Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 10-7-2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

54 minuten geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen :)

Wat een rust nog hier.... Gaat het goed met jullie allemaal?? 

Lieve @Kannietmeer hoe gaat het met je? Hoe was de dans voorstelling? 

Heb je beter geslapen @Cyclad58? Ik hoop het wel :)

Hoe gaat het met jou @Leen

 

Hi! Met mij gaat het niet lekker. Ik ben maandagavond begonnen met de omzetting maar sinds gisteren en vandaag echt zwaar depressief en angstig. Vanochtend zelfs suïcidale gedachtes dus ik heb net een halve lora erbij genomen en dus geen dia want ik dacht dit kan niet de bedoeling zijn. Ik wist het echt even niet meer. Ik ben bang dat de omzetting toch iets te vroeg is. Eerst mijn antidepressiva verder ophogen. En dan afbouwen lora.... als jullie nog goede tips hebben dan hoor ik dat graag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgeu,

ik had gisteren een goede dag. S morgens naar de apotheek. Dat was nog niet zo'n succes, ze snapte niets van t voorgeschreven recept. Dus dat duurde en duurde. Uiteindelijk voor 1 ipv 2 weken meegekregen. Maar t was wel te veel prikkels. Thuis ging t vervolgens beter en ook zelf de jongens van school gehaald ging erg goed. Zelfs later bij mn ouders voelde ik me nog ok. En net een boodschapje gedaan, ging ook goed. 

En nu dus heel goed oppassen dat ik niet te enthousiast word en Te veel ga doen. Dus eerst even een tijd gestrekt op de bank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allemaal,

@EefjeJ, vannacht beter geslapen, zeker 7 uur. Had jij een goede nacht? 

@Leen, je lichaam moet nog wel wennen aan de omzetting naar Diazepam, grote kans dat je depressieve gevoel daar mee te maken heeft. Het zou na een paar dagen beter moeten gaan als de Diazepam eenmaal wat gestapeld is. Probeer je de omzetting wel vol te houden, je moet het een kans geven. Bij @doorbijter zie je dat het goed kan gaan, al weet ik ook dat niet iedereen op dezelfde wijze reageert.

@doorbijter wat fijn dat het met jou nu een stuk beter gaat. Inderdaad proberen om niet te veel te dopen, want het lijntje is nog erg dun, maar echt verheugend dat het gaat zoals het nu gaat! 
@Kannietmeer, heb jij een betere nacht gehad en voel je je al wat beter? 

Vandaag vrij, ik ga straks met mijn moeder naar een tante in Ridderkerk. Zij is 96 en dementerend, maar een bezoek van ongeveer een half uur trekt ze nog. Ze zit in een kleinschalig woon- en zorgproject, als er ergens veel benzo's worden verstrekt is het daar wel...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Cyclad58:

heb jij een betere nacht gehad en voel je je al wat beter?

Ik weet niet zeker of mijn nacht beter was, maar ik heb op zich goed geneog geslapen. Werd wel weer wakker met een akelig gevoel, maar die heb ik besloten te negeren en net te doen alsof alles normaal is. Trek me er dus niets van aan en dat heeft tot nog toe goed geholpen. Het lukt me daarom ook weer om dingen te doen. Dus of mijn houding helpt, of het gaat gewoon iets beter en daardoor kan ik het beter aan... geen idee welke het is, maar het is okay. Ik red me vandaag prima blijkbaar en heb weer wat vechtlust. 

Ik heb ook wat tips van de natuurarts gekregen, dus daar ga ik achteraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Leen:

als jullie nog goede tips hebben dan hoor ik dat graag. 

Het net als Doorbijter doen, zoals we je al verteld hadden. De eerste dagen Lorazepam gewoon doorslikken als je begint met de Diazepam. En vooral doorzetten! maandagavond begonnen, het is nu woensdagmiddag. Het heeft echt iets langer als een dag nodig, geef het de tijd. Als je daar niet aan wil toegeven gaat het nooit echt werken en komt het juiste tijdstip hiervoor ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

De healingscrisis waar ik in zit is bijna voorbij en heb geen last meer van angsten. Mijn longen zitten nog wel vol verdriet en dat is de volgende stap. Nu dat ik de angst heb verwerkt kan ik niet meer na denken omdat de Seroquel nu overbodig is 150mg. 

