Spring naar bijdragen

Anita

Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen,

ik ben nieuw op dit forum en hoop op deze manier wat ervaringen en oplossingen te kunnen delen.

ik ben 54 jaar en heb mijn eerste drankje gedronken toen ik 16 was. Het was een rose, ik zal het nooit vergeten. Vanaf die tijd dronk ik alleen in de weekenden omdat ik doordeweeks moest werken en er verder ook geen behoefte aan had. Het probleem was, toentertijd al, dat ik geen maat kon houden. Ik dronk slechts 1 x per week maar dan veel te veel. Later ben ik ook doordeweeks gaan drinken, soms 1 of 2 glaasjes, soms een fles.

inmiddels werk ik niet meer, ben geemigreerd, heb een een hele lieve partner ontmoet maar ben door alle vrijheid en plezier die ik nu genoot van iedere dag een feestje gaan maken en dronk nu dagelijks behoorlijke hoeveelheden wijn. Tot het zodanig fout ging en ik in een kliniek belandde waar ik werd ontzien van alle schadelijke stoffen in mijn lichaam en na 3 dagen weer thuis was. 

Dit nooit meer zei ik toen tegen mezelf, maar ik dacht ook, nooit meer gezellig een wijntje kunnen drinken met vrienden of kennissen is ook niet leuk, dus heb mezelf een grens gesteld: maximaal 2 glaasjes wijn op een feestje of samenzijn. Helaas, het is me een aantal keren gelukt maar iedere keer viel ik toch weer indiezelfde valkuil.

ik weet zelf dat het voor mij het beste zou zijn om helemaal te stoppen maar ik zou zo graag een keer met mijn partner of vrienden en kennissen een gezellig glas willen drinken. 

Lieve groeten en voor iedereen op dit forum het allerbeste toegewenst.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei kruidenthee67:

Welkom hier Anita.

Ik wens jou ook het allerbeste toe. 

Je schrijft dat het het beste zou zijn om helemaal te stoppen, is dat ook je plan nu?

 

 

D

 

12 minuten geleden zei kruidenthee67:

Welkom hier Anita.

Ik wens jou ook het allerbeste toe. 

Je schrijft dat het het beste zou zijn om helemaal te stoppen, is dat ook je plan nu?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Nietmeer:

Welkom op dit forum,

hier is veel info en steun te vinden.

De vraag is wat wil je nu?

veel succes ermee!

Ik 

 

19 minuten geleden zei kruidenthee67:

Welkom hier Anita.

Ik wens jou ook het allerbeste toe. 

Je schrijft dat het het beste zou zijn om helemaal te stoppen, is dat ook je plan nu?

 

 

 

19 minuten geleden zei Nietmeer:

Welkom op dit forum,

hier is veel info en steun te vinden.

De vraag is wat wil je nu?

veel succes ermee!

 

6 minuten geleden zei Anita:

Ik weet voor mezelf dat het de beste optie zou zijn om helrmaal te stoppen maar zou het zo graag willen om weer gezellig een glaasje mee te kunnen drinken met vrienden en kennissen. Ook al weet ik dat het een constante strijd zal zijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

Citaat

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond Anita,

Welkom! Lastig he!! Ik lees dat je een mooi vrij leven hebt met een partner en geniet van het leven. Door alcohol ben je in de problemen gekomen en zelfs in een kliniek beland. Ik herken het binge-drinken en daar is eigenlijk niks leuks aan ;) . Voor mij persoonlijk is het ene wijntje niet meer mogelijk. Ik ben zelf erg zoekende en afgelopen woensdag had ik een terugval en weet weer door schade en schande waarom het echt niet keer kan...

Ergens zegt mijn verslaving ‘helaas’ maar mijn gezonde verstand zegt ‘weer een gezonde dag en ochtend zonder kater’ 

De verslaving doet alsof ik de alcohol nuttig maar eigenlijk nuttigt de alcohol mij.. na een avond drinken ben ik leger dan de lege fles die ik op tafel heb laten staan... ;) 

succes en sterkte en kies wat voor jou het beste is!

Heb zelf veel aan het forum maar ook aan mijn huisarts en de praktijkondersteuner.

Ik heb echt zwaar geschut nodig hihi. 

 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Anita,

Veel sterkte en wijsheid om voor jou de juiste keuzes te maken. Je kunt hier veel steun vinden.
 

2 uur geleden zei Benerklaarmee:

De verslaving doet alsof ik de alcohol nuttig maar eigenlijk nuttigt de alcohol mij.. na een avond drinken ben ik leger dan de lege fles die ik op tafel heb laten staan... ;) 

Geweldig! Deze zou op een tegeltje moeten staan. Ik heb 'm in mijn telefoon gezet.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...