Spring naar bijdragen

Donderdag 14 februari 2019


Lika

Aanbevolen berichten

Oh @lady jane, ik race net naar boven om mezelf te corrigeren. Ik interpreteerde de tekst als zou bepjong een winkeltje hebben in
bloemen, kadootjes en kaarten, maar ze/hij (?) kan natuurlijk ook 'verlegen zitten' om bloemen, kadootjes en kaarten. In dát geval
krijgt bepjong van mij geen bloemen, kadootjes en/of kaarten door die taalfout.
 

9 minuten geleden zei lady jane:

misschien bedoelde bepjong wel:

of hebben jullie die kaarten, bloemen en/of kadootjes al?-_-

Als dat zo is dan kan ik de humor van het tegeltje niet ontdekken. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor @Sober

Ik lees jou zelden, omdat je bij mij op "negeren" staat, wordt er veel op je gereageerd dan krijg ik je postings wél mee. Dat melden klinkt en is misschien hard, maar laat ik je rechtstreeks vertellen waarom, misschien kan je er iets mee. Ik ben uiteindelijk maar een ikoontje hier, zo belangrijk zou het feit dat ik je niet wil lezen niet voor je hoeven zijn. 

Ik heb een moeder gehad die, altijd tussen de regels door, nooit expliciet, haar (en andermans) drama gebruikte als wisselgeld, als bestaanrecht, als recht om gehoord te móeten worden. Dat betekende dat je in iedere discussie, maar ook in iedere dialoog (al was dat zelden mogelijk), en ook bij ieder eigen succes of iedere keuze, in een bijzin, zonder dat je daar zelfs maar geinteresseerd op in kon gaan, op je bordje kreeg dat zij ziek was, dood zou gaan, het moeilijk had.....maar altijd impliciet, altijd verpakt in een andere boodschap, en ook altijd meteen met woorden weer 'verworpen' ("maar ik heb het goed hoor") . En ook iedere boodschap van of aan jou veranderde uiteindelijk in een boodschap die over haar ging. Negeerde je dat te goed, dan was het enige effect dat er, na betrekkelijke windstilte enige tijd, een nieuw, groter, drama kwam, verzonnen, bedacht of echt.  Andersom, als ik (of mijn broer of zus) zelf gedonder had, gebeurde iets dergelijks: als een luis kroop ze er bovenop, middenin, helpend alsof haar leven ervan afhing, genietend bijna van de hulp die ze kón bieden, alomvattend aanwezig en verongelijkt haar eigen bedoelingen en drama's weer inzetten als dat te veel werd. Een (letterlijk) dodelijke cirkel, die ik moest doorbreken. En dat is maar gedeeltelijk gelukt, ook ik heb dezelfde neigingen, merk ik nog steeds.

Nu, nu zij langzaam wat warriger wordt is dat nog erger, nog explicieter, maar wel veel eenvoudiger om mee om te gaan. En, ik kan het niet anders zeggen, hoezeer het mij ook gevormd heeft, ook beschadigd heeft..... nu kan ik alleen maar intens medelijden hebben dat zij dat zo nodig heeft en heeft gehad, zuiver en alleen om te mogen bestaan. 

Datzelfde, iets dergelijks,  zie ik bij jou, en het maakt me misselijk. En dat wil ik niet, sterker nog, daarmee omgaan wil ik niet meer leren. Daarom sta jij bij mij op negeren. 

Ik weet niet goed hoe ik dit "helpend" moet afsluiten. Hoop wel dat je er iets mee kan. 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik het bericht van lars vanmorgen las moest ik er gelijk aan denken dat triggers altijd iets zeggen over ons zelf. Als je dat terugvoert naar je verleden is het bijna altijd de vader of moeder die op deze manier om "aandacht vroeg".

Mooi inzicht als we dat kunnen herleiden naar wat dat met ons gedaan heeft. Mooi verwoord dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan iedereen, wat ben ik blij met dit weer. Ik hou persoonlijk ook van kou, sneeuw en kunnen schaatsen maar als dat er niet in zit is dit z’on zegen. Ons pasgeboren veulen dartelt heerlijk in de wei. De katten en honden zijn enthousiast, kortom heerlijk. 

@Sober, ik begrijp dat het bericht je raakt. Ken je niet goed genoeg om er inhoudelijk iets over te zeggen. Wel weet ik inmiddels hoe moeilijk ook. Wat iemand over je zegt kan je figuurlijk inslikken, over nadenken en vervolgens bepalen over je er zelf iets mee wil. Indien ja dan is het hard, maar wel een punt om aan te werken. Indien nee dan kan je het ook figuurlijk weer uitspugen. Niet alles wat een ander zegt is per definitie waar of moet je wat mee. Snap je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van erg van sla en heb drang om te drinken, maar ga het niet doen. Aanleiding ruzie met mijn ex-vriend om de auto. Oke het gaat om een hoop geld, als in dure sportwagen waarin er maar een paar van in Nederland rondrijden, maar dan nog waar hebben we het over. We hebben het beide goed en dan nog kibbelen om geld. Terwijl dit tijdens onze relatie nooit een issue was. Ik vind mezelf nu z’on oppervlakkige trut. Zou geld en luxe zo willen inleveren voor de oude ik. 

Denk dat de kern erin zit dat dit de liefde van mijn leven was en dat het stuk is puur en alleen vanwege mijn psychische klachten. We kunnen daar beide niet samen mee dealen. Houden veel van elkaar, hebben bijna alle interesses gemeenschappelijk en hebben z’on fijne tijd gehad samen. En dan eindigt de ruzie erin dat hij huilt en zijn oude vriendin zoals ik was zo mist. Ik mis mijn oude zelf ook en voel me schuldig. Dat schuldgevoel knaagt aan me. Ook naar mijn ouders en broertjes toe. Die missen hun oude dochter en zus. 