De therapie die ik bij het GGZ krijg hebben ze mij voor uitgeschreven. En ze willen alles aan de huisarts overlaten. Ik vraag me af of dat zomaar kan. Ik vroeg een paar jaar geleden of ik seroquel kon krijgen van mijn huisarts en die zei dat ik dan naar een psychiater moest gaan omdat hun daar niet zomaar mee mochten gaan starten.

Nu wil ik ze afbouwen dat valt dan onder de begeleiding van een psychiater hij heeft toch dit middel voorgeschreven ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

Lieve @Kannietmeer hoe gaat het met je? Hoe was de dans voorstelling? 

Ik heb een fijne avond gehad, met soms mijn oren even dicht. De voorstelling was maar 1 uur, dus kort genoeg gelukkig. Ik voelde me redelijk en eiste niet te veel van mijzelf. soms is het goed wel te gaan, en de rest maar te laten gebeuren. Dat lukte. 

Wat je denkt over wat je voelt heeft echt zoveel invloed op het resultaat. @Cyclad58dat is bij jou ook echt goed te zien. De angst voor wat je voelt op dat moment, doet je besluiten iets te doen wat je eigenlijk niet meer wilt doen. De gedachte dat het anders mis met je gaat, is sterker dan de gedachte: ik kom hier echt gewoon doorheen, het is maar een gevoel. En ik snap dat heel goed. Maar het is echt beter als we kunnen zeggen: go f yourself en dat je je verzet tegen het overweldigende van het gevoel. Het is een leugen namelijk. Het is geen ziekte, het is ontwenning en dus een schijnklacht. Moeilijk wel, want de klachten zijn zo overtuigend... dat had ik gisteren ook even. Maar toen ik in de middag deze houding kon afschudden werd het echt beter.
Zou je voor jezelf een boodschap kunnen schrijven Ad, als je dit weer hebt, die je kan lezen om jezelf te leiden naar een andere uitkomst?

Wat nu ga zeggen is zelfs nieuw voor mij en ik weet dat ik nu echt koekoek lijk:
- Ga buiten lopen wandelen tot je rustig bent,  of...
- Ga eens tegen een boom staan, voorhoofd en handen tegen de boom ( ik maak geen grapje) en stuur al je stress de boom in. Laat de boom zonder woorden al je stress en angst zien.  Ik weet niet waarom het werkt, maar ik dacht gisteren: het lijkt wel alsof ik opgeladen ben met electriciteit en daardoor had ik behoefte aan grond... ontladen. Na 10 seconden was mijn hoofd vrij ...... :face-icon-small-shocked:ja... heel vreemd... maar het werkte. Ik deed het instinctief en weet dat aarde kalmerend kan zijn op vele manieren.

-Het gaat er soms niet eens om wat je doet , maar echt om wat je denkt. Mijn verzet en grote FY tegen mijn klachten, werkt vandaag dus ook goed.
- Kijk eens naar het boek: Je bent placebo. Een boek met wetenschappelijke onderbouwing van wat er gebeurd in je lichaam als je andere neurobanen aanmaakt met nieuwe gedachten die helpend zijn. ( ik heb het nog niet gelezen, maar de aanbeveling is duidelijk voor mij en de wetenschappelijke onderbouwing maakt me enthousiast). Hier is zijn verhaal op YouTube
Dus de gedachte: ik zal weer goed slapen en gezond zijn en geen angst meer hebben ( visualiseren van dit idee is ook helpend) en doe dit zo vaak als je kan, zodat het een dikke boomstam in je hersenen wordt, ivp een iel spagettidraadje. Daarvoor moet je echt aan de slag en kan je niet vanzelf laten gebeuren. Het is oefening en discipline om die gedachte diep te verankeren, dieper dan de angst en eerdere informatie die is opgeslagen als waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Leen heel vervelend dat je je zo voelt... Ik heb zelf geen ervaring met omzetten, maar wat ik lees is dat je het echt meer tijd moet geven. De klachten die je noemt kunnen heel goed benzo gerelateerd zijn en hoe rot ook, daar moet je doorheen. Doorbijter heeft het de eerste week ook niet makkelijk gehad, maar het gaat nu veel beter. Hou vol! Er is licht aan het eind vd tunnel

Fijn @Cyclad58 dat je goed geslapen hebt :) dat heeft weer rust.       Nou en of ze daar veel benzo's geven, ik heb er gewerkt en echt heel veel ouderen kregen ze. Oh bent u onrustig, nou nog een halfje voor zo nodig...ik zou niet eens meer het werk willen doen, echt niet...

