Het maakt me gewoon allemaal verdrietig, het feit dat het zo lang duurt na zo'n kortdurend gebruik vind ik heel moeilijk te geloven, maar ik zou ook niet weten wat het dan kan zijn. Over de gehele lijn gezien gaat het natuurlijk wel beter... ik kan ook moeilijk omgaan met klachten die weg waren en dan weer terug komen. Elke keer lijkt het alsof ik blij gemaakt word met een dooie mus ;) Vanmorgen even mijn moeder gebeld, ik wil zo graag de bevestiging dat het beter gaat en dat het overgaat en dat het door die pillen komt... Sorry voor mijn depressieve bericht :rolleyes:

Het is  nu nog wel heerlijk om te gaan fietsen :) en fijn dat het zo goed ging gisteravond! Echt top

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 wat fijn dat je een leuke avond hebt. Met mij gaat het heel erg met ups en downs. Ik heb sinds ik terug ben van vakantie weer veel last van onrust, gejaagdheid en angst. Eigenlijk wel de hele dag door. Het neemt vaak pas eind van de dag af. Mijn depressie is heel erg verbeterd. Ik twijfel soms ook of ik toch niet een gegeneraliseerde angst stoornis heb. Volgende week start ik weer met intensieve therapie voor mijn depressie. Ik ga dat daar ook verder bespreken. Maar ja los daarvan moet ik toch van de benzo’s af. Ik ben zelf ook wel zoekende hoe om te gaan met mijn angstklachten. Hoe doen jullie dat?? Tips zijn van harte welkom. Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei EefjeJ:

Het maakt me gewoon allemaal verdrietig, het feit dat het zo lang duurt na zo'n kortdurend gebruik vind ik heel moeilijk te geloven, maar ik zou ook niet weten wat het dan kan zijn. Over de gehele lijn gezien gaat het natuurlijk wel beter... ik kan ook moeilijk omgaan met klachten die weg waren en dan weer terug komen.

Dit bevestigd juist dat het benzo-ontwenning is en geen andere 'aandoening'. Maar het is absoluut klote. 
Zou je misschien Bacopa Monieri durven nemen ter ondersteuning van je helingsproces? Het is aangetoond bevorderend voor de aanmaak van GABA-receptoren en helpt bij verbetering van de stemming en geheugen ( even zo uit mijn hoofd). Ik gebruik het sinsd het begin van de mijn afbouw, en toen ik het pas teste bij mijn natuurarts, was het nog steeds versterkend voor mijn lichaam en ik blijf het dus nemen. Je moet het langere tijd slikken om voordeel ervan te hebben. Ik ben ook wel eens een paar maanden gestopt en heb daar 0 last van gehad.

@Cyclad58Ook voor jou iets om te proberen ter ondersteuning? De aanmaak van GABA-receptoren gebeurd ook bij mensen die geen benzo-ontwenning hebben, want het is getest en aangetoond met gezonde mensen. Maar voor ons is het door deze functie waarschijnlijk zeer gunstig om te nemen. Het kost ook zeer weinig, zoals je in de link kan zien. Als het goed is krijgen jullie korting als je het via deze link besteld, omdat ik daar vaste klant bent en een code mag geven aan nieuwe klanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben redelijk op het moment, 'dingen doen' helpt mij de dag door en dan voel ik mijzelf minder. Vanmorgen direct met de dermatologie polie gebeld, omdat mijn vriend echt het hele weekend niet in orde was en de operatiewond zwelling vertoonde. We konden gelijk om 9 uur terecht en ze hebben gekeken en iets in de mogelijke ontsteking gespoten... verdorie wist ik maar wat .
Hij voelt zich na 18 uur slapen nu iets beter gelukkig en ik hoop dat het weer vooruit gaat. Zo'n zieke stille man, die kreunend en steunend voortstrompeld, is een aanslag voor mijn gestel.

Vandaag is weer een nieuwe week in mijn afbouw, dus ik ga weer een stapje naar beneden... spannend hoe het zal uitpakken. Als ik blijf schrijven dat ik me slecht voel, geef me dan maar op mijn kop dat ik te snel ga en dat rustig aan moet doen jongens. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat je vriend snel opknapt @Kannietmeer ik vind het ook echt niet leuk om te zien als mijn vriend erg ziek is, dus ik snap je helemaal en dan kan je het nu nog slechter handelen door de ontwenning.... Wel fijn dat je wat afleiding kan vinden :)
Ik zal eens kijken naar de Bacopa monieri...dat is inderdaad een dingetje het durven innemen van iets. Ik dacht destijds dat ik met de magnesium en vitamine ook goed bezig was, niks bleek minder waar...ik ben gewoon een geval apart :P thanks voor je berichtje x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de prikkels gewoon soms nog te veel zijn. Maar ik merk dat ik gewoon steeds meer van mezelf verlang, terwijl ik nog lang niet zo ver ben en nog midden in de afbouw zit. 

