Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 23 Juli 2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

@EefjeJ volgens mij heb jij een hele grote tuin waar je heerlijk in kan relaxen. Wij wonen nagenoeg in het centrum en hebben een postzegel als tuin. Das de belangrijkste reden dat ik graag wil verhuizen. Alleen willen de mannen niet mee.

Met mij gaat t nog steeds best goed. Net wat inkopen voor de vakantie gedaan. Das echt heel lang geleden dat ik vakantie voorpret heb gehad. Gisteren de hele dag bij mn zwager en schoonzus op de camping geweest. Vroeg weg, laat thuis, maar ik kon t prima volhouden

@Annie87, heb je de uitspraak al? Ben even de datum kwijt......

@Leen gaat t al ietsje beter?

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter we hebben inderdaad wel een fijne tuin, niet heel groot hoor, wel uitkijkend over weilanden :)            Super fijn dat het zo goed gaat met je! Waar gaan jullie heen op vakantie?

@Leen Dat is heel normaal dat je snel overprikkeld bent, vervelend, maar niks raars... Je zenuwstelsel is zo ontzettend fragiel. Maar ook dat komt goed :) Hoe gaat het met de onrust? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei doorbijter:

Met mij gaat t nog steeds best goed. Net wat inkopen voor de vakantie gedaan. Das echt heel lang geleden dat ik vakantie voorpret heb gehad. Gisteren de hele dag bij mn zwager en schoonzus op de camping geweest. Vroeg weg, laat thuis, maar ik kon t prima volhouden

Wat heerlijk voor je ! beter kan bijna niet! 

onze tuin is 2 vierkante meter balkon.... en is niet gezellig kan ik je vertellen. Ook omdat mijn buurman zijn balkon niet heeft opgeruimd en daardoor is het een letterlijke broedplek geweest voor de duiven. En dat geeft natuurlijk een laag poep van heb ik jou daar, en ik ben bang dat ik er ziek van kan worden. Niet overdreven bang, maar wel voorzichtig. 

Hoe is het met @Annie87@mevrouwtje54 @Meisjeamsterdam@Spot @Cyclad58?

@Cyclad58ook ik zie tegen de warmte op, maar ik kan je verzekeren dat het voorbij gaat. Ook hierbij geldt: loslaten en ademen en niet teveel van jezelf eisen. En als het vervelend voelt, gewoon laten zijn en kijken wat je kan doen om er niet tegen te vechten in jezelf, maar iets te doen waar je je 'beter'  bij voelt, of in ieder geval de tijd doorkomt. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Kannietmeer:

Wat heerlijk voor je ! beter kan bijna niet! 

onze tuin is 2 vierkante meter balkon.... en is niet gezellig kan ik je vertellen. Ook omdat mijn buurman zijn balkon niet heeft opgeruimd en daardoor is het een letterlijke broedplek geweest voor de duiven. En dat geeft natuurlijk een laag poep van heb ik jou daar, en ik ben bang dat ik er ziek van kan worden. Niet overdreven bang, maar wel voorzichtig. 

Hoe is het met @Annie87@mevrouwtje54 @Meisjeamsterdam@Spot @Cyclad58?

@Cyclad58ook ik zie tegen de warmte op, maar ik kan je verzekeren dat het voorbij gaat. Ook hierbij geldt: loslaten en ademen en niet teveel van jezelf eisen. En als het vervelend voelt, gewoon laten zijn en kijken wat je kan doen om er niet tegen te vechten in jezelf, maar iets te doen waar je je 'beter'  bij voelt, of in ieder geval de tijd doorkomt. :heart:

