Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 juli


IJsvogel

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Gezond2019:

Klopt, 3 maanden was ik droog. En na die 3 maanden dacht ik: ach, eentje kan wel.

niet dus..... 

ik maak met mezelf de afspraak om vandaag gezond te leven. 

Dat onderhandelen is idd dodelijk vermoeiend. Die drankbitch die dan om de hoek komt kijken. En dit is dan vaak vanaf 20.00. Toen ik niet dronk, kon ik veel langer opblijven. Maar voelde soms wel saai.

met drank ben ik binnen 5 minuten in een roes. 

Onderhandelen met jezelf betekent dat je niet weet wat je wilt. Je moet radicaal stoppen zonder enige onderhandeling. 

Als je geen rem meer hebt dat is het alles of niks. En als je alles niet meer wil dan blijft alleen niks nog over. 

Dat is het simpele deel. Dealen met de niet verdoofde gevoelens is het lastige deel. Misschien een idee om naar een psych te gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezond; je schreef dat je eerder in reizen vluchtte en nu dan in drank. Vluchten dus nog steeds, waarvoor?
Bij mij bleek dat toch voor verantwoordelijkheden en een deel niet echt gelukkig in mijn relatie(s).
Met drank blijf je gevangen in dat vluchtgedrag. Waarschijnlijk zou je verder komen als je onderzoekt waar en
op welke vlakken je aan je geluk kunt werken. Voor nu even Els er maar weer bij gehaald voor je, dan snap je
waarschijnlijk ook beter hoe je niet alleen psychisch maar ook fysiek in een vicieuze cirkel blijft lopen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Etty:

Saai staat voor mij voor afwachtend zijn, afhankelijk van iets buiten je om het spannend te maken.  Een partner, een reis., baan.  Het is een manier van kijken die je op je plek houdt, ook al wil je er niet zijn.   

Drank houdt je ook op je plek en is het vriendje van saai.   In de roes is het opeens fantastisch. Zelfde omgeving, zelfde lichaam.  Saai op de bank,  in de roes op de bank.  Yeah. 

Ja precies. Het is alleen symptoombestrijding. En het middel is daarbij nog erger dan de kwaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog wat. 

Al dat lezen over zen en zo, al dat lezen überhaupt (ik kijk naar mezelf) houdt je op je plaats maar waar je niet wilt zijn. Tv houdt je op je plaats waar je niet wilt zijn. Gedachtenloos rondhangen op dit forum houdt je op je plaats. Dit is vooral voor mezelf hè. In de tussentijd kijkt mn hond wanhopig wanneer gaan we samen iets doen? Maar daar heb ik weinig zin in. Ik heb meer zin om de kop te verdoven. Niet meer met alcohol maar met een klein schermpje. En mn vrouw ook. Met een ander klein schermpje.

We hebben alles maar we zijn niet gelukkig. 

Ik drink niet (of weinig OK). Maar daar is niet alles mee opgelost. Het is slechts een 1e stap. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei jopie:

Sterker nog: saai als negatief classificeren en geen etiketten als "stabiel",, "betrouwbaar" en nog duizend andere zien....  

... dat is misschien, historisch gezien, al ziek op zich. Een westerse ziekte, een welvaartziekte, maar toch.... Schadelijk voor de soort ook :P

Saai is niet instagrammable jopie ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Mooie draad weer tot nu toe
Blijf leren.
Dag 13 weer voor mij
Niet dat ik absurt veel drink\dronk, maar wel zoveel te veel, dat ik er zeker niet fit van werd/word
Dus de nul lijn, werkt het best, om me weer toppie te voelen

En nu..boodschappen doen
Zoo, geen zin in
Sjouwen met pakken water en bier voor vriendje
Niet dat hij veel drinkt (helemaal niet zelfs van 0 tot 2 biertjes)
Kan hem ook laten sjouwen natuurlijk, maar ja, het zit nu eenmaal tussen mijn oren, dat alles binnen moet zijn
En wel NU :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yvonne Soms zijn wij niet saai. Vorige week in Parijs allerlei dingen gedaan, concert geweest, tentoonstelling van Toetankhamon gedaan (al die ideeën van mn zgn saaie vrouw) en daarna ben ik gewoon moe. Toen hebben een hele dag volstrekt niks gedaan en dat is dan heerlijk. Tot er een klein stemmetje in mij zegt; je bent saaaai! Je doet niks!! En dan gaat het knagen. Ik weet dat het gewoon gedachten zijn die geen cent waard zijn. Maar toch destabiliseert het geregeld. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Turetekst word ik van ingewikkelde teksten, ongeveer zoals ik tureluurs word van ingewikkelde luursen."

