Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 17-12--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Het weekend ben ik goed door gekomen Bolletje.

Ik kom net thuis van de psychiater, het advies was om eerst de avond dosis af te bouwen en daarna de ochtend dosis. Dat geeft minder klachten dan alle bij  tegelijkertijd. 28e volgt een evaluatie voor de ochtend dosis.

Iedereen een goede week toe gewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen ,

Vorige vrijdag volgende afbouw stap genomen, zit nu op 0,125 mg alprazolam. De eerste paar dagen waren heel moeilijk maar nu gaat het beter . Morgen ga ik naar HA, overleggen hoe het verder moet - gewoon naar nul of tussenstapjes. 

Ik wens jullie allemaal een prettige week toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag! Ik had fijn weekend en geslapen van 22.30-6.30 heerlijk!!! Buitenlucht (door mijn nieuwe aanwinst) lijkt mij goed te doen!

Spannend Tim @Deligaf1, zo goed joh! 

@pixel superknap en ook al zo ver....jammer dat je het even heel moeilijk hebt gehad, maar fijn dat het nu wat beter gaat! Doorzetters!!!

@bolletje rustig aan vandaag hoor!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag ook echt een mindere dag, voelde vanmiddag echt als een wave. Mag nog steeds niet klagen ook al voel ik mij nu echt niet fijn en ik moet vooral niet meteen bang worden voor de afbouw....dat gebeurt wel snel merk ik....meteen stress voor wat kan komen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Sannie:

Ik heb vandaag ook echt een mindere dag, voelde vanmiddag echt als een wave. Mag nog steeds niet klagen ook al voel ik mij nu echt niet fijn en ik moet vooral niet meteen bang worden voor de afbouw....dat gebeurt wel snel merk ik....meteen stress voor wat kan komen. 

 

Hey @Sannie

Dat klinkt mij bekend in de oren. Ik probeer rustig te blijven en alles zonder paniek over mij heen te laten stromen. Ik probeer in de rol van een toeschouwer te treden en zo afstand te nemen: kijk eens wat de rotpil nu weer aan het doen is ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei pixel:

Hey @Sannie

Dat klinkt mij bekend in de oren. Ik probeer rustig te blijven en alles zonder paniek over mij heen te laten stromen. Ik probeer in de rol van een toeschouwer te treden en zo afstand te nemen: kijk eens wat de rotpil nu weer aan het doen is ...

Dit is ook het beste wat je kunt doen, accepteren en mee gaan in wat er komt en idd als toeschouwer i.p.v. slachtoffer te bezien. Heel moeilijk, absoluut het beste om te doen! Ik ben vandaag ook naar de psycholoog geweest, gewerkt, bij vriendin langs geweest en ik moest ook nog B12 prikken. Dat zijn veel dingen en omdat  het een stuk beter gaat dan aantal weken terug, vergeet ik al snel dat ik nog steeds in ontwenning zit. Dit is mooie wake up call....rustig aan! 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Sannie:

Dit is ook het beste wat je kunt doen, accepteren en mee gaan in wat er komt en idd als toeschouwer i.p.v. slachtoffer te bezien. Heel moeilijk, absoluut het beste om te doen! Ik ben vandaag ook naar de psycholoog geweest, gewerkt, bij vriendin langs geweest en ik moest ook nog B12 prikken. Dat zijn veel dingen en omdat  het een stuk beter gaat dan aantal weken terug, vergeet ik al snel dat ik nog steeds in ontwenning zit. Dit is mooie wake up call....rustig aan! 

Wauw dat is inderdaad veel op één dag! Ik moet gelukkig niet meer werken en doe het kalmpjes aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei pixel:

Wauw dat is inderdaad veel op één dag! Ik moet gelukkig niet meer werken en doe het kalmpjes aan. 

Ik ben blij dat werken “weer” lukt (ben niet gestopt, maar heb langere periode vooral thuis gewerkt) Heb vandaag ook gesnoept, wat ik al maanden niet meer heb gedaan....ik denk dat dit nu extra de deksel op Mn neus geeft vandaag....eigen schuld dikke bult. Hopen dat het morgen weer wat beter gaat! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Sannie:

Ik ben blij dat werken “weer” lukt (ben niet gestopt, maar heb langere periode vooral thuis gewerkt) Heb vandaag ook gesnoept, wat ik al maanden niet meer heb gedaan....ik denk dat dit nu extra de deksel op Mn neus geeft vandaag....eigen schuld dikke bult. Hopen dat het morgen weer wat beter gaat! 