En ik denk dat er ooit wel weer nieuwe mensen op mijn pad gaan komen. Alleen heb ik nu nog niet de energie om me daarop te richten. Als het straks nog beter gaat, ga ik zeker op zoek naar nieuwe mensen om me heen. En kennelijk ben ik de oude vrienden ontgroeid. Want groei van jezelf vindt absoluut heel erg plaats gedurende dit proces, dat weet ik inmiddels wel

@EefjeJ ik ga morgen naar 16 mg dia. Nog een lange weg te gaan dus, maar tot zover gaat t best redelijk. Ik klaag iig niet. 

Net wat je zegt, alleen af en toe een appje zou al fijn zijn. Zelfs mn schoonzus, die ik toch al 16 jaar ken, heeft niet 1 x de moeite genomen Te bellen of te appen om te vragen hoe het met me gaat. En ook als we elkaar zien, nog nooit naar gevraagd. Zulke mensen duld ik om me heen, maar verder hoedt het totaal op. 

En ik weet nu wel zeker dat t ontwenning is hoor en geen angst en paniekstoornis. Anders was ik na de overstap niet zo ontzettend opgeknapt. 

@Kannietmeer gaat t al wat beter met je vriend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal,

ha @Cyclad58  nee, ik heb niet gezwommen vandaag, de entree van mijn woning op de 1e verdieping is gekoppeld aan een hang brug en vandaag durfde ik er niet overheen.  Dat heb ik nog niet eerder gehad en ik relateer het aan de warmte en ook aan de gedeeltelijke verschuiving van de bloeddruk medicatie. Daar ben ik afgelopen zaterdag mee begonnen in overleg met mijn huisarts. Het geeft me een licht, onprettig, gevoel in mijn hoofd. Vanmiddag kwam Arno, mijn casemanager van de Ggz op bezoek, hij is niet echt een manager, maar een soort sociale hulpverlener. Hij komt elke week een keertje bij me op bezoek. Ik heb hem nog niet zolang dus mijn vader die hier in de buurt woont kwam met hem kennis maken. Hij nam gelijk wat boodschappen voor me mee. Super fijn. Ik heb de afgelopen nachten ook weer normaal geslapen. Toch wil ik nog steeds het slaapmiddel zopiclon afbouwen. Alles op zijn tijd. 

Groetjes, Jeroen

bewerkt door Lightspacer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-8-2019 om 09:54 zei Cyclad58:

Goede morgen lieve @doorbijter.

Er is bij jou beslist sprake van verbetering, maar de prikkels zijn je nog te veel soms. Dat is best logisch, de ontwenning is daarvan de oorzaak. Dat gaat echt beter worden! 
Ik word er wel verdrietig van dat je schrijft dat je vrienden bent kwijtgeraakt de afgelopen 5 jaar. Je kunt je natuurlijk afvragen of dat dan echte vrienden zijn, maar triest blijft het. 

Bij mij is dat gelukkig niet gebeurd, al zijn er maar weinig met wie ik over mijn "problemen" aangaande de benzo ontwenning kan praten. 
Je komt op mij over als een mooi en lieve vrouw, er komen vast wel weer nieuwe mensen op je pad. 

Wij zijn gisteravond naar een Spaanse avond geweest in Monnickendam. Muziek, zanger, diner, drankje. Erg gezellig, wel druk. We gingen om 4 uur weg en waren na middernacht thuis. Ik merk dat ik die prikkels goed verdraag momenteel, lag tegen 1 uur op bed en heb tot kwart voor 8 geslapen. Vandaag vrij (bewust gedaan), maar loop nu tegen het "probleem" aan dat ik niet zo goed weet wat te doen. Het is te warm voor werk in de tuin. Ik pak weer de fiets straks. Dat is mij gisteren ook prima bevallen. 

Ik ben ook benieuwd hoe het is met @Wilhelmina, @Verbloemen, @Leen

En @Robbin, ga jij weer naar het strand en @Lightspacer, weer een kilometer zwemmen vandaag? :)

Jazeker, daar is het goed te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...