Deze zin voegde ik bij wijze van grapje toe aan de woorddomino-draad. Maar vanochtend heb ik weer zo'n ochtend
dat ik niet goed helder kan worden in m'n hoofd en bij het lezen van de draad van vandaag moest ik ineens aan deze
zin denken... :unsure:
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Jim, dat die gedachten niets waard zijn... 
heerlijk een hele dag niets hoeven... wat is nou mooier. 
Ik hoor met regelmaat mensen die vertellen dat ze een heerlijke vakantie hebben gehad, zoveel moois hebben gezien 
en zoveel leuks hebben gedaan.... Wél heel vermoeiend, fijn dat ze nog een paar dagen hebben om thuis bij te komen.... 
Nou, dan ben ik blij dat ik mijn 'vakantie' heerlijk in mijn achtertuintje vier en lekker helemaal niets hoef buiten wat te rommelen, 
lezen (thrillers en aanverwante rommel), handwerken en niks doen.... 
Dáár kwam ik van bij en toen ik nog werkte ging ik vervolgens weer helemaal opgepept terug naar kantoor
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kohtje:

"Turetekst word ik van ingewikkelde teksten, ongeveer zoals ik tureluurs word van ingewikkelde luursen."

Deze zin voegde ik bij wijze van grapje toe aan de woorddomino-draad. Maar vanochtend heb ik weer zo'n ochtend
dat ik niet goed helder kan worden in m'n hoofd en bij het lezen van de draad van vandaag moest ik ineens aan deze
zin denken... :unsure:

Extra bakje koffie dan maar Koh post-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg, en je verder lekker nergens druk over maken... hoofd een beetje rust gunnen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu.... ga ik met de hond een blokje om... 
Zou graag zeggen dat ik een lekker lange wandeling ga maken, maar heb de laatste tijd pittig last van rug en voeten, 
dus hou het een beetje beperkt.. 
En verder ga ik lekker in en om huis wat 'rommelen'... 
(overigens ben ik wel zo'n mens dat elke dag een lijstje maakt
met wat ik allemaal 'moet' doen en dat ook meestal afwerk :blink:, maar dat zijn gewoon de kleine dagelijkse mustjes) 
Lieve luitjes, dank voor jullie lieve woorden, doen me wel wat, echt. 
Geniet van de dag mensen... maak er wat moois van. blij.jpg.e7f93845cbc8f92966681db63b96bb3b.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yvonne:

Klopt Jim, dat die gedachten niets waard zijn... 
heerlijk een hele dag niets hoeven... wat is nou mooier. 
Ik hoor met regelmaat mensen die vertellen dat ze een heerlijke vakantie hebben gehad, zoveel moois hebben gezien 
en zoveel leuks hebben gedaan.... Wél heel vermoeiend, fijn dat ze nog een paar dagen hebben om thuis bij te komen.... 
Nou, dan ben ik blij dat ik mijn 'vakantie' heerlijk in mijn achtertuintje vier en lekker helemaal niets hoef buiten wat te rommelen, 
lezen (thrillers en aanverwante rommel), handwerken en niks doen.... 
Dáár kwam ik van bij en toen ik nog werkte ging ik vervolgens weer helemaal opgepept terug naar kantoor
 

Als we nou tijdens de werkweken wat meer pauzes nemen, dan hoeven we in het weekend niet steeds uit te rusten en kunnen we dan leuke dingen doen en dan hoeven we tijdens de vakantie niet verplicht steeds leuke dingen te doen en kunnen we dan lekker uitrusten. 

Ben je er nog Koh? :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bumperjim:

Als we nou tijdens de werkweken wat meer pauzes nemen, dan hoeven we in het weekend niet steeds uit te rusten en kunnen we dan leuke dingen doen en dan hoeven we tijdens de vakantie niet verplicht steeds leuke dingen te doen en kunnen we dan lekker uitrusten. 

Hihi.... ik hoéf en hoéfde helemaal niet allemaal van die leuke dingen te doen... 
Ik ging liever een dag extra naar het werk dan naar zo'n 'leukedingendag'..... 
En als ik op het werk was werkte ik ook écht hoor, was bij tijd en wijle best pittig. 
Maar ik vond het wel heel fijn werk, dat dan wel weer..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei jopie:

Over het goede behouden, het slechte verbeteren gesproken (en de overeenkomst  met voorgaande dialoog is veel groter dan ie lijkt) :

Ik ben eruit en ga mijn bus daadwerkelijk op laten knappen, in plaats van hem in te ruilen voor iets wat ik (eigenlijk) niet wil. 

Ik had eigenlijk niet anders verwacht Joop. 
Mooi meis, nu genieten van jouw beslissing.. 

En nú wegwezen Von... opzouten en aan de slag... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...