Ik kan mij indenken dat het goed voelt om weer te kunnen werken! En dat snoepen, haha, ik krijg ook al maanden niets meer binnen. Jij bent op de goede weg lijkt mij proficiat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei pixel:

Hey @Sannie

Dat klinkt mij bekend in de oren. Ik probeer rustig te blijven en alles zonder paniek over mij heen te laten stromen. Ik probeer in de rol van een toeschouwer te treden en zo afstand te nemen: kijk eens wat de rotpil nu weer aan het doen is ...

Heel wijs Pixel. Dat is inderdaad de manier. En van alles wat je ziet gebeuren, gewoon laten gebeuren in je lichaam, maar niet reageren alsof je nog iets daarvan moet oplossen. Je kan alleen maar meebewegen zodat je lichaam kan genezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Kannietmeer:

Heel wijs Pixel. Dat is inderdaad de manier. En van alles wat je ziet gebeuren, gewoon laten gebeuren in je lichaam, maar niet reageren alsof je nog iets daarvan moet oplossen. Je kan alleen maar meebewegen zodat je lichaam kan genezen.

Klinkt zo simpel en logisch en is tegelijkertijd zo moeilijk ....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieverds 

@Kannietmeer @bolletje @mito @Bestwel @Cyclad58 en alle anderen die ik niet ken op dit forum

Ik kom weer even bij lezen en vragen hoe het met jullie gaat

Ikzelf ben niet meer bezig met afbouwen

Het is voor mij een te onrustige periode geweest en ik trek het gewoon niet samen. 

Al 7 afbouw pogingen gedaan van de lora en sertra op alle mogelijke manieren, langzaam, snel, milimeteren, volgens Schema, met diazepam 

Het lukt gewoon niet en dat is zwaar frustrerend 

Ik heb me er min of meer bij neergelegd dat ik deze medicatie gewoon nodig heb, anders functioneer ik totaal niet. 

Alles veranderd dan ik complete angst.

Paniekaanvallen hyperventilatie enz enz

Frustrerend 

 

Xxxx Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lynn,

Kan je benzos nemen zonder tolerantie te ontwikkelen (en dus dosering alsmaar te verhogen) ? AD's zijn niet verslavend maar hebben natuurlijk ook wel bijwerkingen.

Misschien zou je de onderliggende klachten kunnen aanpakken via een vorm van therapie / hypnose / yoga / mindfullness / meditatie / ... ? Als je die klachten onder controle kan krijgen, wordt het denk ik realistischer om zonder medicatie te kunnen functioneren. 

En als je enkel met de medicatie kan functioneren, dan is het zo. Iedereen is anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Mijn weekend was niet zo heel fijn, zacht uitgedrukt. Zaterdag een gesprek met schoonLoeder gehad. In eerste instantie met onze partners erbij, maar ze wilde toch ook nog even alleen met mij praten om dingen uit te praten. Nou dat werd een monoloog van haar kant waarbij ik me toch een partij bagger over me heen heb gekregen!!! Ik moest maar begrijpen en inzien wat ik háár allemaal wel niet aangedaan had (huh? Was ik met jou getrouwd dan??) , Dat ik een slechte moeder was (en bedankt!), dat ik haar zoon claim (nee hij wil zélf niet zoveel contact met haar....), Dat ze me eigenlijk liever nooit meer wil zien, maar daar niet omheen kan, omdat mijn vriend en ik weer bij elkaar zijn. Etc.... Ik ben rustig gebleven,heb haar gehoord en naar haar geluisterd, maar van binnen kookte ik! 

Toen de mannen weer binnen kwamen deed ze alsof er niks gezegd was, alsof haar neus bloedde. Walgelijk! 

Voor mijn partner was dit dé bevestiging waarom hij geen band met zijn moeder heeft. En als ze zich nu niet gaat bewijzen dat ze me in ieder geval gedoogd, dan trekt hij de deur voor haar dicht! Dan is het afgelopen en klaar! Wat een toxisch persoon is dat zeg.... Zit je dan met je goede bedoelingen en worden de poten onder je stoel vandaan gezaagd en wordt je finaal de grond in geboord! :angry: Slaap daardoor al 2 nachten amper. Steeds wakker en meteen schieten mijn gedachten naar dat gesprek. Zwaar waardeloos! Zie het maar eens los te laten... 

