4406 Geplaatst 28 december 2018 Rapport Share Geplaatst 28 december 2018 Vandaag heb ik me aangemeld voor dit forum. Ik wist al lang dat ik een probleem met alcohol heb maar t is sinds mijn scheiding zo uit de hand gelopen. Mijn vriendinnen confronteerden mij er vandaag mee en hielden mij de spiegel voor. Ik heb t heel lang kunnen verbloemen maar ze ruiken vaak dat ik naar alcohol ruik. En niet mezelf ben. Mijn kinderen zijn nog relatief jong maar merken ook mijn rusteloze en wisselende gedrag. Mijn werk heeft er onder te lijden en ik heb veel mensen om me heen afgestoten. Ik verschuil me achter mijn baan, zorg voor de kinderen enz. Dat gebruik ik om te zeggen...ik heb geen probleem. Steeds vaker kom ik met een kater naar mijn werk of moet s’ochtends een paar glazen wijn drinken om op gang te komen. Zelfs voordat ik mijn kinderen naar school breng of naar t werk ga. Voel me eigenlijk doodongelukkig. Wat doe ik mijn kinderen aan? Ik wil er echt mee stoppen. Heb zo vaak proberen te minderen maar daarna val ik vaak nog dieper door mezelf te belonen met nog meer wijn. Ik voel me eigenlijk onzeker om dit met mensen die ik niet ken te delen maar ik wil zo graag contact met mensen die dit probleem herkennen en begrijpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 december 2018 Rapport Share Geplaatst 28 december 2018 Hoi en welkom, je verhaal klinkt bekend Je hoeft hier niet onzeker te zijn, we hebben allemaal hetzelfde probleem, of gehad. Stoppen is de uitweg en het kan. Hoe veel drink je precies? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
4406 Geplaatst 28 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2018 Dankjewel voor je reactie. Ik drink minimaal 1 fles wijn per dag maar ook vaker 2 of 3 per dag zelfs... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 december 2018 Rapport Share Geplaatst 28 december 2018 welkom hier meis, je hier kwetsbaar opstellen geeft jezelf de kans om bij je kracht te komen velen gingen je hier voor en jij hebt veel om voor te gaan go for it girl! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
4406 Geplaatst 28 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2018 Dankjewel...lief van je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 28 december 2018 Rapport Share Geplaatst 28 december 2018 Goed dat je hier op het forum komt. Welkom. Zulke eerlijke vriendinnen moet je koesteren. Heb je al concrete plannen hoe je het aan wilt pakken? Afbouwen of ineens stoppen, al of niet in overleg met de huisarts? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patries Geplaatst 29 december 2018 Rapport Share Geplaatst 29 december 2018 Welkom 4406! Dat zijn nog eens goede, echte vriendinnen! Koester ze. Ga je vandaag beginnen met niet-drinken? Ik wens je enorm veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clean66 Geplaatst 29 december 2018 Rapport Share Geplaatst 29 december 2018 Goedemorgen 4406!...welkom Je kinderen; hou dat beeld goed voor ogen..er voor hun zijn..er echt voor hun zijn..helpt mij om te weten wat ik moet doen. ( en weten dat zolang je drinkt het uiteindelijk alleen maar om jou draait). ps...als minderen al zo vaak is mistlukt, net als dat geldt voor bijna iedereen op dit forum, weet je eigenlijk al wat je moet doen he? Heel veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
4406 Geplaatst 29 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 december 2018 Dankje voor jullie fijne reacties. Ik ga vandaag beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Clean66 Geplaatst 29 december 2018 Rapport Share Geplaatst 29 december 2018 Goed plan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2018 Rapport Share Geplaatst 29 december 2018 Welkom. En goed dat je een besluit hebt genomen. Geen alcohol in huis. En neem vanavond samen met de kinderen een lekker bakje ijs i.p.v. drank. Je zult je morgenvroeg trots voelen. Dag voor dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 29 december 2018 Rapport Share Geplaatst 29 december 2018 Welkom! En succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gekko Geplaatst 29 december 2018 Rapport Share Geplaatst 29 december 2018 Hallo 4406, Goed dat je deze eerste stap hebt gezet! Ik zit sinds vorige week op dit forum en moet zeggen dat ik hier veel steun en kracht uit haal. Hier kan je je verhaal kwijt en wordt geen oordeel gevelt. Ik wens je veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 29 december 2018 Rapport Share Geplaatst 29 december 2018 Welkom 4406, Dappere vriendinnen en dappere jij. Dat ze jou een spiegel voor hebben gehouden en dat jij erin durfde te kijken. Dit is niet het leven wat je wilt. Herkenbaar. Voor velen hier op het forum. 'Lotgenotencontact' in welke vorm dan ook is belangrijk en helpend. Ervaringsdeskundigen begrijpen wat het is om een verslaving te hebben. Alleen al je verhaal kwijt kunnen, soms met een half woord kan zó veel doen. Dat kan hier anoniem op het forum. Succes en ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen en er vindt wat je nodig hebt om adb te worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
4406 Geplaatst 29 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 december 2018 Dankje...voel me door jullie reacties welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 december 2018 Rapport Share Geplaatst 30 december 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden