Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
nancy

Donderdag 11 juli 2019

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Kohtje:

Goedemorgen allen.

Eerst dit:

Dagpact

Lika

Nadia

Kohtje

Jane

dank Koh, zat net met n stukje machteloosheid accepteren te worstelen
maar dan is er altijd het dagpact dat ik kan steunen
mooie dag mensen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen

@Bor snap best dat je dat pijnlijk vindt, maar het is nog veel pijnlijker voor je zoon van16 om zijn moeder te verliezen aan die *drank toch? Daarom schreef ik dat. :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bor:

Ik snap niet zo goed dat op de draad van gister er zo bij me ingewreven wordt dat kinderen of anderen er niets van mee zouden krijgen.

Ik ben zelf een "kind van.." en mijn kinderen ook.
Dat alcoholisme een familieziekte is weet ik als geen ander.
En dan van die uitspraken "leuk voor je kleindochter" etc, ik was er toch, en ze heeft het niet gezien.

Doe het voor je familie, doe het voor je kinderen, doe het voor je kleinkinderen zijn voor mij zeer pijnlijk.

Waarom wordt er gedacht dan dan er bij mij geen minderjarigen wonen dan, zelfs mijn eigen minderjarige niet eens.

natuurlijk is dat pijnlijk, en misschien juist omdat jij je vader als voorbeeld hebt
zou het je kunnen helpen om de rode draad door te knippen.
Dat kan nl wel Bor, ik kom ook uit een familie waarin drank
meer dan normale problemen gaf, en ik zie daar nog het nodige
van in mijn gezin van herkomst.
Door familie opstellingen heb ik gezien en ondervonden dat fam.ziekte
geen onafwendbaar noodlot hoeft te zijn/blijven
maar daar is eerst bewustzijn voor nodig en daarna handelen.
En intussen kun je, maar dat weet je al, er van uit gaan dat mensen
hopen je te helpen/aanzetten tot handelen en hulp vragen.
Maar alleen jij kunt dat besluiten en uitvoeren, intussen zullen er meer
frummers zich machteloos blijven voelen als een van hun maatjes het
niet lijkt te gaan redden. Maar het kan dus wel, en nog steeds ook voor jou.:heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bor:

Doe het voor je familie, doe het voor je kinderen, doe het voor je kleinkinderen zijn voor mij zeer pijnlijk.

Voor je kinderen , voor je gezin doen werkt niet, dat wekt alleen maar aversie bij je op schreef je gisteren. 
Doe het voor jezelf Bor, dát heb ik gisteren geschreven in een reactie. 
Wie weet dat dát wel gaat werken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo zeg, jopie... ik dacht echt ook dat er een nul teveel stond. Gelukkig is het maar een nul...^_^  En ja, voor je huis moet je wat overhebben... letterlijk en figuurlijk.
Zal toch heel anders zijn dan wanneer je zo'n bus alleen voor recreatief gebruik hebt.

Wij zouden eerst tijdens de vakantie naar Noord-Frankrijk gaan maar mede dankzij de verhalen van @Bob, elders op dit forum, hebben we nu toch
maar weer onze pijlen gericht op Zuid-Zweden. We willen niet veel verder dan maximaal 1 dag reizen van huis omdat ook ons ouwe hondje meegaat
en dat hij nogal kwetsbaar is qua gezondheid. Tot nu toe leeft hij altijd enorm op van 'met de bus op pad', maar ja... En Zuid-Zweden is mooi en goed
te doen in een (lange) dagreis.

En nu weet ik even niks meer. :blush:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Yvonne:

Voor je kinderen , voor je gezin doen werkt niet, dat wekt alleen maar aversie bij je op schreef je gisteren

Ik bedoelde dat ik het natuurlijk wel probeer voor hun maar ik hou dat nooit zo lang vol. En als hun dan met mijn drinken gaan moeien werkt dat averechts omdat ze net precies de verkeerde dingen zeggen. Geeft niks, kunnen hun ook niet helpen natuurlijk, maar dan vind ik het zaak voor mij om hun zo weinig mogelijk te belasten met mijn drink- sores.Dat is voor beide "partijen" beter.

Het is daarom dat ik hoog op de kast een doos heb staan, ver weg uit hun zicht en ze komen er niet aan want dat is mijn doos (met mijn "lesstof). Het is daarom dat ik mensen ken en in me foon heb staan waarvan hun niet weten die dat is. Hoeft ook niet , vertel ik ze ook niet, en als husband wel eens vraagt wie dat is omdat hij dan een naam in me foonlijst ziet staan die hij niet kent dan zeg ik alleen maar AA en dat is genoeg info en hij weet waar het over gaat. Om zomaar een wat voorbeelden te noemen maar dat bedoelde ik met "dat heb ik gescheiden".

