Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 juli


IJsvogel

Aanbevolen berichten

Goeienmorgen. Ik wil graag meedoen met de dagpact

verder wil ik aangeven dat ik het ontzettend moeilijk heb met niet drinken. Ik merk dat ik er moedeloos van word.

twijfel of ik naar de huisarts moet voor medicatie maar welke zijn er? En, waar word je het minst sloom van?

ik wil namelijk energie krijgen i.p.v. verliezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me dat je vragen over medicatie nu juist mooi met de huisarts zou kunnen bespreken,  @Gezond2019. Niet dan?

Dagpact kun je zelf beginnen. Kijk maar eens op eerdere dagen hoe dat gaat. Zeg het maar als je er echt niet uitkomt, dan is er altijd iemand die je graag helpt.

Je wordt moedeloos van niet drinken, schrijf je. Weet je ook waarom? Zijn er geen andere dingen die je interesse kunnen wekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bob:

Het lijkt me dat je vragen over medicatie nu juist mooi met de huisarts zou kunnen bespreken,  @Gezond2019. Niet dan?

Dagpact kun je zelf beginnen. Kijk maar eens op eerdere dagen hoe dat gaat. Zeg het maar als je er echt niet uitkomt, dan is er altijd iemand die je graag helpt.

Je wordt moedeloos van niet drinken, schrijf je. Weet je ook waarom? Zijn er geen andere dingen die je interesse kunnen wekken?

Dank je voor je reactie. Ik word moedeloos van mezelf, 1000 dingen die mij wel lukken in het leven. En dit niet. Ik heb gelukkig alles wat mij hartje begeert en toch voel ik me momenteel niet gelukkig. Ik hoop dat dit door de drank komt. Dat mijn somberheid en wispelturigheid daar vandaan komt. 

Ik ben 5 maanden geleden naar de huisarts geweest en vertelde toen over mijn drank probleem. Ik stopte toen direct met drinken voor 3 maanden. Voelde me best okay, niet echt happy de peppie maar wel veel gezonder en frisser. En toen bedacht ik: ach, eentje kan wel. De rest kan je wel raden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Bob, ik heb het dagpact alvast neergezet :unsure: en zie nu jouw antwoord. 
@Gezond2019 ik weet niet hoelang je nu al niet drinkt? 
Niet iedereen blaakt gelijk van energie, jouw lichaam moet ook wennen aan een andere samenstelling van 'voedsel' wat het binnenkrijgt. 
En ja, het kan ook zijn dat je in een soort rouwperiode bent terecht gekomen... inderdaad is een gesprek met jouw huisarts misschien wel de aangewezen weg... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen

@Gezond2019  is het vooral gebrek aan energie waar je tegenaan loopt,?

 

Ja, ik ben moe en voel me totaal niet energiek. Met medicatie, ben ik bang dat ik alleen nog maar vermoeider word maar wat als dit wel helpt om van dat gif af te blijven?

dank je voor je reactie trouwens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Yvonne:

Goedemorgen Bob, ik heb het dagpact alvast neergezet :unsure: en zie nu jouw antwoord. 
@Gezond2019 ik weet niet hoelang je nu al niet drinkt? 
Niet iedereen blaakt gelijk van energie, jouw lichaam moet ook wennen aan een andere samenstelling van 'voedsel' wat het binnenkrijgt. 
En ja, het kan ook zijn dat je in een soort rouwperiode bent terecht gekomen... inderdaad is een gesprek met jouw huisarts misschien wel de aangewezen weg... 

Ik drink sinds een aantal weken op en af niet en wel. Dus totaal niet consistent zullen we maar zeggen.

Het rouwen dat herken ik wel. 

Dat had ik al eerder ervaren, terwijl het ook fijn voelde om gewoon ‘s ochtends wakker te worden en me fris en fruitig te voelen.

ben 2 x naar de AA geweest toen en dat was helpend. Ik ga er volgende week weer heen. Toch komt dat stemmetje dan om hoek kijken: ze zullen wel niet denken! Heb je haar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Gisterenavond droog gehouden, heeft me niet eens zoveel moeite gekost. Lekkere pizza gegeten en koffie gedronken. Weer vroeg naar huis.

Het kampvuur hier heb ik helemaal gemist. Ik lag er al vroeg in en jullie hebben zachtjes gedaan. Wel een rommeltje nog hoor, met die lege emmers en glazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Gezond, moedeloos omdat het dus niet lukt zoals jij wilt? 
Energie die je kwijtraakt door het alsmaar dealen en onderhandelen met jezelf? 
Misschien gewoon de knoop doorhakken en besluiten dat je die eerste niet meer zult nemen? 
Dan komt er in ieder geval wat meer rust. 
En teruggaan naar de AA , daar zullen ze echt niet vreemd van opkijken hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lonster:

Goed dat je toch weer naar de AA gaat. Laat dat stomme stemmetje maar, Gezond. Je was eerder 3 maanden zonder, dus je weet hoe het moet.