Ik heb liefdesverdriet nog nooit zo ervaren. Twee eerdere lange relaties gehad waarin de breuk enkel en alleen een opluchting was. Waarvan de eerste mijn huidige relatie kapot heeft gemaakt omdat ik nooit de tijd heb genomen om het een plek te geven. Heeft iemand tips? Hoe deal je hiermee? Hoe kunnen we vrienden blijven met eventueel zicht op een toekomst samen als ik weer volop in het leven sta? Dat is namelijk wat we beide willen. Enkel heeft hij ook een klap gehad van de verandering van een actieve vrolijke vriendin naar een hoopje ellende. 

Sorry voor de egopost, maar hoop dat de mensen die willen reageren dat doen. Ik kan wel wat steun en tips gebruiken namelijk. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je ons iets meer zeggen over de psychische verandering waar je het over had, @Marie1986? Ik begrijp het verhaal nu onvoldoende om een zinnig advies te kunnen geven, anders dan heel algemene dingen zoals zoek naar je eigen essentiële kern en zo.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bob, ja dat kan ik wel. Ik ben heel jong in een relatie terechtgekomen waarin de eerste 3 jaar alles oké was. Daarna begon de vriend die ik destijds had te veranderen. Met als gevolg vreemdgaan, verbaal en fysiek geweld en stalken zodra ik het uitmaakte. Uiteindelijk toch de kracht gevonden om de relatie stop te zetten. Dit eindigde in een verkrachting en poging tot doodslag. Ik heb hier jarenlang over gezwegen uit schaamte, vanwege gemeenschappelijke vrienden en omdat ik echt dacht dat het mijn schuld was, maar ontwikkelde wel psychische klachten. Desondanks doorgegaan met een bijna fulltime baan in mijn vorige afstudeerrichting, een master erbij, veel sporten en sociale contacten. Op deze manier leerde mijn recente ex-vriend mij kennen. Alleen kwam alles eruit waardoor ik langzaamerhand veranderde in een hoopje ellende dat niks meer kon. Is het zo een beetje duidelijk? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje ik moest rennen vanochtend. Las je nu niet pas :heart: Ben je nog wakker? Ik slaap ook veel. Doet me goed. 

Pfoeh @jopie ik herken behoorlijk wat van wat je over je moeder schrijft. Moet ik even op kauwen. Is namelijk iets waar ik pas de laatste tijd echt ook voor heb gekregen.

@kruidenthee67die ups and downs,  moodswings, buien.... och wat precies hetzelfde ervaar ik. Ik heb deze twee weken totale paniek en bevriezing meegemaakt EN wonderlijk herstel, zekerheid van op twee benen staan en weer totale paniek en weer terug. Roetsj.....

Heel vreemd. Ik maak me zorgen, maar ook weer niet. 

Ben zooooooo blij dat ik helder bij elke stap van mezelf ben. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaaaaaargghhh sorry @Marie1986 ik knal zomaar over je verhaal heen. Ik deed heel lang over mijn bericht, dus zag jouw postings pas daarna.:heart:

Ik denk dat een relatie waarin iemand een grote crisis doormaakt in zeer zwaar weer terechtkomt. Bijna altijd. Het is moeilijk voor beide partijen.

Ik heb meerdere depressies en een burnout gehad. Daardoor verander je. En een tijdlang was ik een hoopje ellende. Zwaar voor beide partijen.

Hoe je vrienden kunt blijven? Wellicht door te trachten te accepteren dat je elkaar liefhebt, maar dat een relatie (nu) niet gaat? Door vrijheid te geven en te krijgen? Jij om jezelf te helen. Hij om zichzelf te zijn.

Mijn ex en ik bleven vrienden. Goede vrienden. Maar je weet niet wat er gaat gebeuren. Hoe je beiden weer verandert of niet. Je kunt het niet weten. Nu. Tijd is de belangrijkste vriend die ik de laatste twee jaar heb gemaakt. Geef jezelf en jullie alle tijd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marie1986 ik zou op dit forum een eigen draad beginnen bij Wie is wie, als ik jou was en het daar nog eens aankaarten want hier op de dagdraad loopt er van alles door elkaar en daar lijkt me dit onderwerp minder geschikt voor. Maar ik wil er nu wel op ingaan voor zover ik iets zinnigs kan inbrengen. Het lijkt me dat de relatie waarin momenteel die wrijving speelt de moeite van het behouden waard is voor jullie allebei. Maar dan moet je proberen tot een beter gesprek te komen dan gebekvecht over de auto. Of om een pauze vragen of zo. Ik meen uit eerdere berichten begrepen te hebben dat je een therapie gaat beginnen. Dat is wellicht nu even een hoofdpunt op de agenda.

Een vraag: speelt alcohol een hoofdrol of is het bijzaak in jouw situatie?

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hola @Borik beschrijf geen regels maar geef alleen een advies. Daar werd om gevraagd dus volgens mij moet dat dan toch ook voor jou geen probleem zijn. Het staat je uiteraard vrij een ander advies te geven, en dat mag voor mijn part tegengesteld aan het mijne zijn.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, @Bor, die behoefte om te delen snap ik helemaal en ik vind dat ook prima dat je dat doet en anderen mogen dat hier ook. Daar is dit forum voor. Delen kan binnen dit forum zowel op de dagdraad als op een eigen draad of nog een ander draadje, en ieder zal zijn eigen voorkeur daarin ontwikkelen. 

Het is  ook helemaal niet zo dat het bericht van Marie1986 of het feit dat dat bericht in de dagdraad stond me niet aanstond. Integendeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...