Het is een wereld die hun niet begrijpen en ook nooit helemaal zullen begrijpen, hoop ik tenminste. Als ik wat zie (een envelopje bijv.<_<) dan zeg ik vaak alleen maar Kijk maar even goed naar je mem, naar mij, dan weet je precies hoe het dus niet moet.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Bor:

Als ik wat zie (een envelopje bijv.<_<) dan zeg ik vaak alleen maar Kijk maar even goed naar je mem, naar mij, dan weet je precies hoe het dus niet moet.

Zonder oordeel maar toch: dat is een mooi verschil met hoe ik 't tegenwoordig doe. 

Mijn reactie: "Je bent volwassen, je weet dat ik daar grote moeite mee heb, uit mijn huis met die zooi. Je mag doen wat je wilt, maar dit soort dingen niet bij mij, in mijn territorium." Nog net niet "oprotten" maar 't Zit er heel dicht bij. 

En is het in hun huis dan vertrek ik. Zonder discussie verder. Ook als ik beloofd had op te passen of iets anders te doen. 

Ik ben er he-le-maal klaar mee en wens al die rommel niet meer in mijn leven. Ik kan 't niet aan. Ik kan 't niet aanzien bij mijn gelieven. 

Kan je ook van alles van vinden trouwens :) 

bewerkt door jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik heb ook gezegd dat ik dat hier nooit weer wil zien en heb het weg gegooid op zo"n manier dat het niet meer te gebruiken viel. Maar dat er iemand met dat goedje bezig is, is me wel duidelijk. Ik weet niet wie maar het komt wel uit als diegene ermee doorgaat, net zoals stiekem drinken vaak na verloop van tijd uitkomt.

Al is de leugen nog zo snel..

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei jopie:

Zonder oordeel maar toch: dat is een mooi verschil met hoe ik 't tegenwoordig doe. 

Mijn reactie: "Je bent volwassen, je weet dat ik daar grote moeite mee heb, uit mijn huis met die zooi. Je mag doen wat je wilt, maar dit soort dingen niet bij mij, in mijn territorium." Nog net niet "oprotten" maar 't Zit er heel dicht bij. 

En is het in hun huis dan vertrek ik. Zonder discussie verder. Ook als ik beloofd had op te passen of iets anders te doen. 

Ik ben er he-le-maal klaar mee en wens al die rommel niet meer in mijn leven. Ik kan 't niet aan. Ik kan 't niet aanzien bij mijn gelieven. 

Geld dat ook voor drank Jopie ? Dat je zo reageert wanneer je naasten een pilsje of zo drinken of doel je nu op andere drugs ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Cleo66:

Geld dat ook voor drank Jopie ? Dat je zo reageert wanneer je naasten een pilsje of zo drinken of doel je nu op andere drugs ? 

Voor drank en drugs ja. En euh.... niets tegen Un biertjuh, maar ik hoef niet meer bij iemand te zitten die gaat blaten door of met alcohol. En nee, dan tel ik niet, geen enkele zin in. Dan kan eentje ook teveel te zijn. 

Dan vertrek ik gewoon. 

bewerkt door jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bor:

Ik snap niet zo goed dat op de draad van gister er zo bij me ingewreven wordt dat kinderen of anderen er niets van mee zouden krijgen.

En dan van die uitspraken "leuk voor je kleindochter" etc, ik was er toch, en ze heeft het niet gezien.

Waarom wordt er gedacht dan dat er bij mij geen minderjarigen wonen, zelfs mijn eigen minderjarige niet eens.

Als het pijnlijk is, is het een gevoelige snaar. In wat je schrijft zitten aanknopingspunten genoeg. Waarom ben je tot de voorstelling droog gebleven? Voor je kleindochter, of niet dan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bor:

Waarom wordt er gedacht dan dat er bij mij geen minderjarigen wonen, zelfs mijn eigen minderjarige niet eens.