Ja idd, loslaten. Ik denk dat door de drank dat de gevoelens naar boven komen die ik wil onderdrukken maar de dag erna sterker en steker aanwezig zijn. Dus schaamte, onzekerheid etc.

hoe ervaar jij dat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yvonne:

Tsja Gezond, moedeloos omdat het dus niet lukt zoals jij wilt? 
Energie die je kwijtraakt door het alsmaar dealen en onderhandelen met jezelf? 
Misschien gewoon de knoop doorhakken en besluiten dat je die eerste niet meer zult nemen? 
Dan komt er in ieder geval wat meer rust. 
En teruggaan naar de AA , daar zullen ze echt niet vreemd van opkijken hoor. 

Een deal maken met mijzelf is een goede. Want dat onderhandelen duurt bij mij vaak maar heel even voordat ik overstag ga.

zo jammer is dat he. Is dat voor jou herkenbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Etty:

Ik lees een overtuiging dat je je eigenlijk niet zo mag voelen omdat je alles hebt.   Veel mensen die verdoven en daar mee stoppen, missen het vermogen om te dealen met negatieve emoties.  Niet drinken is vaak ook je bekwamen in omgaan met gevoelens en gedachten die niet zo fijn zijn.  Dat lukt pas als je echt niet drinkt,  de escape niet hebt. 

Klopt. De schaamte zit er, omdat ik alles heb. Een gezin, een fijne man, een huis, bedrijf, vrienden, familie. Kortom, wat zeur ik? 

Vroeger wilde ik altijd weg, reizen om maar niet thuis te hoeven zijn. Ook een soort vlucht gedrag.

nu is het drinken. Terwijl reizen toch echt wel wat gezonder is.

De gevoelens die ik soms ervaar zijn heftig. Ik kan goed omschrijven wat het is, maar praat er zelden met iemand over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Gezond, herkenbaar, maar niet alleen in relatie tot drank. 
Ik denk dat het een kwestie van nuchter nadenken is om te bedenken dat het hinken op twee gedachten energie vreet.
En dat het (eigenlijk) willen stoppen maar het dan weer wel en dan weer niet doen een mens moedeloos kan maken. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lonster:

Mijn ervaring is dat ik me een stuk opgewekter voel als ik een tijdje niet drink. Meer zin om dingen te ondernemen, minder tobberig. Heb jij dat niet zo ervaren in je droge periode Gezond?

 

Jazeker, ik vond alleen de eerste 30 dagen heftig mbt emoties. Moest elke dag huilen. Vond ik best wel een dingetje. Maar wat ik wel merkte was beter slapen, meer focus en dat is wat ik weer graag zou willen.

ben jij nu een tijd niet gestopt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Etty:

Klinkt alsof je er echt wat voor over hebt om van de drank af te blijven.   

Ja, maar twijfel dus. Ik denk dat ik beter af ben met gezonde voeding, de AA elke week te bezoeken en sporten. 

Medicatie heeft bijwerkingen en ik ben daar gevoelig voor. 

Heb jij medicatie geslikt toen je stopte met drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lonster:

Je hebt ook in mijn eigen draadje geschreven, en daar heb ik je net geantwoord. Wat is je plan voor vandaag, Gezond? Niet drinken? 

Ja niet drinken. Vandaag gezonde voeding kopen en een dagboek waarbij ik alles opschrijf. Dat hielp mij toen ook, toen ik eerder stopte.

dank je voor het antwoorden, zag het net idd bij jouw draadje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei jopie:

Goedemorgen allemaal. 

Lekker geslapen... Laat maar komen die dag. 

@Gezond2019  onderhandelen kost heel veel energie, of dat nou over drank gaat of over andere analyses. Sterker nog, dat hele onderhandelen kan "way of life" worden waarbij je volledig uitgeput raakt door steeds nieuwe waarom-vragen aan jezelf te stellen en zo eindeloos in zogenaamd wijze overdenkingen blijft hangen zonder ook maar 1 keer echt blijvend actie te (hoeven) ondernemen. 

Drank is dan wel de meest simpele om in ieder geval niet meer over te praten: het is evident slecht en je wil dat niet meer. 

Dan blijft over of dat lukt of niet, wat daardoor ontstaat of niet. Maar niet de onderhandeling zelf. 

Iets dergelijks geldt voor sporten: evident gezond (mits met mate) , en je wil dat. Niet over onderhandelen dus, maar doen. 

Die 2 samen is al klus genoeg om eens minsten 3 maanden te laten lukken voordat je überhaupt over richings verandering gaat denken. 

Eén echt nieuwe werkelijkheid ontstaat niet binnen weken. Dat duurt veel veel langer. 

 

Klopt, 3 maanden was ik droog. En na die 3 maanden dacht ik: ach, eentje kan wel.

niet dus..... 

ik maak met mezelf de afspraak om vandaag gezond te leven. 

Dat onderhandelen is idd dodelijk vermoeiend. Die drankbitch die dan om de hoek komt kijken. En dit is dan vaak vanaf 20.00. Toen ik niet dronk, kon ik veel langer opblijven. Maar voelde soms wel saai.

met drank ben ik binnen 5 minuten in een roes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...