Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 10-7-2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Kannietmeer:

hoe lang duurde het herstel van die afbouw @robin?

In 2015 toen ik van 50 naar nul ging 2 weken echt goed ziek. Waar ik last van had was overgeven, rustelozebenen, slapeloosheid, dromen, helemaal uitgeput. Te vergelijken met koorts zoveel als. Na die 2 weken was ik nog een dikke week helemaal uitgeput.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Meisjeamsterdam:

omdat hij me graag 'puur' wil zien.

Zei hij dat zo? Vreemde vent zeg. Maar @Meisjeamsterdam hoe voel je je nu voorderest? Zit er al iets verbetering in ten opzichte van vorige week? Ik neem aan dat je arts begrijpt dat je gedetoxed bent, en dat een detox van middelen inhoud dat je lichaam snel ontgift wordt hiervan. In geval van benzo’s werkt het net iets anders als met andere middelen. Over het algemeen gaat iemand na een detox van alcohol, coke en zelfs heroïne zich al vrij snel beter voelen, wat natuurlijk erg stimuleerd om door te gaan. Bij benzo’s is er eigenlijk iets heel anders aan de hand in het lichaam als bij de andere middelen waardoor het veel langer duurt voordat je je weer wat beter gaat voelen, zeker na een detox. Bepaalde receptoren in je lichaam moeten weer herstellen en dat heeft tijd nodig. Ik zeg je nogmaals heel eerlijk dat ik denk dat de Quetiapine nu niet de boosdoener is, en wil je zelfs adviseren het even zo te laten. Wil je er toch vanaf probeer het dan stapje voor stapje te doen, er zijn 12.5 mg tabletjes waarmee je kunt minderen per week of 2 weken of wat voor jouw werkt. 

Voor het niet goed voelen heb ik misschien nog wel iets waar je je een beetje aanvast kunt houden totdat je helemaal stabiel bent. Door de snelle ontgifting van Diazepam is je lichaam nu in rep en roer. Probeer jezelf een klepel in te denken die heen en weer gaat (zo’n grote klepel van een klok), die nu heel hard van links naar rechts slingerd. Elke week zal die klepel iets rustiger heen en weer gaan totdat hij uiteindelijk na pak m beed ( pin me er niet opvast ) 2 a 3 maanden tot stilstand komt en in het gaatje valt zodat hij niet meer kan slingeren. Het zou sneller kunnen gebeuren, maar het kan ook wat langer duren. Hou wel in gedachte dat de klepel steeds rustiger zal gaan slingeren voordat hij tot stilstand komt wat betekent dat je je steeds iets beter gaat voelen door de weken heen.

kleine aanvulling: dit is aan jouw gericht, niet dat anderen denken dat ze met een detox goed af zullen zijn. Jij bent nu 3 weken verder en verwacht na het lezen van jouw verhaal wel dat de “acute fase”  achter de rug zal zijn na 3/4 maanden. 

bewerkt door Robbin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

hoe is t met jullie ? @Kannietmeer ik hoop dat je je al wat beter voelt. @Leen je moet echt de diazepam een kans geven. Zoals @Cyclad58 ook zegt : iedereen reageert er anders op , maar de meeste ervaringen hier met diazepam zijn echt positief. Ja je zal je de eerste paar dagen shitty voelen maar dat zal echt wel wegtrekken.

@Deligaf1 hey tim fijn om weer wat van je te lezen. Ben blij dat je healing proces goed gaat. Bij mij is ook wel alles ok. Slik de seroquel en cita nog wel natuurlijk. 

Hebben jullie vakantieplannen ?

Ik ga twee weken naar Turkije :) 

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...