Als het pijnlijk is, is het een gevoelige snaar. In wat je schrijft zitten aanknopingspunten genoeg. Waarom ben je tot de voorstelling droog gebleven? Voor je kleindochter, of niet dan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bor:

Ik bedoelde dat ik het natuurlijk wel probeer voor hun maar ik hou dat nooit zo lang vol. En als hun dan met mijn drinken gaan moeien werkt dat averechts omdat ze net precies de verkeerde dingen zeggen. Geeft niks, kunnen hun ook niet helpen natuurlijk, maar dan vind ik het zaak voor mij om hun zo weinig mogelijk te belasten met mijn drink- sores.Dat is voor beide "partijen" beter.

Het is daarom dat ik hoog op de kast een doos heb staan, ver weg uit hun zicht en ze komen er niet aan want dat is mijn doos (met mijn "lesstof). Het is daarom dat ik mensen ken en in me foon heb staan waarvan hun niet weten die dat is. Hoeft ook niet , vertel ik ze ook niet, en als husband wel eens vraagt wie dat is omdat hij dan een naam in me foonlijst ziet staan die hij niet kent dan zeg ik alleen maar AA en dat is genoeg info en hij weet waar het over gaat. Om zomaar een wat voorbeelden te noemen maar dat bedoelde ik met "dat heb ik gescheiden".

Het is een wereld die hun niet begrijpen en ook nooit helemaal zullen begrijpen, hoop ik tenminste. Als ik wat zie (een envelopje bijv.<_<) dan zeg ik vaak alleen maar Kijk maar even goed naar je mem, naar mij, dan weet je precies hoe het dus niet moet.

Dat laatste. Wat heb je daar aan. Denk je echt dat je iemand daarmee helpt?

Dat zegt je dochter straks ook aan je kleindochter, kijk nou weet je hoe het niet moet. En later je kleindochter aan haar dochter. Enzo verder enzovoorts. En zo leefden ze nog lang en ongelukkig door elkaar het verkeerde voorbeeld te geven. Af en toe grijpt er een instantie in maar het is niet erg effectief. 

Welke generatie gaat het goede voorbeeld geven? Ooit? Of nu?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei jopie:

Ja, ik vind daar wel wat van. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar net hoe je het bekijkt denk ik Jim.

Het idee weer eens te schitteren in afwezigheid en door mezelf gemaakte beloftes niet nakomen voor de zoveelste keer, en dan de pleuris hier thuis uit zou breken om hoe ik ben,  en in wat ik doe en in dit geval vooral wat ik láát.. Dat is echt heel oud gedrag van mij en ik vond dat idee te ondraaglijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei bumperjim:

Dat laatste. Wat heb je daar aan. Denk je echt dat je iemand daarmee helpt?

Het is iemand van 3 kinderen van mij Jim, 2 volwassenen en 1 van 16 in dit geval. Het is vooral om die van 16 waarom ik wil weten wie dit gedaan heeft, of ermee bezig is in ieder geval.

Als hij er niet bij was geweest had ik het denk ik laten varen verder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bor:

Maar net hoe je het bekijkt denk ik Jim.

Het idee weer eens te schitteren in afwezigheid en door mezelf gemaakte beloftes niet nakomen voor de zoveelste keer, en dan de pleuris hier thuis uit zou breken om hoe ik ben,  en in wat ik doe en in dit geval vooral wat ik láát.. Dat is echt heel oud gedrag van mij en ik vond dat idee te ondraaglijk.

Dat (te)veel drinken is toch ook oud gedrag, Bor? Maar daar breekt de pleuris niet door uit?
Als ik hier in huis terug zou vallen in drinken, langdurig en onbeheersbaar,  breekt wel zeker de pleuris uit..
het zal niet meteen op stel en sprong gebeuren, maar m'n vrouw zal zeggen: nu ga je ergens anders maar voor jezelf kiezen, ik kies hiér voor mezelf. Dagdag...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog niet. Dat komt nog als ik zo doorga.

Ik denk niet dat ze precies doorhebben hoe ver ik al ben op dit moment..

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met andere woorden: je hebt de zgn. bodem van de put nog niet bereikt.. tja, dan zul je nog even door moeten gaan.
Of, om het niet zover te laten komen, doen wat hier in het verleden al als 'simpele' tip werd gegeven: STOP IT !!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kohtje:

Of, om het niet zover te laten komen, doen wat hier in het verleden al als 'simpele' tip werd gegeven: STOP IT !!

Zal ik daar maar eens mee beginnen, ja. Want ik vind mezelf behoorlijk belachelijk doen als ik mezelf overlees nu. Slaat werkelijk nergens op!

Ja. Hup,hup! 12 uur nu, en... start.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...