@KannietmeerNu een week aan het microtappen  volgende week sta ik op 7mg, ik heb voor mijzelf en dank zei jou een goede keus gemaakt en hoop dat ik elke maand 2mg eraf kan halen,ik kan gelukkig weer beter denken sinds jaren dus dat maakt je ondanks alle bijkomende klachten positiever om eraf  te komen  en neem alles gewoon dag voor dag,en door af en toe jullie verhaaltjes te lezen leer ik wel dat alles erbij hoort en gewoon mijn tijd moet uitzitten hiermee en het te accepteren(lukt niet altijd even goed maar ook dat moet ik maar leren accepteren)en voor een mega ongeduldig en eigenwijs persoontje heb ik nog wat gesprekjes met mijzelf te voeren:lol:....en de komende dagen kan ook niet anders ben van een stoeprand door mijn enkel geklapt lag met een noodgang op mijn plaat:wacko:gescheurde enkelbanden en een mega gezwollen voet...maar de komende doe je toch niet veel met die hitte....dus voet omhoog, netflixen, ijsjes eten en de ventilator aan volgende week zie ik wel veer verder:D

Iedereen rustig aan deze dagen,en zorg goed voor jullie zelf:heart:

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal, fijn @doorbijterom van jou goede berichten te lezen. 
@mevrouwtje54, zo'n dubbelgeklapte enkel is niet fijn, ben je er lang mee zoet? Prima dat bij jou de afbouw goed ontvangen  wordt. Acceptatie is de key, maar zo verduveld moeilijk. Succes! 

Ik heb niet mijn beste dagen. Vandaag was ik vrij, maar je doet op zo'n dag niets anders dan wat TV kijken en wat boodschappen doen, omdat het moet. Bepaald geen weer om eens lekker te gaan hardlopen! De tuin is tot 20.00 uur verboden gebied, straks rond koffietijd is het wel te doen, dan verdwijnt ook de zon uit de tuin en is het uit te houden. Nog 2 dagen doorbijten voor degenen die hier niet van houden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou inderdaad @Cyclad58, meer dan zulke dingen kun je inderdaad niet doen. Hier staan de voorspellingen tm vrijdag op 39 graden, pfff. Oh donderdag is nu bijgesteld naar 40 zie ik. Heb je al een ventilator?

Laatst week vakantie van mijn vriend. Vorige week al gescheiden doorgebracht ivm griep. Hij bleef met onze dochter op de camping, ik ben na 1 dag naar huis gegaan. Heb me thuis op zich goed gered, maar door de hitte kunnen we deze week ook weer weinig doen behalve zwemmen. Ik groei flink dicht door de medicatie, leuk als de badkleding dan niet meer past ;-). Nou ja, het zijn de ergste klachten niet natuurlijk.

@Annie87, al iets meer tot rust gekomen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58: kleding kun je altijd 10 graden hoger wassen dan in het label staat. Tip ooit eens gelezen van iemand vd huishoudschool (ik doe dit zelf eigenlijk altijd, doe wel alles binnenstebuiten in de machine).  Dit zou ik idd niet doen met wol of echte delicate dingen, maar een fijnwasprogramma op 40 graden 800 toeren moet prima kunnen (de overhemden van mijn vriend kunnen dat zelfs aan). Durf je dat niet aan is het nog een optie de kleding even in azijn en koud water te weken, uitspoelen en dan wassen. 

Huishoudforum ipv benzoforum :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ha allemaal, fijn @doorbijterom van jou goede berichten te lezen. 
@mevrouwtje54, zo'n dubbelgeklapte enkel is niet fijn, ben je er lang mee zoet? Prima dat bij jou de afbouw goed ontvangen  wordt. Acceptatie is de key, maar zo verduveld moeilijk. Succes! 

Ik heb niet mijn beste dagen. Vandaag was ik vrij, maar je doet op zo'n dag niets anders dan wat TV kijken en wat boodschappen doen, omdat het moet. Bepaald geen weer om eens lekker te gaan hardlopen! De tuin is tot 20.00 uur verboden gebied, straks rond koffietijd is het wel te doen, dan verdwijnt ook de zon uit de tuin en is het uit te houden. Nog 2 dagen doorbijten voor degenen die hier niet van houden! 

