Spring naar bijdragen

Even voorstellen Myle


Myle

Aanbevolen berichten

Lezen is ook een soort ontsnappen aan de werkelijkheid. Het opgaan in een andere wereld. Maar het is wel gezond. Mij hielp het vanavond. Nu nog wel wakker en te moe om verder te lezen. Kat houdt me wakker. Ach, dat komt wel weer goed. Dankjewel voor jullie bijdragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar uit frustratie en irritatie zou ik ook willen, dat ik nu heel veel bier zou hebben. Daar ben ik dan ook wel weer eerlijk in. Kan ook niet tegen ruzie en onenigheid/gevoel dat ik iemand niet kan bereiken. Maar goed dat hoort erbij. Maar goed dat ik niets in huis heb.

Eet mijn bitterballen op en nog wat muziek luisteren en dan slapen.

Hou je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijpelijk. Voor mij is het nu ook goed dat er niks in huis is. (behalve snacks;)) Zou zeggen, geniet van de bitterballen, doe ik ook van mijn mixgeval. Het is lastig iemand niet goed te kunnen bereiken wanneer je dat wel wilt. Ik kan me daar best wel over opwinden, al is het niet helpend. Nou ja. Fijne nacht! :heart: Ik ga het zo toch proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor het vragen @Woodie. Het gaat langzaam aan wel wat beter, zeker lichamelijk. 

Ik had vanmiddag een gesprek met mijn eerst verantwoordelijke PBer. Ze was nog niet op de hoogte. Ik heb aan haar toch duidelijk kunnen uitleggen dat ik veel teveel drink en waarom, en ze kwam eigenlijk tot een verwarrende conclusie (voor mij althans) dat ik misschien niet per sé verslaafd ben aan alcohol maar voornamelijk aan het op allerlei verschillende manieren van verdoven. 

Het gaf en geeft me een dubbel gevoel want in mijn ogen speelt alcohol door de jaren heen wel degelijk een zeer verslavende rol. Maar zo ook eetproblemen en zelfbeschadiging. Ik moet nu even voor mezelf, met behulp van anderen uitzoeken waar alles vandaan komt en wat prioriteit heeft. Het is tegelijkertijd dag 6 zonder alcohol en ik vind het met name lastig de nachten door te komen. 

Er wordt me wel steun aangeboden en ik heb een plan opgesteld met mijn 1e PBer. Oa. contact blijven houden en aangaan, op elk moment van de dag. 

Ik blijf positief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Myle! :) Bijna week één er op zitten, wauw. En dat is, geloof me, de zwaarste week. Wat betreft jouw verwarring: ik heb afgelopen halfjaar meer dan genoeg therapie gehad in de verslavingszorg en ik dacht in het begin ook alleen een probleem met alcohol te hebben. Eerlijk waar. Maar de 'stoornis' in het gebruik van middel x, ofwel de verslaving zit hem niet eens zo zeer in het middel.... Het gaat meer om de afhankelijkheid zélf en de gedragingen om die afhankelijkheid te kunnen voeden. En hoezeer dat jouw leven belemmert. Daarbij, verslaving uit zich sowieso in meerdere dingen.

Dus eigenlijk maakt het niet uit dat jouw PB'er zegt dat je niet zo zeer verslaafd bent aan alcohol.. Je bent 'verslaafd'. En daar zul je mee moeten leren omgaan. Maar dat is voor later om over na te denken. Voor nu is het: vandaag blijven we nuchter, want niet nuchter blijven zal jouw leven alleen maar belemmeren, niks meer. En je doet het goed :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Woodie Het gaat hier redelijk oké.

Gisteren een erg positief gesprek gehad bij mijn psychiater. Niets veroordelend. Hij heeft me een soort vitaminepil voorgeschreven. 

Vandaag genoeg afleiding gehad. Inloop, fijne 'social talk' en ik heb voor mijn doen redelijk goed voor mezelf gezorgd. Qua eten, beweging en contact zoeken. 

Merk langzaam dat 'trekmomenten' uit te zitten zijn. Het ervan bewust zijn dat ze overgaan. Ik ga door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgenochtend trouwens mijn eerste gesprek met een nieuwe psycholoog, die ook mijn hoofdbehandelaar wordt. Zal weer wennen zijn maar ik sta er positief in. Wel een beetje spannend maar ik leg gewoon alle kaarten op tafel. Ik zie wel hoe het loopt. 

Nu verder met het laatste seizoen van Homeland, op Netflix. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje @Woodie.:rose:

Vandaag dag 8 alcoholvrij. Ik wist niet dat ik dat kon volhouden, althans, ik dacht dat een hele lange tijd.

Nu probeer ik met de nodige afleiding en zometeen nog een gesprek met begeleiding vol te houden. Dat volhouden is trouwens al een stuk gemakkelijker nu ik niet meer overdag de drank in huis haal. De stap om online te bestellen is zo ongeveer weggevallen. Enerzijds omdat ik er wat afstand van heb genomen en anderzijds omdat ik openheid heb gegeven over bestellen. Ik weet dat als hier 's nachts een thuisbezorgd koerier komt dat dan bekend is dat er alcohol in 't spel is. Er hangen camera's die 24/7 worden bekeken. 

Dat houd me op de ergste momenten niet tegen maar ik wil ervoor gaan. Een beter leven.

 

bewerkt door Myle
extra woord toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's heel fijn om te horen @Myle! Dus zo een gesprek met je nieuwe hoofdbehandelaar, ik duim voor je dat je een klik met haar/hem hebt!! Ook heel verstandig dat je de spreekwoordelijke thuisbezorgdscooterweg hebt dichtgetimmerd! :) Overdag is het vaak net iets 'logischer' om geen drank te kopen is ook mijn ervaring! Je doet het echt goed meis :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niks voor iemand anders! Laat dat duidelijk zijn. Ik reageer soms uit wanhoop, maar nooit omdat ik hulp vanaf het forum wens. Soms is er wel een kreet om hulp, maar die weerleg ik zo snel als het kan. Ik weet soms niet goed waar ik hulp vandaan kan halen. Inmiddels is dit rechtgezet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...