Top @Kannietmeer dat je weer wat power hebt gevonden. Ik ben nu een beetje hetzelfde aan het doen. Gewoon mijn ding doen en proberen er niet teveel bij stil te staan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Deligaf1:

Goedemiddag,

De healingscrisis waar ik in zit is bijna voorbij en heb geen last meer van angsten. Mijn longen zitten nog wel vol verdriet en dat is de volgende stap. Nu dat ik de angst heb verwerkt kan ik niet meer na denken omdat de Seroquel nu overbodig is 150mg. 

De therapie die ik bij het GGZ krijg hebben ze mij voor uitgeschreven. En ze willen alles aan de huisarts overlaten. Ik vraag me af of dat zomaar kan. Ik vroeg een paar jaar geleden of ik seroquel kon krijgen van mijn huisarts en die zei dat ik dan naar een psychiater moest gaan omdat hun daar niet zomaar mee mochten gaan starten.

Nu wil ik ze afbouwen dat valt dan onder de begeleiding van een psychiater hij heeft toch dit middel voorgeschreven ?

 

vreemde zaak Tim. Ik denk dat je wel kan vragen zoniet eisen, dat het onder goede begeleiding gebeurd. Je hebt genoeg voor je kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei EefjeJ:

Nou en of ze daar veel benzo's geven, ik heb er gewerkt en echt heel veel ouderen kregen ze. Oh bent u onrustig, nou nog een halfje voor zo nodig...ik zou niet eens meer het werk willen doen, echt niet...

het is ongelooflijk bizar dat dat gebeurd, want ook dat gaat tegen veiligheid in van ouderen, omdat het al bekend is dat ouderen makkelijker nare gevolgen hebben benzo's, alleen al door vallen en ongelukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik heb een fijne avond gehad, met soms mijn oren even dicht. De voorstelling was maar 1 uur, dus kort genoeg gelukkig. Ik voelde me redelijk en eiste niet te veel van mijzelf. soms is het goed wel te gaan, en de rest maar te laten gebeuren. Dat lukte. 

Fijn! Goed om te lezen.

1 uur geleden zei Kannietmeer:

het is ongelooflijk bizar dat dat gebeurd, want ook dat gaat tegen veiligheid in van ouderen, omdat het al bekend is dat ouderen makkelijker nare gevolgen hebben benzo's, alleen al door vallen en ongelukken.

Het is zeker bizar! Toen dacht ik er totaal niet over na en nu weet ik wel beter... het is ongelooflijk dat dat zo makkelijk voorgeschreven wordt en heel triest... Gelukkig zijn er ook nu kleinschalig woonzorg projecten waar gekeken wordt wat de mensen nu werkelijk echt nodig hebben. Vaak blijft er niks over of misschien één medicijn, maar dan geen benzo. Dat kan ik alleen maar toejuichen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

vreemde zaak Tim. Ik denk dat je wel kan vragen zoniet eisen, dat het onder goede begeleiding gebeurd. Je hebt genoeg voor je kiezen.

Ik snap hun wel ze zijn met 7 man rond de tafel gaan zitten om te kijken wat bij me past en dan konden ze alleen maar bieden. Ga je niet mee in de flow met hun dan houdt het gewoon op. Ik ben 4 keer geweest. Ik praat over wat ik mee heb gemaakt en de therapeuten schrikken er van en doen hun hand voor hun mond ‘ ooh wat erg dat je dat mee hebt gemaakt’.

Nu ben ik ineens autonoom dan weer niet. Mijn moeder is volgens hun zwak begaaft en ze moeten de groep beschermen tegenover mij.  Rare gang van zaken.