@Cyclad58Kan er ook niet tegen die hitte ga echt de deur niet, kan nu ook niet:wacko: met die enkel ben ik nog wel even zoet denk ik, en met deze hitte dubbel zoveel vocht dus even afwachten wat het gaat doen en hopelijk toch geen breuk of zo.De omzetting van de Lorazepam naar Diazepam was als een ontplofte bom binnengekomen heb al die maanden bijna niets kunnen doen,ondanks dat ik nu beter kan denken halen mijn hersenen rare streken met me uit ,hopelijk kan ik over een aantal weken zeggen dat ik me wat beter ga voelen .Maar het is zoals je zegt acceptatie....lastig woord hoor;)

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Allemaal, 

Bij mij wil het allemaal nog niet vlotten. Ik zit nu 1 week op mijn laatste omzetting en eigenlijk voel ik me steeds iets slechter worden, snel overprikkeld, moe, spierkrampen, meer depressief, etc. Ik ben van 1 Mg lora nu op 7 Mg dia. Mijn 1e omzetting was echt na 3 dagen de hemel. Ik voelde me zo goed en had natuurlijk goede hoop dat dit bij de 2e omzetting ook zou gebeuren. @ELL ben jij nou ook overgestapt van lora naar dia? Ik weet het van @doorbijter. Ik probeer hoop te putten uit jullie verhalen en met steun van @kannietmeer en @Robbin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Leen. Ja klopt, ik ben van Lora overgegaan naar Dia. Ik heb Lora denk ik maar een paar weken gebruikt, 3 hooguit, misschien korter. Ik kreeg heel snel tussentijdse ontwenning, na 4 dagen gebruik al. Na enig speurwerk kwam ik op dit forum. Gebeld met @Kannietmeer, e.a gelezen, en meewerkende psychiater die me overzette op 12 Mg Dia. Ik zal hier niet mijn hele verhaal uit de doeken doen, staat in mijn voorstelstuk, maar ik ben voor de Lora en Dia helemaal ontregeld geraakt door Zolpidem en een Cold Turkey stop. Voor ik aan de Lora ging heb ik 2 maanden dagelijks moeite moeten doen om er geen eind aan te maken. Nu is dat allemaal weg. 

Na mijn overstap op Dia moest ik 3 weken wennen, maar de onrust en het hele dagen huilen wat ik had ging wel vrij snel over. Ik heb bij jou het vermoeden dat 7 Mg Dia misschien te laag is om je onrust in 1 keer te onderdrukken. Plus je hebt een jaar Lora gebruikt. Lora is een naar middel. Ik heb nog meer gedaan tegen mijn angsten na de overstap, wordt wat te lang om te typen. Privébericht mag altijd dan wil ik het later wel uitgebreider vertellen. 

Maar ik kan wel zeggen dat ik naarmate ik langer op Dia zat mn angsten veel minder werden, icm de andere dingen die ik er aan doe/deed. Ik ben inmiddels van 12 Mg naar 8 Mg afgebouwd sinds april. Ben 1 x te snel gegaan, van 9,5 naar 9, sindsdien altijd microtaper. Soms ook even pauze 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-7-2019 om 17:08 zei Kannietmeer:

Wat heerlijk voor je ! beter kan bijna niet! 

onze tuin is 2 vierkante meter balkon.... en is niet gezellig kan ik je vertellen. Ook omdat mijn buurman zijn balkon niet heeft opgeruimd en daardoor is het een letterlijke broedplek geweest voor de duiven. En dat geeft natuurlijk een laag poep van heb ik jou daar, en ik ben bang dat ik er ziek van kan worden. Niet overdreven bang, maar wel voorzichtig. 

Hoe is het met @Annie87@mevrouwtje54 @Meisjeamsterdam@Spot @Cyclad58?

@Cyclad58ook ik zie tegen de warmte op, maar ik kan je verzekeren dat het voorbij gaat. Ook hierbij geldt: loslaten en ademen en niet teveel van jezelf eisen. En als het vervelend voelt, gewoon laten zijn en kijken wat je kan doen om er niet tegen te vechten in jezelf, maar iets te doen waar je je 'beter'  bij voelt, of in ieder geval de tijd doorkomt. :heart:

