Spring naar bijdragen

Dagdraad 7-11-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Bakje... 
 

1122248.jpg     Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster  

 Afbeeldingsresultaat voor coca cola zero cafeïnevrij         Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water Gerelateerde afbeelding


Sterkte straks @Cleo66, ik hoop dat het meevalt straks. 
Gaat er iemand met je mee? Man, familielid of goede vriend/vriendin? 
Iemand die op de eerste plaats goed kan luisteren,
zodat hij/zij de dingen die jij vergeet die verteld worden voor jou kan onthouden? 
En die aan de andere kant jou kan bijstaan in wat jij wilt vertellen, jou kan verduidelijken als nodig? 
Zeker bij dit soort gesprekken kan dat heel goed werken... 
 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @bolletje. Werkse maar weer.

Oef, @rapilos.. verbouwinkje? Sterkte. Ben zelf altijd helemaal de kluts kwijt als er werklui over de vloer komen.
En ik was vroeger zélf zo'n werklied... (hihi... enkelvoud van werklui/ werklieden...?? )
Ik ben, geloof ik, nogal gauw de kluts kwijt. Toch wel wat autistische trekjes. Maar ik ga me er niet op (laten) testen. De kluts
kwijt zijn is zo'n gewoonte geworden dat ik de kluts kwijt zou raken als ik de kluts niet kwijt zou raken... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dát... sleuven maken, boren, hakken, schuren, bikken en beitelen.. als ik er aan denk hoe dat was toen ik als schilder in een
nieuwbouwproject bezig was en al die herrie, vermengd met vier verschillende radiozenders keihard galmend door die lege ruimtes....

dan raak ik nu nóg alsnog de kluts kwijt.. :lol:
Dan vonden ze het ook nog raar als je ze niet hoorde als ze je riepen...


(ach... jeugdsentiment...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers,
de kluts kun je overal kwijt raken hoor Raps
zeker als je autistische trekjes hebt en geluiden
indringender klinken op plekken waar je ze niet verwacht/hoopt.
Ik heb het zelfs in de stiltesauna als mensen op verschillende plekken gaan fluisteren (om niet te storen)
het lijkt dan alsof ik ze allemaal versta/moet volgen, me eraan ergeren ga, me machteloos ga voelen, pffffft.
Meestal probeer ik dan me op mijn ademhaling te richten om me af te kunnen sluiten. Helpt niet altijd.
En soms flap ik er dan alsnog uit dat het een stilte sauna en of men stil kan zijn.
Sorry volgt zelden, opmerkingen des te meer en af en toe gaan mensen echt gekke dingen doen en zeggen en dan
wens ik me dat ik er maar niet van had gezegd. En dat gaat dan nog om zachte geluiden...........in eerste instantie.
Hoe ouder ik word hoe gevoeliger ik word voor geluid. Weet nu pas ongeveer wat mijn zoon al zijn hele leven doormaakt
op dat gebied. Die loopt al 13 jaar met een capuchon op zijn hoofd op geluiden te dempen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady janeEén en al herkenning... Je ziet ze denken: wat een aansteller.

 

19 minuten geleden zei rapilos:

Maar jij werkt niet meer toch ?

ha, nee.. al bijna 25 jaar niet meer als huisschilder. Afgekeurd door aandoening aan m'n nek en schouders.
Nu nog in mijn liefst zo stil mogelijke atelier met alleen muziek op mijn gekozen geluidsniveau. En het niet te onderschatten huishoudelijke werk.
Maar daar weet jij als geen ander van dat dat werk is.. toch?? :rose::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, 1/2 jaar geleden kwam er "diskussie" van; een vrouw ontkende dat het een stilteruimte betrof en stoof naar buiten
om het bord te lezen. Geen sorry natuurlijk toen ze terugkwam. Ze moest alsnog haar gelijk krijgen blijkbaar, begon nare dingen te roepen
en ik bleef met gesloten ogen haar negeren, wat uiteraard haar furieus maakte. Toen ging ze op haar slippers een soort van volksdans doen,
die slippers maakten nog meer herrie dan haar schelle stem. En ik maar denken, mens wat zet je jezelf toch voor gek. En naar buiten niet reageren.
Tot ze uiteindelijk vertrok en nog een paar keer de deur keihard dicht/open/dicht trok. Zo zielig eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 't Is raar met die diploma's en zo. Als ze (werkgevers/bedrijven) jóu 'zoeken' vragen ze naar diploma's, als jij werken 'móet' moet je
ineens álles maar willen doen, en als je dat dan weer 'wilt' doen kan het niet omdat je teveel diploma's hebt...
Sterkte, Cleo. Ik bedoel sterkte met afwachten, want feitelijk weet je dus nog niets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...