Volgende week naar de huisarts. Ik heb alleen hulp van 3e nodig om mijn medicatie op een verantwoorde wijze af te bouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 Hoi Tim, qua medicatie afbouw vindt ik het wel enigszins vreemd dat de ggz je wegstuurd. Ik keek net nog even bij de afbouwstrips maar zie alleen de normale. Moeten ze eigenlijk wel iets op gaan verzinnen. @Kannietmeer Tim heeft net als ik had de XR variant, die werkt anders als de normale. Microtaperen gaat niet met deze tablet, overgaan op de gewone Quetiapine werkt ook niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Robbin:

@Deligaf1 Hoi Tim, qua medicatie afbouw vindt ik het wel enigszins vreemd dat de ggz je wegstuurd. Ik keek net nog even bij de afbouwstrips maar zie alleen de normale. Moeten ze eigenlijk wel iets op gaan verzinnen. @Kannietmeer Tim heeft net als ik had de XR variant, die werkt anders als de normale. Microtaperen gaat niet met deze tablet, overgaan op de gewone Quetiapine werkt ook niet goed.

dat is dan mogelijk ook de reden dat er geen specifieke afbouwstrips zijn. Even niet gedacht aan de XR.... het zou verboden moeten worden.  Overstappen zijn denk ik wel de beste optie zijn.... een goede optie is er blijkbaar niet met die troep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

Overstappen zijn denk ik wel de beste optie zijn.... een goede optie is er blijkbaar niet met die troep.

Nee er is helaas geen goede optie, wie weet zou de regenboog er misschien wel iets mee kunnen? De XR namaken in een lagere dosis. Het is denk ik wel een belletje plegen waard. Ik probeerde ook over te stappen naar 2 x 25 mg normaal, maar werd alsnog ziek. Tim had volgens mij ook al iets dergelijks geprobeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Robbin:

Nee er is helaas geen goede optie, wie weet zou de regenboog er misschien wel iets mee kunnen? De XR namaken in een lagere dosis. Het is denk ik wel een belletje plegen waard. Ik probeerde ook over te stappen naar 2 x 25 mg normaal, maar werd alsnog ziek. Tim had volgens mij ook al iets dergelijks geprobeerd.

ja, die overstap is gewoon shitty.... zou het ook niet stabiliseren als je volhoudt? Zoals met diazepam bijvoorbeeld?

Mijn venlafaxine is ook XR, maar omdat het van die achterlijke kleine korreltjes komt, kan je toch afbouwen. Doordat Serokwel gewoon in een tabletje komt, lukt dat niet.

Het is zeker een goed idee om de Regenboog Apotheek te bellen en in ieder geval vragen mee te denken in deze uitdaging @Deligaf1

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Kannietmeer:

ja, die overstap is gewoon shitty.... zou het ook niet stabiliseren als je volhoudt? Zoals met diazepam bijvoorbeeld?

Ik kam destijds zelf met het idee bij de psychiater, zelf had ze er ook niet echt ervaring mee. In eerste instantie zei ze in 1 keer stoppen, daar werd ik toen ziek van en vroeg nadat ik weer terug was op de Xr of over kon op de gewone. Toen zei ze ineens dat het waarschijnlijk nog beter voor het slapen zou zijn ook. Nou mooi niet, overgaan op de normale is gewoon net als in 1 keer stoppen. Stabiliseren doe je uiteindelijk denk net zo goed als je in 1 keer stopt. Als ik het nu weer zou moeten doen en er zou een strip gemaakt kunnen worden had ik dat gedaan voor de laatste tablet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi iedereen, hier ben ik weer, ik ben maandag bij de psychiater geweest die me voor het eerst zag, en na 10 minuten meende hij te kunnen besluiten dat ik in een keer met de seroquel (die ik sinds twee weken op 100 mg slik, daarvoor twee weken 50 mg, en daarvoor 6 weken 12.5 mg, om op te kunnen slapen, wat ik sinds begin juni er niet meer op doe) kan stoppen, omdat hij me graag 'puur' wil zien.

Nu wil ik ook graag van alle medicatie af om me iets minder 'vaag' te voelen, maar vraag ik me af of in een keer stoppen zo kan... argh toen ik niks slikte had ik nergens last van en nu overal van en heb ik het gevoel dat ik hier niet meer uit kom... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Meisjeamsterdam:

Hi iedereen, hier ben ik weer, ik ben maandag bij de psychiater geweest die me voor het eerst zag, en na 10 minuten meende hij te kunnen besluiten dat ik in een keer met de seroquel (die ik sinds twee weken op 100 mg slik, daarvoor twee weken 50 mg, en daarvoor 6 weken 12.5 mg, om op te kunnen slapen, wat ik sinds begin juni er niet meer op doe) kan stoppen, omdat hij me graag 'puur' wil zien.