@Kannietmeerhey met mij nog altijd hetzelfde ongeveer, ontwenningsverschijnselen zijn iets verminderd met over te schakelen naar de diazepam maar slaap nog steeds maar maximum 4  a 5 uur per nacht, ik had de microweegschaal besteld maar deze weegt toch niet zo nauwkeurig dus ik ga eerst testen of ik met kwartjes kan afbouwen voor ik weer geld uitgeeft aan een weegschaal, het begint veel te vragen van mij maar er is niet veel wat ik hieraan kan veranderen, toch tof dat je even vraagt hoe het gaat :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Spot:

@Kannietmeerhey met mij nog altijd hetzelfde ongeveer, ontwenningsverschijnselen zijn iets verminderd met over te schakelen naar de diazepam maar slaap nog steeds maar maximum 4  a 5 uur per nacht, ik had de microweegschaal besteld maar deze weegt toch niet zo nauwkeurig dus ik ga eerst testen of ik met kwartjes kan afbouwen voor ik weer geld uitgeeft aan een weegschaal, het begint veel te vragen van mij maar er is niet veel wat ik hieraan kan veranderen, toch tof dat je even vraagt hoe het gaat :)

Aan veel klachten kan je niet echt ontkomen inderdaad. De stappen die je neemt zijn allemaal wijs en zijn ook de enige dingen die je echt kan doen om jezelf te helpen. Welke weegschaal hebt je gekocht?  ( dan weet ik dat we die niet moeten hebben ;-) )  
Houd er wel rekening mee dat de weegschaaltjes allemaal super sensitief zijn, omdat milligrammen wegen gewoon grote gevoeligheid vraagt. In deeze laagste gewichten is het soms nodig om een extra pilletje erbij te leggen om het goed te kunnen wegen. Ook is het nodig altijd te calibreren, voordat je begint. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Als je een kwartje doet van een pilletje, dan ga je moet 0,5 mg afbouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Kannietmeer:

Aan veel klachten kan je niet echt ontkomen inderdaad. De stappen die je neemt zijn allemaal wijs en zijn ook de enige dingen die je echt kan doen om jezelf te helpen. Welke weegschaal hebt je gekocht?  ( dan weet ik dat we die niet moeten hebben ;-) )  
Houd er wel rekening mee dat de weegschaaltjes allemaal super sensitief zijn, omdat milligrammen wegen gewoon grote gevoeligheid vraagt. In deeze laagste gewichten is het soms nodig om een extra pilletje erbij te leggen om het goed te kunnen wegen. Ook is het nodig altijd te calibreren, voordat je begint. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Als je een kwartje doet van een pilletje, dan ga je moet 0,5 mg afbouwen?

Het was een weegschaaltje van op amazon van rond de 15 euro en het probleem was dat het pilletje zelf altijd anders woog dus dan kan ik onmogelijk nauwkeurig afbouwen, de exacte link heb ik niet meer. En ja een kwartje zou dan 0,5 mg zijn maar ik overweeg misschien om aan de apotheek nog een kleinere hoeveelheid te vragen (te laten maken dus) , ben er alleen nog niet uit hoeveel tijd ik er dan zou moeten tussen laten, en ja heb al veel aan je tips gehad!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Spot:

Het was een weegschaaltje van op amazon van rond de 15 euro en het probleem was dat het pilletje zelf altijd anders woog dus dan kan ik onmogelijk nauwkeurig afbouwen, de exacte link heb ik niet meer. En ja een kwartje zou dan 0,5 mg zijn maar ik overweeg misschien om aan de apotheek nog een kleinere hoeveelheid te vragen (te laten maken dus) , ben er alleen nog niet uit hoeveel tijd ik er dan zou moeten tussen laten, en ja heb al veel aan je tips gehad!! 

Ik hoop dat de apotheek je kan helpen. De tijd die je je nodig hebt van de afbouwstapjes te herstellen is per persoon verschillend. Je zal goed moeten kijken naar de reactie van jezelf.  Mogelijk dat je kan beginnen elke 2 weken de stap van 0,5 kan nemen. Mocht je de stap goed verdragen en er weinig van merken, dan kan je ook elke week 0,5 mg afbouwen. Het is een proces dat je stap voor stap moet bekijken en opnieuw moet bijsturen indien nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...