Vanmiddag mijn zinnen verzetten door met mijn vader een privéles paardrijden te doen. Hij is donderdag jarig en heeft zelf vroeger ook paard gereden en wilde zoooo graag een keer met mij rijden. Dus dat krijgt hij cadeau voor zijn verjaardag. Toen ik hem dat vertelde moet hij huilen van blijdschap. Zijn wens, samen met zijn dochter, paardrijden (we hebben geen makkelijk verleden door zijn alcoholische achtergrond, maar daar is hij God zij dank van af!!) En elke dag met hem is een voor mij een cadeautje:heart: Dus we gaan GENIETEN!!!! 

Fijne dag schatten!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lynn86:

Hallo lieverds 

@Kannietmeer @bolletje @mito @Bestwel @Cyclad58 en alle anderen die ik niet ken op dit forum

Ik kom weer even bij lezen en vragen hoe het met jullie gaat

Ikzelf ben niet meer bezig met afbouwen

Het is voor mij een te onrustige periode geweest en ik trek het gewoon niet samen. 

Al 7 afbouw pogingen gedaan van de lora en sertra op alle mogelijke manieren, langzaam, snel, milimeteren, volgens Schema, met diazepam 

Het lukt gewoon niet en dat is zwaar frustrerend 

Ik heb me er min of meer bij neergelegd dat ik deze medicatie gewoon nodig heb, anders functioneer ik totaal niet. 

Alles veranderd dan ik complete angst.

Paniekaanvallen hyperventilatie enz enz

Frustrerend 

 

Xxxx Lynn

Dag @Lynn86

Waarvoor ben je eigelijk benzo’s gaan slikken en hoeveel slik je nog?

Het is wel een optie wat pixel zegt om het onderliggend probleem eerst aan te pakken dan zit dat niet meer in de weg. 

Mvg 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Goeiemorgen allemaal,

Mijn weekend was niet zo heel fijn, zacht uitgedrukt. Zaterdag een gesprek met schoonLoeder gehad. In eerste instantie met onze partners erbij, maar ze wilde toch ook nog even alleen met mij praten om dingen uit te praten. Nou dat werd een monoloog van haar kant waarbij ik me toch een partij bagger over me heen heb gekregen!!! Ik moest maar begrijpen en inzien wat ik háár allemaal wel niet aangedaan had (huh? Was ik met jou getrouwd dan??) , Dat ik een slechte moeder was (en bedankt!), dat ik haar zoon claim (nee hij wil zélf niet zoveel contact met haar....), Dat ze me eigenlijk liever nooit meer wil zien, maar daar niet omheen kan, omdat mijn vriend en ik weer bij elkaar zijn. Etc.... Ik ben rustig gebleven,heb haar gehoord en naar haar geluisterd, maar van binnen kookte ik! 

Toen de mannen weer binnen kwamen deed ze alsof er niks gezegd was, alsof haar neus bloedde. Walgelijk! 

Voor mijn partner was dit dé bevestiging waarom hij geen band met zijn moeder heeft. En als ze zich nu niet gaat bewijzen dat ze me in ieder geval gedoogd, dan trekt hij de deur voor haar dicht! Dan is het afgelopen en klaar! Wat een toxisch persoon is dat zeg.... Zit je dan met je goede bedoelingen en worden de poten onder je stoel vandaan gezaagd en wordt je finaal de grond in geboord! :angry: Slaap daardoor al 2 nachten amper. Steeds wakker en meteen schieten mijn gedachten naar dat gesprek. Zwaar waardeloos! Zie het maar eens los te laten... 

Vanmiddag mijn zinnen verzetten door met mijn vader een privéles paardrijden te doen. Hij is donderdag jarig en heeft zelf vroeger ook paard gereden en wilde zoooo graag een keer met mij rijden. Dus dat krijgt hij cadeau voor zijn verjaardag. Toen ik hem dat vertelde moet hij huilen van blijdschap. Zijn wens, samen met zijn dochter, paardrijden (we hebben geen makkelijk verleden door zijn alcoholische achtergrond, maar daar is hij God zij dank van af!!) En elke dag met hem is een voor mij een cadeautje:heart: Dus we gaan GENIETEN!!!! 

Fijne dag schatten!

 

@Kaida74

Dat is echt een walgelijke narcistiese manier dat ze zo schijnheilig doet en zei zich het slachtoffer voelt van alles. Dan ook nog doen of haar neus bloed als de mannen er weer zijn. Z’n mens om je heen kan je echt niet gebruiken nu op dit moment dat kost meer energie dan dat het opleverd.