Nu wil ik ook graag van alle medicatie af om me iets minder 'vaag' te voelen, maar vraag ik me af of in een keer stoppen zo kan... argh toen ik niks slikte had ik nergens last van en nu overal van en heb ik het gevoel dat ik hier niet meer uit kom... 

Mijn mening: niet in één keer stoppen. Seroquel is ook een lastige qua afbouw en je hebt het ongeveer 2 maanden geslikt én daarbij de dosering verhoogd. Er is een kleine kans dat stoppen in één keer zonder veel problemen kan, maar de kans is helaas groter dat je problemen krijgt. Het afbouwen hoeft niet lang te duren, maar het zou wel mijn voorkeur hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kannietmeer:

 

hoe lang duurde het herstel van die afbouw @robin?

 

Niet een hele goede vergelijking voor Tim denk ik. Ik zat toen in een hele rumoerige tijd door de laatste opname en nog wat andere medicatie. Ik baalde natuurlijk wel wat van de Diazepam die ik weer gekregen had door de insulten, maar voelde me zo slecht dat ik wist dat het niet anders kon. Ik had de afspraak gemaakt dat als ik een beetje stabiel zou worden op de Diazepam om eerst wat van de omliggende medicatie af te bouwen, behalve de Imipramine, die had ik nu eigenlijk nog moeten gebruiken. Heel eigenwijs ben ik die toen ook gaan afbouwen, ik wou perse van al de omliggende medicatie af en weer beginnen met de Diazepam (het ging tenslotte allemaal om de benzo). Dat is me toen uiteindelijk gelukt, ik was er wel behoorlijk ziek van (van ad en ap vooral paniekaanvallen, raar hoofd, slecht slapen, angst etc) plus dat ik al een enorme klap had gehad in het ziekenhuis en me eigenlijk al 1.5 jaar heel slecht voelde. Misschien vreemd maar ben me pas wat beter gaan voelen ergens in m’n Diazepam taper die ik nu doe. Het zit denk ook wel een beetje tussen de oren, ik deed alles op gevoel en wilskracht en uiteindelijk komt het dan blijkbaar wel goed. Zelf heb ik ook hele lange tijd gedacht dat het allemaal nooit meer goed zou komen, zo lang werkte mijn hoofd en lichaam niet meer. Een kastplantje voelde ik me elke dag weer. Waar ik ook was, wat ik ook deed, ik was ziek, heel ziek. Dat ben ik nu nog steeds wel maar het ergste is weggetrokken en voel gewoon (meede door goede momenten) dat het uiteindelijk helemaal weg zal gaan. Maanden geleden had ik het een keertje met Erik o.a over dit forum en over wat zich in het algemeen genomen aanmeld bij hem. Ik kon mijzelf daar niet mee vergelijken van hem, niet verkeerd bedoeld van hem natuurlijk maar daar had hij toen ook wel een beetje gelijk in denk ik. We zijn nu een x aantal maanden verder en het klaart bij mij nu vaak op. Ondanks dat de verwachting is dat ik nog wel meer als een jaar nodig heb om te herstellen kan ik uit eigen ervaring aan iedereen vertellen dat het over gaat. Hoe diep je ook zit, het gaat over dat weet ik zeker. Of het nu om een AD, AP, een benzo of wat dan ook gaat, je lichaam en vooral je koppie natuurlijk hersteld hoe ondenkbaar dat nu misschien ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin @Kannietmeer

Het is idd echt die xr variant die het moeilijk maakt. Ik was vanmiddag bij de apotheek en ze zeide dat het doorbreken wel kan alleen is de werking echt minder dat zou een optie zijn zijn. Omzetten heeft geen nut naar de normale versie. Regenboog apotheek is ook nog te proberen. Of steeds met 1 dag er tussen in nemen en dan er maar door heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Meisjeamsterdam:

Nu wil ik ook graag van alle medicatie af om me iets minder 'vaag' te voelen,

Ik denk dat het grotendeels de detox van 2/3 weken geleden is die je vaag doet voelen. Neem je de Quetiapine alleen voor het slapen of ook overdag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...