Spring naar bijdragen

Donderdag 6 juni 2019


Lika

Aanbevolen berichten

@Bilo. Dank je. Moest net boodschappen doen voor het avond eten

  Heb maar tegen .manlief gezegd dat ik zoveel pijn in mijn benen had ( was gisteren gaan sporten) dat ik niet auto kon rijden..spierpijn......

Als je helder ben ..valt liegen niet mee ...wat walg ik van mezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Clare:

@Bilo. Dank je. Moest net boodschappen doen voor het avond eten

  Heb maar tegen .manlief gezegd dat ik zoveel pijn in mijn benen had ( was gisteren gaan sporten) dat ik niet auto kon rijden..spierpijn......

Als je helder ben ..valt liegen niet mee ...wat walg ik van mezelf

Ik snap het niet. Waarom kan je niet auto rijden dan? Je had toch nog niet gedronken vandaag?

Liegen is nooit leuk nee. Maar je moet niet van jezelf walgen. Heb je niets aan en je bent een goed mens. Dingen zijn gewoon zoals ze zijn. Ook dit gaat wel weer voorbij

bewerkt door Bilo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee had niet gedronken. Had gelogen dat ik spierpijn  had om zo niet naar de winkel te hoeven 

..in de bui die ik heb zou ik een fles mee hebben genomen. En stiekem. Lees in de trapgat leeg hebben gedronken.

Soms zoals vandaag willen pillen van de homeopathie niet helpen...ik voel  me echt *

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Clare het is supergoed dat je niet gedronken hebt! Liegen is niet leuk, als je verteld dat je bang bent om te gaan drinken en dat wilt vermijden kan hij toch niet boos worden?? 

Hondje gaat er trouwens wel ooit komen hoor, maar pas als ik uit mijn appartement weg kan. En ik denk niet dat mijn zestienjarige kater het waardeert als ik er nu eentje neem... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TiesMijn man is een sterke persoonlijkheid. Staat stevig in zijn schoenen

 Vind dingen die ik doe niet oké. 

Hij is lief ..want ja wie houdt het uit met mij. Na 10 jaar staat hij er nog 

Maar hij heeft een mening ...en buigen zullen we..zijn waarheid is de waarheid!!@

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan gebeuren @Bilo. Herkenbaar. Heb ook soms van die dagen. Kan me dan zo kwaad maken om niks! Bijv dat ik voor de zoveelste keer pakketjes aan moet nemen van de buren en van mn werk word gehaald. Zelfs dat de klant voor me bij de kassa in de supermarkt dat balkje niet achter zijn boodschappen legt, waardoor onze boodschappen bij elkaar worden afgerekend. Hoe zielig kan ik zijn :lol::blush: gewoon maar accepteren zo'n bui.

bewerkt door Rosee
Spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er weeeeeeer. Denk dat ik het nooit ga leren en het maakt me verdrietig. Veel te veel hooi op mijn vork op mijn werk. Voel me onbekwaam en totaal overbelast. En schuldig. Ik verpest het voor ze. Vooral voor mijn gezin. 

Waarom kan ik geen ‘nee’ zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rosee:

Kan gebeuren @Bilo. Herkenbaar. Heb ook soms van die dagen. Kan me dan zo kwaad maken om niks! Bijv dat ik voor de zoveelste keer pakketjes aan moet nemen van de buren en van mn werk word gehaald. Zelfs dat de klant voor me bij de kassa in de supermarkt dat balkje niet achter zijn boodschappen legt, waardoor onze boodschappen bij elkaar worden afgerekend. Hoe zielig kan ik zijn :lol::blush: gewoon maar accepteren zo'n bui.

Ja dit is denk ik de hormonen bij stoppen met alcohol. Echt ik zit op de bank voetbal te kijken met een erg verdrietig gevoel. Raar, alsof mijn kanarie overleden is. Maar er is niets gebeurd. Ik ben meestal vrolijk maar nu staan de tranen bijna in mijn ogen. Raar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Lika:

Ik ben er weeeeeeer. Denk dat ik het nooit ga leren en het maakt me verdrietig. Veel te veel hooi op mijn vork op mijn werk. Voel me onbekwaam en totaal overbelast. En schuldig. Ik verpest het voor ze. Vooral voor mijn gezin. 

Waarom kan ik geen ‘nee’ zeggen?

Balen Lika. Deze situatie zal je toch moeten zien te veranderen. Als je werk situatie niet goed is dan is het ook veel moeilijker om van de drank af te blijven. Heb je hulp erbij? Wellicht psycholoog of andere deskundige?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de drank af is nu geen probleem meer. Ik schrijf hier wel om me bij de les te houden.

Ik heb een coach. En in het verleden allerlei hulp gehad. Ik weet niet of het aan het werk ligt. C’est moi?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Lika:

Van de drank af is nu geen probleem meer. Ik schrijf hier wel om me bij de les te houden.

Ik heb een coach. En in het verleden allerlei hulp gehad. Ik weet niet of het aan het werk ligt. C’est moi?!

Het lijkt mij niet relevant of het aan jou of aan het werk ligt. Als je niet gelukkig bent, moet er toch iets veranderen lijkt mij. Heel veel sterkte en succes. Het komt vast goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bilo:

Het lijkt mij niet relevant of het aan jou of aan het werk ligt. Als je niet gelukkig bent, moet er toch iets veranderen lijkt mij. Heel veel sterkte en succes. Het komt vast goed

Dat vind ik wel een goeie opmerking. De schuldvraag is eigenlijk niet van belang. Als je daarover nadenkt dan ga je zitten malen. Wat ga je eraan doen. 

Ik herken dit heel goed maar ik begin me langzaam los te maken van het werk. Ik probeer te genieten van wat ik leuk vind om te doen. Wat ik niet leuk vind en waarvan ik de zin niet zo zie, dat schuif ik graag aan de kant want er is sowieso teveel werk en alles is belangrijk. Als alles belangrijk is dan mag ik lekker kiezen wat ik het leukste vind :) 

Alsof je een enoooorm bord eten hebt en je moet verplicht alles opeten. Nou dan begin ik mooi met de slagroom en ik eet rustig aan :P 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies! Daar zit bij mij ook een weerstand op ! Zelfs zo dat ik nu een soort leertraject inga om daarmee te leren omgaan omdat ik mijn mogelijkheden altijd te hoog inschat bij het plannen maken. En iik kan dat zelf niet veranderen omdat ik altijd op mijn tegen heb tenen heb gelopen. Ik moet een marge gaan houden,  bijv 30% onder mijn kunnen. Marges, daar doen alcoholisten niet aan, die gaan tot het gaatje realiseer ik me nu ik dit typ:wacko:

bewerkt door IJsvogel
Typefoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies! Dank jullie. De grote mensenwereld: ja. Zo noem ik het ook altijd. Tot ik het zelf mag doen zonder aai: paniek!!!!

Dat is het. Klopt. Het gaat al beter, maar ik denk dat het me nooit helemaal zal lukken. 

Marges.... nee, doen we niet aan. Past helemaal in het beeld. Fijn hier te kunnen delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...