Niks van aantrekken wat ze zegt want dat zegt meer over haar dan over jou.

succes en sterkte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kaida74:

Goeiemorgen allemaal,

Mijn weekend was niet zo heel fijn, zacht uitgedrukt. Zaterdag een gesprek met schoonLoeder gehad. In eerste instantie met onze partners erbij, maar ze wilde toch ook nog even alleen met mij praten om dingen uit te praten. Nou dat werd een monoloog van haar kant waarbij ik me toch een partij bagger over me heen heb gekregen!!! Ik moest maar begrijpen en inzien wat ik háár allemaal wel niet aangedaan had (huh? Was ik met jou getrouwd dan??) , Dat ik een slechte moeder was (en bedankt!), dat ik haar zoon claim (nee hij wil zélf niet zoveel contact met haar....), Dat ze me eigenlijk liever nooit meer wil zien, maar daar niet omheen kan, omdat mijn vriend en ik weer bij elkaar zijn. Etc.... Ik ben rustig gebleven,heb haar gehoord en naar haar geluisterd, maar van binnen kookte ik! 

Toen de mannen weer binnen kwamen deed ze alsof er niks gezegd was, alsof haar neus bloedde. Walgelijk! 

Voor mijn partner was dit dé bevestiging waarom hij geen band met zijn moeder heeft. En als ze zich nu niet gaat bewijzen dat ze me in ieder geval gedoogd, dan trekt hij de deur voor haar dicht! Dan is het afgelopen en klaar! Wat een toxisch persoon is dat zeg.... Zit je dan met je goede bedoelingen en worden de poten onder je stoel vandaan gezaagd en wordt je finaal de grond in geboord! :angry: Slaap daardoor al 2 nachten amper. Steeds wakker en meteen schieten mijn gedachten naar dat gesprek. Zwaar waardeloos! Zie het maar eens los te laten... 

Vanmiddag mijn zinnen verzetten door met mijn vader een privéles paardrijden te doen. Hij is donderdag jarig en heeft zelf vroeger ook paard gereden en wilde zoooo graag een keer met mij rijden. Dus dat krijgt hij cadeau voor zijn verjaardag. Toen ik hem dat vertelde moet hij huilen van blijdschap. Zijn wens, samen met zijn dochter, paardrijden (we hebben geen makkelijk verleden door zijn alcoholische achtergrond, maar daar is hij God zij dank van af!!) En elke dag met hem is een voor mij een cadeautje:heart: Dus we gaan GENIETEN!!!! 

Fijne dag schatten!

 

Wijffie....sprakeloos.....

Wat sterk van jou om haar niet volledig onderuit te maaien. Wat een zelfbeheersing want eigenlijk verdient ze een klap voor dr hersens. 

Niet gek dat je er slecht van slaapt! Dat komt ook weer goed, loslaten is wel keyword. Maar sommige dingen zijn zo pijnlijk dat ze helaas toch een beetje wortelen, jammer. Hou vast aan jullie liefde, de rest is uiteindelijk toch echt bijzaak...

Dikke knuffel van mij enne wat een fantastisch idee! Lekker samen rijden met je papa!  Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me vannacht toch een belachelijk walgelijke droom gehad.....met dank aan de psycholoog. Ik ga haar zeggen dat ik klaar ben met het gewroet in mijn verleden. Dit kan ik nu absoluut niet gebruiken in de staat waarin ik nu balanceer. Ik voel me echt “PIEP” maar dan met drie letters, gaat nu wel weer iets beter, maar gisteravond en vanochtend waren geen feessie. Meteen de angstmodus in ....onee nu al en ik moet nog beginnen...maar ik zit wel op Mn werk, hier ben ik trots op ondanks hoe ik me nu voel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Dag @Lynn86

Waarvoor ben je eigelijk benzo’s gaan slikken en hoeveel slik je nog?

Het is wel een optie wat pixel zegt om het onderliggend probleem eerst aan te pakken dan zit dat niet meer in de weg. 

Mvg 

Ik ben benzo gaan slikken 7 jaar geleden 

Ik heb een angststoornis en een depressie. 

 

Ik ben bang voor de dood echt extreem bang. En dat probleem die angst is bijna niet op te lossen omdat je daar niet onderuit komt. 

Lastige situatie

Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lynn86:

Ik ben benzo gaan slikken 7 jaar geleden 

Ik heb een angststoornis en een depressie. 

 

Ik ben bang voor de dood echt extreem bang. En dat probleem die angst is bijna niet op te lossen omdat je daar niet onderuit komt. 

Lastige situatie

Xx

Angststoornis en angst voor de dood heel erg herkenbaar. Wellicht veel minder extreem dan jij,  maar ik heb er ook last van hoor. Het is ook zo ongrijpbaar en onnatuurlijk in mijn ogen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...